Strategię reklamową obecnej kampanii Żywiec Zdrój oparł nawynikach zleconego przez siebie badania opinii publicznej, którepokazał, że Polacy mają niską świadomość na temat znaczenia piciawody mineralnej dla zdrowia. Dlatego w rozpoczynającej się promocjifirma kładzie nacisk właśnie na edukacyjny charakter działańreklamowych. W tym celu uruchomiła stronę www.szlakzdrowia.pl, którazachęca odwiedzających ją internautów do picia wody mineralnejprzez dwa tygodnie. Zbudowana z 14 podstron odpowiadających 14dniom diety witryna zawiera porady dotyczące zdrowego odżywiania ićwiczeń poprawiających sprawność fizyczną oraz artykuły z zakresudietetyki, fizjologii i aktywnego trybu życia.
Kampania obejmuje również reklamy w telewizji, Internecie (takżepoprzez mailing) i - od maja - w radiu. Kreację spotówtelewizyjnych i radiowych przygotowała Agencja Euro RSCG, a reklaminternetowych - Agencja Banah Group, natomiast zakupem izaplanowaniem mediów zajął się Dom Mediowy MediaCom. Kampaniimedialnej będzie towarzyszyć promocja w sklepachwielkopowierzchniowych, sklepach handlu tradycyjnego, stacjachbenzynowych, szpitalach, a także fitness-klubach sieci Gymnasion,która jest partnerem akcji "Szlak Zdrowia".

Żywiec Zdrój od początku marca prowadzi już działania z zakresupublic relarions skierowane głównie do dziennikarzy tytułówczytanych przez potencjalnych odbiorców kampanii. Firma postanowiłazachęcić reporterów do udziału w programie dwutygodniowej diety,dostarczając im codziennie butelkę wody mineralnej wraz zinformacjami na temat znaczenia nawadniania dla prawidłowegofunkcjonowania organizmu oraz "instrukcję obsługi wody". Materiałyzostały przygotowane na bazie wypowiedzi ekspertów: dietetyka,fizjologa oraz psychologa, którzy wzięli również udział wspotkaniach prasowych. Druga faza działań PR obejmuje współpracęzarówno z mediami life stylowymi, jak i z mediami biznesowymi ibranżowymi pod kątem działań informacyjnych i promujących akcję.Kreacją i realizacją tej części kampanii firmy Żywiec Zdrój zajmujesię agencja Garden of Words.











