Facebook przyciąga polskich internautów na 7,6 godz. miesięcznie, NK.pl i Fotka na ponad cztery, a Twitter i Google+ na 20 minut

Średni czas miesięcznego korzystania z Facebooka (bez aplikacji mobilnych) przez polskich internautów wynosi 7,59 godziny, a z NK.pl i Fotki - po 4,2 godziny. Natomiast na Twitterze i Google.pl spędzają tylko po ok. 20 minut, a Ask.fm i Wykopie - po ponad pół godziny.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według badania Gemius/PBI w lipcu br. przeglądarkową wersję Facebooka na komputerach i urządzeniach mobilnych odwiedziło 21,56 mln polskich internautów (realnych użytkowników), którzy wykonali 4,74 mld odsłon. Każdy z odwiedzających spędził na stronie średnio 7,59 godziny i wykonał 219,7 odsłony. W badaniu nie są uwzględnione aplikacje mobilne, mają one zostać objęte pomiarem od października br.

Facebook jest bezdyskusyjnym liderem wśród serwisów społecznościowych pod względem zasięgu - ma po cztery razy więcej polskich użytkowników niż Twitter i Instagram (ten drugi funkcjonuje głównie jako aplikacja mobilna), a po osiem-dziewięć razy więcej niż Wykop, Google+ i NK.pl. W zestawieniu nie uwzględniliśmy YouTube’a, ponieważ jest on postrzegany bardziej jako serwis wideo niż do komunikacji.

Portal Marka Zuckerberga notuje też zdecydowanie najdłuższy czas korzystania przez przeciętnego użytkownika. W lipcu było to 7,59 godziny, podczas gdy na NK.pl (należącej do Grupy Onet-RASP) odwiedzający spędził średnio 4,21 godziny, a na Fotka.com - 4,17. Z pozostałych serwisów tylko GG.pl przekroczył poziom godziny przeciętnego czasu korzystania. Najniższe wyniki zanotowały natomiast Pinterest.com (0,2 godziny, czyli 12 minut), Google+ (0,27 godziny) oraz Twitter i Instagram (po 0,31 godziny), a niewiele lepiej wypadły Ask.fm (pół godziny) i Wykop.pl (0,65 godziny).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/spadki-w-polskim-internecie-grupa-onet-rasp-i-wirtualna-polska-leb-w-leb-onet-pl-przed-wp-pl-w-mobile-u-dane-z-sierpnia ##

Zaznaczmy, że NK.pl, która w latach 2011-2014 straciła trzy czwarte użytkowników, po przejęciu półtora roku temu przez Grupę Onet jest pozycjonowana bardziej jako serwis z grami internetowymi. Przy czym w zeszłym roku, przy podobnej liczbie użytkowników jak w br., notowała od 5 do 6,5 godziny średniego czasu korzystania przez odwiedzającego (według badania Megapanel PBI/Gemius).

Google+ w drugiej połowie ub.r., po tym jak został oddzielony od kilku popularnych usług Google’a, w ciągu kilku miesięcy stracił połowę polskich użytkowników. Natomiast Ask.fm w 2014 i 2015 roku zanotował spadek liczby odwiedzających o jedną trzecią.

Pod względem średniej liczby odsłon na użytkownika Facebook został zdecydowanie wyprzedzony przez Fotkę. W tym drugim serwisie 615,3 tys. internautów wykonało w lipcu 265,5 mln odsłon, czyli na każdego przypadło 431,5. W przypadku Facebooka było to 219,7 odsłony. Z pozostałych serwisów tylko GG.pl przekroczyło poziom 100 odsłon na użytkownika (miało ich 123). Natomiast na Google+ średnia liczba odsłon wyniosła tylko 5,8, a na Pinterest.com - 8,7. Oczywiście liczba odsłon jest zależna nie tylko od długości czasu korzystania z serwisu, lecz także specyfiki jego struktury i działania.

Tylko na komputerach Facebook przy 18,61 mln polskich użytkowników miał w lipcu średnio 127,3 odsłony na odwiedzającego (92,4 mniej niż ogółem) i 6,59 godziny czasu korzystania (godzinę mniej niż ogółem).

Z kolei wyraźnie lepsze wyniki średniej liczby odsłon i czasu korzystania niż łącznie zanotowały Wykop.pl i NK.pl. Pierwszy serwis miał przeciętnie 20,7 wykonanych odsłon i 0,73 godziny czasu spędzonego przez użytkownika (wobec 18,9 odsłon i 0,65 godziny ogółem), a drugi - 90,4 odsłon i 5,37 godziny (wobec 77,3 i 4,21 ogółem).

Instagram na komputerach odwiedziło tylko 61,9 proc. wszystkich użytkowników serwisu (2,83 mln wobec 4,57 mln), Fotkę, - 63,6 proc., a Ask.fm - 64,8. W przypadku Facebooka ten wskaźnik wyniósł 86,3 proc., a w przypadku Pinteresta - 82,8 proc.

Na smartfonach i tabletach przeglądarkową wersję Facebooka odwiedziło 12,91 mln użytkowników, którzy wykonali 2,37 mld odsłon (średnio 183,5 na każdego) i spędzili na stronie przeciętnie po 3,18 godziny. Wyższe wyniki średniej liczby odsłon i czasu korzystania osiągnęła Fotka.pl, która przy 232,7 tys. odwiedzających i 88,83 mln odsłon zanotowała 381,7 odsłony na użytkownika i 3,9 godziny średniego czasu korzystania.

Za to w przeglądarkowych wersjach mobilnych Google+ i Pinteresta przeciętny użytkownik spędził jedynie niecałe dwie minuty, a w przypadku Twittera i Ask.fm - 6-7 minut.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/youtube-przed-facebookiem-i-messengerem-wsrod-aplikacji-androidowych-onet-i-wp-pl-na-czele-polskich-serwisow-top-30 ##

Z Facebooka w przeglądarkach mobilnych skorzystało 59,8 proc. jego wszystkich użytkowników, wykonując prawie tyle samo odsłon co na komputerach. Mobilny Instagram miał natomiast ponad dwa razy więcej odsłon niż desktopowy. Z kolei Pinteresta odwiedziło w przeglądarkach mobilnych tylko 20,3 proc. jego wszystkich użytkowników, Google+ - 29,4 proc., a NK.pl - 30,5 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"