SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Bauer tworzy platformę Influence Me do współpracy z twórcami internetowymi

Wydawnictwo Bauer uruchomiło platformę do współpracy z influencerami -  Influence Me. Kieruje nią Izabela Sarnecka, szefowa biura reklamy, przy którym działa komórka. Przy projekcie pracuje również blogerka Natalia Ruszkowska-Tabor. Firma nie zdradza, ile twórców zapisało się do platformy.

Izabela Sarnecka Article

Nowy produkt reklamowy Bauera działa od początku tego roku, na podobnych zasadach co sieci partnerskie zrzeszające twórców internetowych. Zapisujący się do Influence Me twórcy kojarzeni są z markami zainteresowanymi reklamą na ich blogach czy kanałach YouTube. Bauer pośredniczy we współpracy, oferując klientom reklamowym dopasowaną ofertę, umożliwiającą realizację projektów niestandardowych z tematyki kulinarnej, modowej, urodowej, zdrowotnej, wnętrzarskiej, czy podróżniczej. W planach jest rozszerzenie oferty o możliwość publikowania treści na łamach magazynów wydawanych przez Bauer.

Nad projektem pracują trzy osoby na czele z Izabelą Sarnecką. Sprzedaż koordynuje dział oferty specjalnej oraz reklamy pism luksusowych i poradnikowych. W zespole tym znalazła się także blogerka kulinarna Natalia Ruszkowska-Tabor, prowadząca stronę Poezja Smaku, która ma 200 tys. użytkowników i 400 tys. odsłon.

- Influence Me to nasza odpowiedź na zmianę strategii marketingowych naszych klientów, poszukujących kontentowych ofert digitalowych, uzupełniających ich obecność w prasie. Otwiera nam drzwi do nowych nieraz klientów, a my z kolei przekonujemy ich do łączenia prasy i internetu, umożliwiając rozszerzenie grupy celowej na młodszą - influencerzy i starszą, zamożniejszą - prasa. Wykorzystujemy też nasz kontakty biznesowe, zbudowane przy współpracy z magazynami luksusowymi, proponując klientom dodatkowe możliwości - mówi Izabela Sarnecka, szefowa biura reklamy wydawnictwa Bauer w Polsce.

Bauer nie zdradza, ile twórców zapisało się do Influence Me, choć przedstawiciele wydawnictwa zapewniają, że są zadowoleni z obecnego poziomu zainteresowania. Docelowo na platformie ma funkcjonować 5-6 tysięcy twórców, czyli tyle, ile obecnie w agregatorze blogów kulinarnych Durszlak.pl (także należącym do Bauera). - Taka liczba pozwoli na optymalne dopasowanie influencerów do poszczególnych kampanii - informuje wydawnictwo.

Rynek influencer marketingu

Pośrednictwo przy współpracy firm komercyjnych z twórcami internetowymi rozwija się w Polsce z roku na rok. Na rynku istnieje co najmniej kilkanaście specjalizujących się w tego typu usługach firm. Są to głównie sieci partnerskie zrzeszające twórców na YouTube takie jak LifeTube, Talent Media, Video Brothers, Gamellon, Mediakraft czy Los Videos. Pod koniec ubiegłego roku zaskoczeniem dla rynku okazała się informacja o zamknięciu jednej z najdłużej funkcjonujących na rynku sieci - należącej do Agory Epic Makers. Właściciel decyzję argumentował względami finansowymi.

Oprócz sieci specjalizujących się we współpracy z youtuberami, na rynku funkcjonują podmioty oferujące zautomatyzowane pośrednictwo między influencerami o średnich zasięgach (od tysiąca do 100 tys. Użytkowników, niezależnie od tego, w ilu kanałach są obecni) a reklamodawcami. Tak działa np. IndaHash, która swoje biura prowadzi już m.in. w Singapurze, południowej Afryce i kilkunastu rynkach europejskich.

Z influencerami współpracują także biura reklamy tradycyjnych mediów - głównie Polsat Media, rozwijając wspólnie z TalentMedia ofertę AdTube. Sprzedawane są w niej reklamy ponad 70. kanałów na YouTube.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Bauer tworzy platformę Influence Me do współpracy z twórcami internetowymi

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ziko
A ona sie zna na influencerach?
16 0
odpowiedź
User
komediantka
ta to ma wyczucie czasu, zanim się zorientuje o co w tym chodzi (bo nie ma pojęcia przecież) to już będzie po temacie
14 1
odpowiedź
User
czujny obserwator
i jak zwykle odwieczne jej przekonanie powtarzane jak mantra ze prasa , prasa i tylko prasa a ten niepoliczalny internet to tylko dodatek . czas sie doszkolic pani izo i zrozumiec ze teraz na pierwszym miejscu jest internet a prasa tylko dodatkiem. oczy bola jak sie czyta te wypociny
8 1
odpowiedź
User
zdziwiony
A to jest taki podział? Internet - młodzi a prasa zamożni i starsi? Baurowe pisemka czytają zamożni? A internety młodzi? Bardzo ciekawy podział.
7 0
odpowiedź
User
komuś czacha dymi
mówią płonie stodoła płonie aż strach
trzeszczy wszystko dokoła ściany i dach ... 😂
5 0
odpowiedź
User
nieobiektywny
W internecie, szczególnie w Polsce, dzięki kilku wyczesanym w kosmos portalom, tak niepowtarzalnych i ujmujących, że łeb urywa, funkcjonują tylko młodzi i bogaci, dynamiczni, z wielkich miast, metropolii wręcz, dwudziestolatkowie, którzy kupują chaty dla siebie i na wynajem, samochody kupują, głównie S-ki Audi, no a na weekend popylają na białe trufle do Alby jak już po ogarnięciu się w sekcji podróże dowiedzą się gdzie są Włochy.
2 1
odpowiedź
User
asassaasas
Kolejna pseudo platforma dla influencerów, mam wrażenie, że niedługo będzie więcej platform niż influencerów.
6 1
odpowiedź
User
HELMANS
kto pisal ten artykuł? jakies dziecko GRUPA CELOWA? Gdzie jest składnia? OMG I WY ROBICIE PRASĘ? HAHAHAHAHHA
3 1
odpowiedź
User
dominik
Loel, pracuje blogerka, która nawet nie ma 1000 fanów na insta... trzebabyło se chociaż kupić na allegro 1000 za 9,90 zeby nie robic wiochy, amatorzy.
5 1
odpowiedź
User
ds
Cała branżunia ryczy ze śmiechu i kwiczy :D
7 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing