Żołądkowa Gorzka nie jest wódką. Stock przeprosił konsumentów

Stock Polska zamieściła wczoraj przeprosiny dotyczące marki Żołądkowa Gorzka. Firma wprowadzała konsumentów w błąd określając produkt wódką.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Żołądkowa Gorzka nie jest wódką. Stock przeprosił konsumentów

Firma Stock Polska we wtorek opublikowała na łamach dziennika „Rzeczpospolita” oraz na swojej stronie internetowej przeprosiny skierowane do konsumentów, a dotyczące określenia mianem wódki marki Żołądkowa Gorzka. Komunikat brzmi: „STOCK Polska sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie przeprasza klientów za oznaczenie swoich napojów alkoholowych „Żołądkowa Gorzka” o mocy objętościowej alkoholu wynoszącej 36% słowem „WÓDKA”, pomimo że takie napoje nie są wódką”.

Żołądkowa Gorzka zawiera 36 proc. alkoholu. Tymczasem zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami wódką można określać napoje, które mają moc objętościową minimum 37,5 proc. alkoholu. Z informacji podawanych przez media wynika, że firma zaczęła wycofywać produkt ze sprzedaży.

Stock Polska miał podobne problemy z Żołądkową Gorzką już w 2014 roku. Wtedy sprawą zajmował się Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Poznaniu. Zwrócił wówczas uwagę na nieprawidłowe oznakowanie wyrobu poprzez użycie nazwy „wódka”. Wtedy przedstawiciele Stock Polska wyjaśniali, że Żołądkowa Gorzka to słodko-gorzki napój alkoholowy i zwykle w sklepach umieszczany jest wśród alkoholi kolorowych, a nie czystych wódek.

W 2014 roku wprowadzono wyższą akcyzę na alkohole wysokoprocentowe. Niektórzy producenci, chcąc uniknąć podwyżki cen sprzedawanych alkoholi, zdecydowali się na obniżenie w nich zawartości alkoholu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Takiego badania jeszcze nie było. Ujawniono, ile zarabiają dziennikarze lokalni

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK