Celem akcji jest jest zwiększenie świadomości uczestników ruchu drogowego w zakresie bezpieczeństwa oraz zmniejszenie liczby kolizji i wypadków.
Motywem przewodnim tegorocznej kampanii jest coraz powszechniejsze na ulicach zjawisko korzystania ze smartfonów na drodze bez jednoczesnego zwracania uwagi na to, co dzieje się wokoło. W konsekwencji dochodzi do drastycznych wypadków, co pokazują zdjęcia wykorzystane w kampanii. Stanowią zapis z kamer na czele tramwajów, pod które wpadli nieuważni piesi z telefonem w ręku.
Kampanię rozpoczęto serią krótkich teaserów, publikowanych viralowo w social media. Bohaterowie pokazani są w nich jak zombie - bezwiednie wykonujący polecenia, otumanieni ciągłym korzystaniem ze smartfonów.

Działania uzupełnia kampania ambientowa w centrum Warszawy, media relations oraz treści edukacyjne w radiu, prasie i internecie. Za koncepcję i realizację kampanii odpowiada firma Panato.
Według statystyk policyjnych, w 2017 roku popełniono w Polsce 3725 wykroczeń związanych z niewłaściwym korzystaniem z telefonów komórkowych przez kierujących pojazdami. 65 proc. kierowców czyta albo pisze SMS-y podczas jazdy.











