Główną metodą odbioru przesyłki dla aż 59 proc. badanych są Paczkomaty, zdecydowanie mniej popularna (29 proc.) jest standardową przysyłkę kurierską.
- Nie jest dla nas zaskoczeniem, że dla tak wielu respondentów głównym sposobem odbioru przesyłek są Paczkomaty - zwłaszcza, że jest to metoda wciąż najczęściej wybierana przez ludzi młodych, którzy stosunkowo częściej kupują online. Warto jednak zauważyć, że Paczkomaty / automaty do odbioru paczek zyskują na popularności również w grupie osób powyżej 55 roku życia. Wpływać może na to wiele czynników, ale niewykluczone, że liczba użytkowników automatów w tej grupie wiekowej będzie nadal rosnąć. - komentuje Klaudia Król z IQS.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/liczba-paczkomatow-w-polsce-10-tys-przed-swietami-w-niektorych-lokalizacjach-moze-zabraknac-miejsc ##

Sposób dostawy coraz ważniejszy
Co ważne, aż 43 proc. Polaków zdarzyło się zrezygnować z zakupów w wybranym sklepie internetowym ze względu na brak preferowanej metody dostawy paczki – zwłaszcza w grupie osób, dla których główną metodą odbioru przesyłki są Paczkomaty.
- Pandemia i związane z nią ograniczenia spowodowały przeniesienie części handlu do Internetu.
W porównaniu z rokiem ubiegłym, aż 2/3 Polaków deklaruje, że zwiększyło ilość świątecznych zakupów w kanale e-commerce. Widać to najwyraźniej w grupie młodych między 18 a 24 rokiem życia – w tej grupie deklarowany wzrost udziału zakupów przez Internet wynosi aż 78 proc. – przyznaje Klaudia Król, badacz IQS, zajmujący się badaniami rynku kurierskiego.
Badanie ”Covidowe zakupy świąteczne”zostało zrealizowane przez IQS w terminie 4-8.12.2020 na panelu Opinie.pl (CAWI, N=800),











