SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wpływy nadawcy Fokus TV i Nowa TV wzrosły o 14 proc., strata netto zmalała do 15,5 mln zł

W ub.r. spółka TV Spektrum nadająca kanały Fokus TV i Nowa TV osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 13,7 proc. do 29,88 mln zł, a jej strata netto zmalała z 19,03 do 15,5 mln zł. - Ujemny wynik na działalności w dużej mierze wynikał z wciąż niskiego poziomu dystrybucji technicznej kanału Nowa TV - tłumaczy firma.

Przychody TV Spektrum zwiększyły się z 34,62 mln zł w 2018 roku do 29,88 mln zł w ub.r. Firma zarabia głównie ze sprzedaży oferty reklamowej i sponsoringowej z stacjach Fokus TV i Nowa TV.

Obie są dostępne w naziemnej telewizji cyfrowej: Fokus TV na pierwszym, a Nowa TV na mającym znacznie mniejszym zasięg ósmym. Według danych Nielsen Audience Measurement w ub.r. udział Fokus TV w rynku oglądalności zwiększył się z 0,891 do 0,932 proc., a udział Nowa TV zmalał z 0,331 do 0,306 proc. Od 2018 roku brokerem reklamowym wszystkich stacji uruchomionych przez grupę ZPR został Polsat Media.

Równocześnie Telewizja Polsat za 103 mln zł przejęła od Grupy ZPR 100 proc. udziałów Eska TV (nadawcy Eska TV, Eska TV Extra i Eska Rock TV) i Lemon Records (nadawcy Polo TV i Vox Music TV) oraz 34 proc. udziałów TV Spektrum. Niedługo potem dokupiła 15,5 proc. udziałów TV Spektrum, pozostałe 50,52 proc. nadal należy do spółki Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe.

Koszty zmalały o 17 proc.

Wydatki operacyjne TV Spektrum w ub.r. wyniosły 43,69 mln zł, co wobec 52,55 mln zł rok wcześnie oznacza spadek o 16,9 proc. Koszty usług obcych zmalały z 28,51 do 22,24 mln zł, a amortyzacji - z 18,51 do 15,48 mln zł.

Natomiast nakłady na wynagrodzenia zmniejszyły się z 1,35 do 1,12 mln zł, a na podatki i opłaty - z 3,51 do 3,1 mln zł. W ub.r. na etacie pracowało w firmie średnio osiem osób, o jedna mniej niż rok wcześniej.

Z końcem listopada 2018 roku Nowa TV zrezygnowała z codziennego programu informacyjnego „24 godziny”, przy którym pracowało ok. 100 dziennikarzy i realizatorów. Zdecydowana większość pożegnała się z nadawcą.

Wydatki inwestycyjne firmy w ub.r. wyniosły 19,63 mln zł, a rok wcześniej - 9,29 mln zł. W br. nadawca planuje 17,55 mln zł takich nakładów.

Zmniejszono stratę, ZPR i Polsat zapewnią wsparcie

Dzięki wzrostowi przychodów i spadkowi kosztów operacyjnych poprawiła się rentowność TV Spektrum, przy czym nadal jest mocno na minusie. Strata sprzedażowa zmalała z 17,93 do 13,81 mln zł, strata operacyjna - z 17,94 do 13,92, a strata brutto i netto - z 19,03 do 15,5 mln zł.

- Ujemny wynik na działalności w dużej mierze wynikał z wciąż niskiego poziomu dystrybucji technicznej kanału Nowa TV, co przełożyło się bezpośrednio na niskie udziały oglądalności kanału na rynku - skomentowano w sprawozdaniu nadawcy.

Na koniec ub.r. zobowiązania firmy z tytułu koncesji (Fokus TV mają do listopada 2023 roku, a Nowa TV do stycznia 2026 roku) wynosiły 15,93 mln zł.

Dotychczasowe straty TV Spektrum wynoszą 34 mln zł, a wskutek zeszłorocznej straty ujemny kapitał spółki zwiększył się z 7,97 do 23,48 mln zł. - W związku z tym, że skumulowane straty przekraczają sumę 1/2 kapitału zakładowego i kapitału zapasowego oraz pozostałych kapitałów rezerwowych, Udziałowcy spółki zamierzają podjąć uchwałę o dalszym istnieniu jednostki zgodnie z art. 233 ksh - poinformowano w sprawozdaniu.

Dodano, że na początku maja firma dostała od Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych i Telewizji Polsat pismo o wsparciu jej dalszej działalności.

W sprawozdaniu krótko skomentowano też sytuację na rynku telewizyjnym po wybuchu epidemii koronawirusa. - Zarząd spółki oczekuje spowolnienia na rynku reklamy, jednakże z uwagi na wysoki stopień niepewności i liczne czynniki kształtujące ten rynek, w tym okres trwania ograniczeń związanych z pandemią oraz ostateczny stopień spowolnienia gospodarczego w Polsce i na rynkach globalnych, zarząd nie widzi na dzień dzisiejszy możliwości przedstawienia rzetelnego oszacowania wpływu pandemii koronawirusa COVID-19 na rynek reklamy w nadchodzących kwartałach - napisano.

Dołącz do dyskusji: Wpływy nadawcy Fokus TV i Nowa TV wzrosły o 14 proc., strata netto zmalała do 15,5 mln zł

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Oglądam tvp
Cieszą się że mają 15.5 miliona w plecy......
odpowiedź