Zwolnienia w Abstra i LTTM, powodem epidemia koronawirusa

W związku z epidemią koronawirusa i wiążącymi się z nią ograniczeniami w prowadzeniu działalności gospodarczej, redukcje zatrudnienia nastąpiły już w Grupie Abstra oraz LTTM (należą do niej LifeTube oraz TalentMedia).

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:

Branża reklamowa odczuwa już skutki epidemii koronawirusa. Z końcem miesiąca zwolnienia dotknęły dwa duże podmioty specjalizujące się w tworzeniu treści na YouTube'a oraz influencer marketingu. Mowa o Grupie Abstra i LTTM (do której należą LifeTube, TalentMedia, Gamellon, HubYT i Mellon Media).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gildia-rezyserow-polskich-zaapelowala-do-nadawcow-by-emitowali-polskie-filmy ##

Trudne decyzje o redukcji zatrudnienia

Maciej Szwarc, prezes Grupy Abstra, w komentarzu dla Wirtualnemedia.pl podkreśla, że branża rozrywki w internecie już mocno odczuwa skutki kryzysu, ponieważ klienci przesuwają lub anulują budżety i wstrzymują działania new bussiness. Nie odpowiada wprost, z iloma osobami pożegnała się firma w związku z obecnym kryzysem.

- Cała branża marketingowa od kilku tygodni boleśnie odczuwa skutki pandemii i Abstra nie jest tutaj wyjątkiem. Niektórzy z naszych stałych i potencjalnych klientów wstrzymują lub częściowo zawieszają działania promocyjne, a część postępowań przetargowych została zamrożona. Nie ukrywam, że ta sytuacja bezpośrednio w nas uderza. Odpowiedzialnością zarządu Abstra było podjęcie wszelkich niezbędnych kroków, pozwalających na nieprzerwane działanie firmy, bez straty dla jakości tworzonych przez nas produkcji na YouTube i podcastów. W rezultacie musieliśmy dostosować struktury firmy do nowych warunków. To były trudne decyzje, najtrudniejsze w historii naszej firmy. Mimo tych trudności przeważająca większość pracowników Abstra zostaje z nami - mówi nam Maciej Szwarc.

Menadżer zapewnia jednak, że jeszcze wiosną ruszą nowe kanały komercyjne Abstra oraz podcasty Storia by Abstra. - Mamy nadzieję, że już wkrótce sytuacja ustabilizuje się, a cała szeroko pojęta branża marketingowa powróci na tory dynamicznego rozwoju - podsumowuje Maciej Szwarc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wakacje-pl-z-wirtualna-polska-zwolnienia-kilkadziesiat-pracownikow-kryzys-w-turystyce ##

Paweł Stano, chief operating officer i wiceprezes LTTM, pytany przez Wirtualnemedia.pl o redukcje zatrudnia, odpowiada: - W związku z globalnym kryzysem i aktualną sytuacją na rynku reklamowym, zaadaptowaliśmy nasze struktury i wstrzymaliśmy niektóre inwestycje w nowe obszary. Zmiany objęły kilkanaście osób z różnych działów i na różnych stanowiskach. W niektórych przypadkach dokonaliśmy przesunięć pomiędzy działami lub ograniczyliśmy zakres współpracy na czas kryzysu. Niestety, w kilku zmuszeni byliśmy rozwiązać umowy.

Stano mówi, że zwolnienia objęły mniej niż 9 proc. dotychczasowego zespołu. - Były to osoby zarówno współpracujące z LifeTube, jak i TalentMedia (spółka LTTM). LifeTube i TalentMedia działają wspólnie i w ramach grupy LTTM ściśle współpracują, inwestycje w nowe obszary były również wspólne - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Paweł Stano.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/marki-w-czasie-pandemii-konsumenci-nie-chca-by-promowaly-sie-na-koronawirusie ##

Grupa Abstra w pierwszym półroczu 2019 roku odnotowała wzrost przychodów z wpływów reklamowych do 3,55 mln zł. Obok produkcji treści na YouTube'a, firma postawiła na podcasty. W ubiegłym roku ruszył projekt Storia, w ramach którego funkcjonuje kilkanaście podcastów o tematyce m.in. lifestylowej, sportowej, finansowej i popkulturowej.

Notowany na giełdzie Mediacap (obejmujący też agencje Scholz&Friends Warszawa, EmLab, The Digitals i Booost tworzące Grupę S/F oraz firmy badawcze IQS i Plastream) już w połowie marca poinformował, że epidemia może spowodować w bieżącym półroczu zatory płatnicze i spadek liczby zleceń, co przekłada się na ryzyko istotnie niższych przychodów firmy. Dodano, że jej władze rozważają ograniczenie nowych projektów inwestycyjnych w br.

Sektor reklamy na pierwszej linii kryzysu koronawirusowego

W nie dużo lepszej sytuacji jest digital - według analityków domów mediowych w kolejnych miesiącach spektakularne wzrosty wydatków na ten kanał nie są wcale takie pewne. W ramach oszczędności klienci przesuwają kampanie na kolejne miesiące, redukują liczbę prowadzonych działań komunikacyjnych. Także dlatego, że w obecnej sytuacji trudno o produkcje nowych kampanii (zamknięte są plany filmowe czy zdjęciowe) - część już powstaje zdalnie.

Z nowego badania agencji HR Devire wynika, że 69 proc. szefów firm uważa, że koronawirus wpłynie negatywnie na ich przedsiębiorstwa. Tylko 5 proc. pracodawców widzi szansę dla swojego przedsiębiorstwa – to grupa, która zadeklarowała, że aktualna sytuacja wpłynie pozytywnie na ich biznes.

Z kolei dane GfK pokazują, że już w okolicach 20 marca 8 proc. badanych respondentów było bez pracy, ponieważ ich pracodawca zawiesił działalność. 2 proc., które aktualnie nie pracują, bo musieli zawiesić swoją działalność gospodarczą oraz 2 proc. nie pracujących, bo wykonywali pracę będąc zatrudnionymi na umowy cywilnoprawne.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"