Zwycięzcy "Chimera"

Konkursu Projektowania Prasowego roztrzygnięty

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Jury Konkursu Chimera, którego organizatorem jest magazyn "Media i Marketing Polska", przyznało 31 marca 16 nagród w 11 kategoriach w pierwszej edycji Konkursu Projektowania Prasowego CHIMERA. Oto wyniki:

GRAND PRIX: GRAND PRIX MAGAZYNY - Między Nami Cafe GRAND PRIX DZIENNIKI - nie przyznano NAGRODY SPECJALNE: MAGAZYNY: OKŁADKA - Fluid DZIENNIKI: PIERWSZA STRONA - Puls Biznesu NAGRODY: MAGAZYNY: PROJEKT - Izabela Jurczyk-Warzywoda dla magazynu Text & Cover MAGAZYNY: DEBIUT RYNKOWY - (Op.cit.,) MAGAZYNY: FOTOGRAFIA - Robert Laska, za ilustracje w dwutygodniku Viva i tygodniku Przekrój MAGAZYNY: FOTOGRAFIA - Między Nami Cafe MAGAZYNY: FOTOGRAFIA - National Geographic Polska MAGAZYNY: TYPOGRAFIA - Tygiel Kultury MAGAZYNY: TYPOGRAFIA - Zwierciadło MAGAZYNY: OKŁADKA - Forum DZIENNIKI: INFOGRAFIKA - Puls Biznesu DZIENNIKI: NOWA SZATA GRAFICZNA - Kurier Lubelski DZIENNIKI: SPORT - Super Express DZIENNIKI: ILUSTRACJA - Marek Adamik, za ilustracje w Rzeczpospolitej DZIENNIKI: ILUSTRACJA - Mirosław Owczarek, za ilustracje w Rzeczpospolitej Nagrodzone prace można obejrzeć do dnia 3 kwietnia w warszawskim Instytucie Wzornictwa Przemysłowego przy ul. Świętojerskiej 5/7. Jury Konkursu Chimera, którego organizatorem jest magazyn "Media i Marketing Polska", przyznało w sumie 16 nagród w 11 kategoriach. Przyznało Grand Prix Chimery dla magazynu, nie przyznało natomiast Grand Prix dla dziennika. Przyznało dwie nagrody specjalne: za najlepszą okładkę magazynową - nagroda Publipress ufundowana przez firmę Publiprox oraz za najlepszą pierwszą stronę dziennika - nagroda ufundowana przez firmę SMG/KRC Millward Brown Company. W skład jury Konkursu Chimera weszli polscy i międzynarodowi eksperci w dziedzinie projektowania prasowego, fotografii, ilustracji, infografiki i typografii: Rolf F. Rehe przewodniczący jury, Niall Horton-Stephens, Vahur Kalmre oraz Wojciech Korkuć, Leszek Szurkowski i Tomasz Tomaszewski. Głosowanie nadzorowała firma Ernst & Young. Przed obradami jury odbyła się dyskusja panelowa na temat kondycji designu polskiej prasy codziennej i magazynowej oraz prezentacja fotogramów na temat tragedii 11 września 2001 r., nadesłana przez Joan K.Rosen, fotoedytora agencji Associated Press. Uzasadnienia werdyktów: GRAND PRIX - MAGAZYNY Między Nami Cafe Wytworna, wyrafinowana publikacja, która pokazuje wspaniałe zdjęcia poprzez efektowny, duży format. Dużo uwagi poświęcono ogólnej architekturze magazynu, jednocześnie pismo daje wyraz szacunku dla klasycznych form typografii. Robi wrażenie od początku do końca, w każdym szczególe. MAGAZYNY: OKŁADKA Fluid Śmiały projekt i takie techniki ilustracji, które zachęcają do przeczytania magazynu; świeże, pełne życia, młodzieńcze spojrzenie. DZIENNIKI: PIERWSZA STRONA Puls Biznesu Wszystkie przykłady pierwszych stron są zaprojektowane w przemyślany i niestereotypowy sposób. Z dnia na dzień zaskakują czytelnika innym, nowym rozwiązaniem. Są dowodem, że autorzy tego dziennika nie boją się podjąć ryzyka w momencie kiedy "gorący temat" stwarza możliwości odkrywczego, kreatywnego rozwiązania graficznego. MAGAZYNY: PROJEKT Izabela Jurczyk-Warzywoda dla magazynu Text & Cover Przemyślany projekt, adekwatny do zawartości merytorycznej magazynu. Przykład na znakomity dobór liternictwa dla osiągnięcia wyrazistego, przykuwającego wzrok, efektu. MAGAZYNY: DEBIUT RYNKOWY (Op.cit.,) Godny uwagi ze względu na prosty, czarno-biały projekt. Przekazany w dużym, większym niż zwykle formacie; przeniknięty duchem eksperymentu. MAGAZYNY: FOTOGRAFIA Robert Laska ZA ILUSTRACJE W DWUTYGODNIKU VIVA I TYGODNIKU PRZEKRÓJ Te fotografie pokazują, że proces kreacji zaczyna się dużo wcześniej niż realizacja zadania. Widać, że artysta - ostrym okiem - potrafi wyłowić wszystkie subtelności, które składają się na dobry portret. Odpowiednie kadrowanie i layout dodatkowo wzmacniają atrakcyjność tych zdjęć. MAGAZYNY: FOTOGRAFIA Między Nami Cafe Przemyślane, przykuwające wzrok fotografie, zaprezentowane w surowym i czystym otoczeniu, które wzmacnia siłę wyrazu. MAGAZYNY: FOTOGRAFIA National Geographic Polska Mocne zdjęcia prezentujące, oryginalny punkt widzenia. Prace wykonane dla wydania polskiego, spełniają standardy, wypracowane od lat przez redakcję macierzystą. MAGAZYNY: TYPOGRAFIA Tygiel Kultury Typografia, efektywnie wykorzystana jako element ilustracyjny - i stosowna dla magazynu literackiego. Formy wyrazów i liter to obrazy same w sobie. MAGAZYNY: TYPOGRAFIA Zwierciadło Przykład tego magazynu wyróżnia się zdecydowanie na korzyść w ubogim krajobrazie prasowym polskiej typografii. Na szczególne wyróżnienie zasługuje przyjazny dla czytelnika, ponadstandardowy rozmiar czcionki. MAGAZYNY: OKŁADKA Forum Przemyślane i bardzo skuteczne wykorzystanie fotografii jako formy ilustracyjnej. Tytuły zdjęcia tworzą wspólnie bardzo mocny, wyrazisty przekaz. DZIENNIKI: INFOGRAFIKA Puls Biznesu Przemyślane i dobrze zaprezentowane przedstawienie informacji statystycznej poprzez formę graficzną. Dziennik efektywnie łączy dane liczbowe z grafiką, tworząc harmonijną całość. Dowód na to, że prezentacja materiału statystycznego może być naprawdę interesująca. DZIENNIKI: NOWA SZATA GRAFICZNA Kurier Lubelski Ogromny krok do przodu w rozwoju szaty graficznej pisma, szczególnie w zmianie formatu do wymiarów tabloidu. Ulepszony wygląd tytułu przywołuje elementy charakterystyczne dla oryginalnego projektu. Strategia wobec strony tytułowej bardziej eksponuje materiał główny i daje możliwość szybkiego zapoznania się z zawartością gazety. DZIENNIKI: SPORT Super Express Silna dominacja obrazu połączonego z emocjonalnymi, wyrazistymi podpisami. Zaprezentowane strony dowodzą, że całość może być bogatsza od sumy części ją tworzących. Plus znakomite poczucie humoru. DZIENNIKI: ILUSTRACJA Marek Adamik ZA ILUSTRACJE W RZECZPOSPOLITEJ Sugestywne ilustracje, wzmacniające przekaz artykułu i atrakcyjne dla czytelnika. Duża, rzucająca się w oczy prezentacja, która dobrze komponuje się z ciekawą architekturą strony. Ten mocny, bezpośredni sposób wykorzystania ilustracji jest szczególnie właściwy na początku strony, otwierającej poszczególne sekcje dziennika. DZIENNIKI: ILUSTRACJA Mirosław Owczarek ZA ILUSTRACJE W RZECZPOSPOLITEJ Dowód na siłę odręcznej, czarno-białej ilustracji, zastosowanej w dzienniku. Stworzony styl i tonacja są najbardziej odpowiednie dla artykułów analitycznych i opiniotwórczych. Ilustracje przyciągają wzrok i jednocześnie podkreślają ich wagę.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"