Jury wybierało spośród 361 prac zebranych w 131 zgłoszeniach, które nadesłały 53 firmy.
Prace były oceniane przez miedzynarodowe jury, któremu przewodniczył Bob Garfield, krytyk reklamowy z amerykańskiego tygodnika reklamowego "Advertising Age".
Ogłoszenie ostatecznych wyników Kreatury odbędzie się 27 kwietnia br. podczas gali konkursowej.
- To byli bardzo wymagający jurorzy - mówi Juliusz Donajski, koordynator Kreatury i wiceprezes VFP Communications. - Ich zadanie polegało na ocenie polskich reklam według międzynarodowych standardów i z tego zadania wywiązali się znakomicie. Ogólny poziom zgłoszeń oceniony został jednak dość nisko. - Przez większość czasu pracy w jury chciałem być martwy, ale takie samopoczucie towarzyszy mi na każdym konkursie - powiedział ze zwykłym sobie sarkazmem Bob Garfield. Dodał jednak, że po wyeliminowaniu naprawdę kiepskich reklam okazało się, że na konkurs nadesłano kilka naprawdę interesujących prac. Tim Collison, redaktor naczelny miesięcznika "Media & Marketing Europe", także przyznał, że oceniane zgłoszenia nieco go rozczarowały. - Wydawało mi się, że Polska jest rodzajem centrum kreacji w tym regionie Europy, więc spodziewałem się znacznie wyższego poziomu w konkursie - powiedział Collison.

Nominacje otrzymali:
Agencja: 4fun.tv Klient: 4fun.tvInteraktywność - "Nie grasz - nie żyjesz"
Zgłoszeniodawca: Allianz Towarzystwo Ubezpieczeniowe Agencja: Pracownia C&C Klient: Allianz Towarzystwo UbezpieczenioweKalendarz 2004 - Allianz - Przyjaciel kultur
Agencja: Adv.pl Klient: Motor Presse PolskaMagazyn "Men's Health" - "Czy jesteś prawdziwym mężczyzną?"
Agencja: Artegence Klient: Mobile Entertainment Europe"Zając postrach lasu"
Agencja: Artegence Klient: Filmweb.plFilmweb - Web pełen filmów
Agencja: Artegence Klient: Mobile Entertainment Europe, One2tribe, Plus GSMPortal promujący grę Xyber Mech
Agencja: Barrakuda/Alien FX Studio Animacji Klient: Carlsberg PolskaPiwo Harnaś - "Pierwszy skok"
Agencja: Byss Agencja Interaktywna Klient: Carlsberg PolskaCarlsbergville - Zimowy serwis www Carlsberga

Agencja: Byss Agencja Interaktywna Klient: Posti SAKawa - Wirtualne biuro Club Cafe
Agencja: Euro RSCG Warsaw Klient: WrozametMastercook
Zgłoszeniodawca: GP Battery (Poland) Klient: GP Battery (Poland) Baterie alkaliczne - "Zmień baterie na lepsze"
Zgłoszeniodawca: Gruner+Jahr Polska Klient: Gruner+Jahr PolskaMiesięcznik "Focus" - "Poznać i zrozumieć świat"
Agencja: Just Klient: Kulczyk TradexVolkswagen Caddy - "Zapraszamy do konkurencji"
Agencja: K2 Internet Klient: Nokia PolandNokia 7200, 7600, 7610 - "Modna Nokia"
Agencja: Lowe GGK Klient: Lowe GGKKartka świąteczna - "Karp"
Agencja: Lowe GGK Klient: StatoilAlbum "Superbrands" - "Noc"
Agencja: Lowe GGK Klient: Kompania PiwowarskaLech Premium - "Lech oficjalny sponsor Ateny 2004"
Agencja: Lowe GGK Klient: Kompania PiwowarskaLech Premium - "Skok w dal"

Agencja: Lowe GGK Klient: Kompania PiwowarskaLech Premium - "Skok wzwyż"
Agencja: MRM Momentum Klient: Nestle PolskaKawa Nescafe - Podkładki stolikowe
Agencja: Opcom Klient: ArtmanHouse - "Latino Bandito"
Agencja: Paralotna Klient: Nikon PolandAparaty fotograficzne Nikon - "Kolor lidera"
Agencja: Paralotna Klient: Nikon PolandAparaty fotograficzne Nikon - "Tygrys - Odwagi"
Agencja: Paralotna Klient: Nikon PolandAparaty fotograficzne Nikon - "Football - Odwagi"
Agencja: Paralotna Klient: Nikon PolandAparaty fotograficzne Nikon - "Przyjemnie cienki"
Agencja: S4 Agencja Reklamowa Klient: S4 Agencja ReklamowaKartka świąteczna - "Świąteczne, kolędujące dyktando rytmiczne"
Agencja: Soda Advertising Klient: AWR "Wprost"WiK "Warszawa i Kultura" - "Bez kultury nie wejdziesz w miasto"
Agencja: Schwartz Klient: TVPIdentyfikacja wizualna programu TVP1

Agencja: Red 8 Communications Group Klient: Carlsberg PolskaPiwo Harnaś - "Karczma"











