SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Banki o 3 proc. więcej na reklamy. Liderami ING Bank Śląski i BZ WBK

W I połowie br. cennikowe budżety reklamowe banków (bez internetu) wyniosły 652,5 mln zł, z czego prawie trzy czwarte trafiło do telewizji. Najwięcej wydały ING Bank Śląski i BZ WBK, a budżet tego drugiego, tak samo jak Banku Millennium,  wzrósł niemal o połowę.

Od stycznia do czerwca br. banki cennikowo przeznaczyły na reklamy (bez uwzględnienia internetu) 652,49 mln zł, o 20 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 3,2 proc. Kwota ta obejmuje tylko budżety na promocję ofert typowo bankowych, bez usług takich jak ubezpieczenia, fundusze czy produkty strukturyzowane.

Po prawie 70 mln zł cennikowo wydały ING Bank Śląski i Bank Zachodni WBK. Budżet pierwszego wyniósł 69,72 mln zł, o 9,8 mln zł więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 16,4 proc.). W ostatnich kampaniach ING drugoplanową rolę grał Marek Kondrat, natomiast na pierwszym planie wystąpili Jacek Braciak i Agata Kulesza w reklamie konta oszczędnościowego (zobacz szczegóły), Adam Woronowicz w reklamie pożyczki gotówkowej (obejrzyj ten spot) i psycholog Jacek Walkiewicz w kampanii pożyczki (więcej o tym).

Z kolei wydatki BZ WBK wzrosły w skali roku o 22,7 mln zł, czyli aż o 48,3 proc. W minionym półroczu bank kontynuował komunikację opartą na wizerunku Kevina Spacey - w tegorocznych reklamach słynny aktor wystąpił z Anną Dereszowską, promując kredyt gotówkowych (obejrzyj ten spot), Arkadiuszem Jakubikiem w kampanii konta mobilnego (zobacz szczegóły) oraz z Aleksandrą Kisio w kampanii kredytu gotówkowego (więcej na ten temat).

>>> Telekomy tną wydatki reklamowe: T-Mobile o dwie trzecie, Polkomtel o 30 proc.

Podobny wzrost zanotował Bank Millennium - jego budżet w I połowie br. był o 18,5 mln zł większy niż rok wcześniej (to 46,2 proc. w górę). W br. bank reklamował pożyczkę konsolidacyjną (obejrzyj ten spot), aplikację mobilną (więcej o tym) i konto oszczędnościowe (zobacz szczegóły).

Budżet mBanku zwiększył się w skali roku o 3,6 mln zł (czyli o 7,9 proc.), do 48,9 mln zł. Bank w marcu i kwietniu reklamował swoje usługi mobilne i elektroniczne, m.in. mOkazje (więcej na ten temat), a w maju promował się jako „ikona mobilności” (zobacz więcej).

>>> 22 proc. więcej na reklamy kosmetyków. Liderami L’Oreal, P&G i Nivea

Z kolei wydatki Alior Banku wzrosły o 12 mln zł, czyli o 39,6 proc. Bank w ostatnich miesiącach reklamował m.in. Konto Wyższej Jakości (obejrzyj ten spot), natomiast za kampanię T-Mobile Usług Finansowych-  wspólnej oferty Alior Banku i T-Mobile Polska, która zastąpiła Alior Sync - z udziałem Roberta i Anny Lewandowskich odpowiada telekom (więcej o tej akcji).

Wydatki reklamowe banków

(cennikowo, bez internetu; dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VI 2013

I-VI 2014

ING BANK ŚLĄSKI

59 904 491 zł

69 721 099 zł

BANK ZACHODNI WBK

46 895 072 zł

69 566 867 zł

BANK MILLENNIUM

40 050 411 zł

58 558 521 zł

MBANK

45 299 364 zł

48 884 864 zł

ALIOR BANK

30 367 764 zł

42 391 760 zł

wszyscy reklamodawcy

632 464 038 zł

652 490 030 zł


W I połowie br. 479,3 mln cennikowych wydatków reklamowych banków trafiło do telewizji, stanowiąc 73,5 proc. całościowych budżetów. Nakłady na reklamy telewizyjne wzrosły w skali roku o 13,8 mln zł (3 proc. w górę).

Zmalały natomiast wydatki reklamowe w radiu i gazetach. W pierwszym medium spadły o 2,9 mln zł (5,9 proc. w dół), a w drugim - aż o 11 mln zł (26,7 proc. w dół). Za to nakłady w magazynach zwiększyły się o 7,6 mln zł (26,3 proc. w górę), na outdoorze o 9,2 mln zł (wzrost o 35,7 proc.), a w kinach o 3,6 mln zł (16,5 proc. w górę).

>>> Kino Świat, Aflofarm i USP więcej na reklamy w I półroczu - ostro w dół Unilever (TOP 10)

Wydatki reklamowe banków

(cennikowo, bez internetu; dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VI 2013

I-VI 2014

Telewizja

465 496 164 zł

479 328 852 zł

Radio

48 223 494 zł

45 355 564 zł

Gazety

41 141 260 zł

30 130 179 zł

Magazyny

28 977 616 zł

36 591 881 zł

Outdoor

25 876 651 zł

35 125 765 zł

Kina

22 043 953 zł

25 680 659 zł

Indoor

704 900 zł

277 130 zł


Jeśli chodzi o internet, to dostępne są na razie dane z I kwartału br. Według badania IAB AdEx, cała branża finansowa miała 13 proc. udziału w rynku wartym 573,9 mln zł, zatem jej faktyczne wydatki wyniosły 74,6 mln zł (zobacz szczegóły).

Dołącz do dyskusji: Banki o 3 proc. więcej na reklamy. Liderami ING Bank Śląski i BZ WBK

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
TV REPUBLIKA numer 1
widzę że tu wpisują się w większości NIEUŚWIADOMIONE BARANY {lemingi} JEDYNY WPIS NA TEMAT ZAKAZU IMPORTU KACAPSKIEGO WEGLA JEST BARDZO MERYTORYCZNY I NA POZIOMIE ŚWIADOMEGO PATRIOTYZMU POLSKIEGO a nie "GW"nianego i POstkomuszego
odpowiedź