Nowy algorytm Facebooka będzie eksponował wpisy bogate w informacje

Facebook po raz kolejny w ostatnim czasie zapowiedział modyfikację swojego algorytmu. Tym razem zamierza umieszczać wyżej w news feedzie te treści od wydawców, które mają dla konkretnego użytkownika większą wartość informacyjną.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Nowy algorytm Facebooka będzie eksponował wpisy bogate w informacje

Facebook kontynuuje falę modyfikacji w algorytmie news feedu. Po zmianie faworyzującej wpisy od rodziny i znajomych kosztem treści od wydawców i zapowiedzi walki z tzw. clickbaitem portal poinformował na swoim blogu, że będzie starał się dostarczać użytkownikom takie wpisy, które są dla nich najbardziej wartościowe pod względem informacji.

Jak wyjaśnia serwis każdego dnia zbiera on opinie na temat funkcjonowania news feedu od kilkudziesięciu tysięcy właścicieli kont na platformie. Na tej podstawie inżynierowie Facebooka wysnuli wniosek, że najbardziej cenione i angażujące są te treści od wydawców, które niosą przydatne dla nich informacje.

Facebook zaznacza, że w przypadku każdego z użytkowników ważne są innego rodzaju informacje, bowiem każdy ma inne zainteresowania. Dlatego nowy algorytm będzie obserwował każde konto i badał jakie wpisy są przez użytkownika najchętniej czytane, udostępniane i komentowane, i na tej podstawie umieści wyżej w news feedzie konkretne treści. Wszystko po to, by aktualności na koncie były jak najlepiej dopasowane do wymagań i oczekiwań internautów.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/facebook-walczy-z-adblockerami-bo-wskutek-ich-stosowania-traci-wplywy-z-reklam ##

Facebook uspokaja przy okazji, że większość wydawców nie zauważy wielkich różnic w zasięgu ich treści, choć niektórzy mogą zaobserwować nieznaczne wzrosty lub spadki w tym zakresie.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały