SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Koniec magazynów „Maxim” i „Stuff”?

Kolejne numery magazynów „Maxim” i Stuff” najprawdopodobniej nie ukażą się już na rynku. Jak ustalił nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl, wydawnictwo Ginza Media Group zdecydowało o zamknięciu obu tytułów i zwolnieniu pracowników.

Obecnie jeszcze na rynku są dostępne podwójne, styczniowo-lutowe wydania „Maxima” i „Stuffa”, które - jak wynika z naszych infirmacji - mają być ich ostatnimi numerami. W czwartek wypowiedzenia miał bowiem otrzymać obie redakcje, w tym naczelny „Stuffa” Marcin Górecki i zastępca naczelnego „Maxima” Agata Komosa, zwolniono także cały dział reklamy i administracyjny spółki. - Decyzja jaka została podana pracownikom była utrata głównego sponsora wydawnictwa - dowiedzieliśmy się nieoficjalnie.

Od miesiąca nie są już aktualizowane profile „Maxima” i „Stuffa” na Facebooku - ostatnie wpisy pochodzą z 3 stycznia br., a wydawca nie udostępnił tam nawet okładek najnowszych wydań.

Marcin Prokop, który był pierwszym reaktorem naczelnym polskiej edycji „Stuffa” (jesienią ub.r. zastąpił go Górecki), powiedział Wirtualnemedia.pl, że słyszał o zamknięciu obu magazynów. - Nie miałem w tej sprawie kontaktu z właścicielami, nie znam powodów ich decyzji, więc trudno mi ten fakt skomentować - dodał Prokop.

Anna Kajda, członek zarządu Ginza Media Group, od czwartku nie odbierała od nas telefonu. Nie udało nam się także skontaktować z Andrzejem Piotrowskim, dyrektorem zarządzającym spółki, ani z innymi kluczowymi pracownikami redakcji. Telefon w siedzibie wydawnictwa cały czas milczał.

Poświęcony gadżetom „Stuff” ukazywał się na rynku od września 2010 roku, a lifestylowy „Maxim” - od grudnia 2011 roku. Oba magazyny były wydawane na licencji brytyjskiego wydawnictwa Haymarket. „Stuff” kosztował 7,90 zł, a „Maxim” - 8 zł.

Początkowo oba tytuły były zgłoszone do ZKDP, ale potem wydawca je stamtąd wycofał. Ostatnie dane dotyczące rozpowszechniania obu miesięczników, dostępne w bazie ZKDP, dotyczą wydań ze stycznia 2011 roku. Wtedy sprzedaż ogółem „Stuffa” wyniosła 15 640 egz., a „Maxima” (był to numer drugi tego pisma) - 28 229 egz.

W ub.r. Ginza Media Gruop zaprzestała także wydawania magazynu o piłce nożnej „FourFourTwo”, jego nowym wydawca została spółka Arskom Group (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: Koniec magazynów „Maxim” i „Stuff”?

35 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kto wykańcza dziennikarstwo?
Źle redagowane, teksty pisane byle taniej, wtórne, nudne, czy doprawdy jeszcze ktoś myśli, że kilkoma kolorowymi zdjęciami zachęci kogoś do kupna gazety skoro w necie podobych kup co niemiara i to za darmo?
odpowiedź
User
Lalamido
Oooo, to i tak się późno WM dowiedzały:) Nieodbieranie telefonów przez p.Kajde i p. Piotrowskiego, to norma:)
odpowiedź
User
WujZpiaseczna
Ani słowa o naczelnym Maxima, przypadek?
odpowiedź