„Więcej na radość z życia” i autentyczni klienci zamiast Okrasy i Ładochy w reklamach Lidla

Lidl Polska zaczyna nowy cykl marketingowy pod hasłem „Więcej na radość z życia”. W reklamach będą występować autentyczni klienci tych sklepów opowiadający o swoim życiu. Karol Okrasa i Daria Ładocha będą pojawiali się w komunikacji Lidla znacznie rzadziej.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
„Więcej na radość z życia” i autentyczni klienci zamiast Okrasy i Ładochy w reklamach Lidla

Nowe hasło zastąpi poprzedni slogan główny Lidla: „Co tydzień coś nowego”. - Hasło to nasze zobowiązanie, żeby w naszych sklepach zakupy były krótsze i żeby kupując u nas, klienci mieli szansę zaoszczędzić pieniądze i wydać je na to, co sprawia im radość. Chcemy tym hasłem podkreślić atrakcyjność cenową Lidla - stąd „więcej na radość”, a nie „więcej radości”. Ale nie tylko więcej pieniędzy, lecz także czasu, którego na zakupy mamy mniej, bo sklepy są czynne już tylko w dwie niedziele w miesiącu - opisuje Maksymilian Braniecki, prezes Lidl Polska.

W reklamach będą występowali autentyczni klienci Lidla - osoby w różnym wieku i z różnych grup społecznych. Będą opowiadać o swoim codziennym życiu, w którym przydają im się produkty ze sklepów tej sieci.

- To prawdziwi ludzie, a nie aktorzy. Znaleźliśmy wspaniałe rodziny, które opowiadają o swoich prawdziwych przeżyciach, nie mówią wyuczonego tekstu - podkreśla Maksymilian Braniecki. - Lidl zapewnia szybkie, tanie i sprawne zakupy. Czujemy się zobowiązani, żeby ludzie, którzy doświadczają tego na co dzień, opowiedzieli o tym - dodaje.

grafika

Tym samym Lidl kończy cykl regularnych kampanii z udziałem Karola Okrasy i Darii Ładochy. - Będą prowadzić z nami kilka projektów, ale główna komunikacja będzie oparta na wizerunkach klientów i haśle „Więcej na radości z życia” - zaznacza Maksymilian Braniecki.

Okrasa i Ładocha występowali w cyklu reklam „Tradycyjnie czy nowocześnie” od lutego ub.r. Przedtem, od września 2015 roku, razem z Okrasą Lidla promowała Dorota Wellman, kampania z ich udziałem obejmowała m.in. mini talk show „Dorota, Karol i Goście”. Natomiast w od połowy 2012 do połowy 2015 roku Lidla reklamowali Karola Okrasa i Pascal Brodnicki, prowadząc kulinarne pojedynki.

grafika

W ostatnich tygodniach Lidl promował dwie marki swoich ofert: Ryneczek Lidla z owocami i warzywami oraz Rzeźnik z produktami mięsnymi. W obu kampaniach występowali dostawcy i producenci współpracujący z firmą.

Nowa kampania zacznie się 30 kwietnia od etapu wizerunkowego, podkreślającego, że teraz Lidla będą promowali nie celebryci, tylko prawdziwi klienci. Natomiast od 7 maja będą prowadzone działania produktowe, w pierwszych odsłonach będą reklamowane głównie marki własne sieci (m.in. żywność i inne produkty dla małych dzieci).

Lidl nadal będzie prowadził promocję „Tania sobota”, rozpoczętą w marcu w związku z wprowadzeniem ograniczenia handlu w niedziele. Firma nie podaje, jak to ograniczenie wpłynęło na jej wyniki. - Jest jeszcze za wcześnie, żebyśmy mogli to podsumować - zaznacza Maksymilian Braniecki.

Przy nowej kampanii Lidla pracują agencja GPD (kreacja i produkcja reklam) oraz dom mediowy Havas Media (planowanie i zakup mediów). Działania marketingowe firmy są realizowane we wszystkich kanałach komunikacji. Maksymilian Branicki zapowiedział, że budżet reklamowy jest podobny jak w ub.r.

W ub.r. cennikowe wydatki reklamowe Lidl Polska w mediach pozainternetowych wyniosły 650,45 mln zł, o 5,7 proc. mniej niż rok wcześniej (według danych Kantar Media). Firma była jedyną siecią sklepów wśród 10 największych marketerów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej