Banki o 3 proc. więcej na reklamy. Liderami ING Bank Śląski i BZ WBK

W I połowie br. cennikowe budżety reklamowe banków (bez internetu) wyniosły 652,5 mln zł, z czego prawie trzy czwarte trafiło do telewizji. Najwięcej wydały ING Bank Śląski i BZ WBK, a budżet tego drugiego, tak samo jak Banku Millennium,  wzrósł niemal o połowę.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Banki o 3 proc. więcej na reklamy. Liderami ING Bank Śląski i BZ WBK

Od stycznia do czerwca br. banki cennikowo przeznaczyły na reklamy (bez uwzględnienia internetu) 652,49 mln zł, o 20 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 3,2 proc. Kwota ta obejmuje tylko budżety na promocję ofert typowo bankowych, bez usług takich jak ubezpieczenia, fundusze czy produkty strukturyzowane.

Po prawie 70 mln zł cennikowo wydały ING Bank Śląski i Bank Zachodni WBK. Budżet pierwszego wyniósł 69,72 mln zł, o 9,8 mln zł więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 16,4 proc.). W ostatnich kampaniach ING drugoplanową rolę grał Marek Kondrat, natomiast na pierwszym planie wystąpili Jacek Braciak i Agata Kulesza w reklamie konta oszczędnościowego (zobacz szczegóły), Adam Woronowicz w reklamie pożyczki gotówkowej (obejrzyj ten spot) i psycholog Jacek Walkiewicz w kampanii pożyczki (więcej o tym).

Z kolei wydatki BZ WBK wzrosły w skali roku o 22,7 mln zł, czyli aż o 48,3 proc. W minionym półroczu bank kontynuował komunikację opartą na wizerunku Kevina Spacey - w tegorocznych reklamach słynny aktor wystąpił z Anną Dereszowską, promując kredyt gotówkowych (obejrzyj ten spot), Arkadiuszem Jakubikiem w kampanii konta mobilnego (zobacz szczegóły) oraz z Aleksandrą Kisio w kampanii kredytu gotówkowego (więcej na ten temat).

Podobny wzrost zanotował Bank Millennium - jego budżet w I połowie br. był o 18,5 mln zł większy niż rok wcześniej (to 46,2 proc. w górę). W br. bank reklamował pożyczkę konsolidacyjną (obejrzyj ten spot), aplikację mobilną (więcej o tym) i konto oszczędnościowe (zobacz szczegóły).

Budżet mBanku zwiększył się w skali roku o 3,6 mln zł (czyli o 7,9 proc.), do 48,9 mln zł. Bank w marcu i kwietniu reklamował swoje usługi mobilne i elektroniczne, m.in. mOkazje (więcej na ten temat), a w maju promował się jako „ikona mobilności” (zobacz więcej).

Z kolei wydatki Alior Banku wzrosły o 12 mln zł, czyli o 39,6 proc. Bank w ostatnich miesiącach reklamował m.in. Konto Wyższej Jakości (obejrzyj ten spot), natomiast za kampanię T-Mobile Usług Finansowych-  wspólnej oferty Alior Banku i T-Mobile Polska, która zastąpiła Alior Sync - z udziałem Roberta i Anny Lewandowskich odpowiada telekom (więcej o tej akcji).

W I połowie br. 479,3 mln cennikowych wydatków reklamowych banków trafiło do telewizji, stanowiąc 73,5 proc. całościowych budżetów. Nakłady na reklamy telewizyjne wzrosły w skali roku o 13,8 mln zł (3 proc. w górę).

Zmalały natomiast wydatki reklamowe w radiu i gazetach. W pierwszym medium spadły o 2,9 mln zł (5,9 proc. w dół), a w drugim - aż o 11 mln zł (26,7 proc. w dół). Za to nakłady w magazynach zwiększyły się o 7,6 mln zł (26,3 proc. w górę), na outdoorze o 9,2 mln zł (wzrost o 35,7 proc.), a w kinach o 3,6 mln zł (16,5 proc. w górę).

Jeśli chodzi o internet, to dostępne są na razie dane z I kwartału br. Według badania IAB AdEx, cała branża finansowa miała 13 proc. udziału w rynku wartym 573,9 mln zł, zatem jej faktyczne wydatki wyniosły 74,6 mln zł (zobacz szczegóły).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"