SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Przez paywall czołowe serwisy „Gazety Wyborczej” w dół o ponad 10 proc.

W marcu br. czołowe strony internetowe „Gazety Wyborczej” (Agora), na których wprowadzono płatny dostęp do treści, zanotowały minimalnie mniej użytkowników i o 14 proc. mniej odsłon niż rok wcześniej. Serwisy Wyborcza.pl i Wyborcza.biz osiągnęły nawet wzrosty, za to najwięcej straciły strony regionalnych wydań „GW”.

Płatny dostęp do treści, tzw. metryczny paywall, wprowadzono na początku lutego na ponad 20 stronach związanych z „Gazetą Wyborczą”. Bezpłatnie każdy użytkownik może czytać 10 artykułów w miesiącu, a dostęp do kolejnych trzeba wykupić w jednym z trzech pakietów kosztujących od 17,90 do 39,90 zł miesięcznie, przy czym promocyjna cena pierwszego pakietu miesięcznego wynosi tylko 0,99 zł (zobacz szczegóły).

Przedstawiciele Agory zadeklarowali, że w ciągu roku chcą pozyskać 30 tys. płacących użytkowników (więcej na ten temat), natomiast pierwsze konkretne statystyki paywalla przedstawią po pół roku od jego startu.

>>> Płatny dostęp do treści to przyszłość cyfrowej prasy

Dane Megapanelu PBI/Gemius opracowane przez Wirtualnemedia.pl pokazują, że w marcu br. na żadnej z czołowych dziesięciu stron „Gazety Wyborczej” przeciętny użytkownik nie wykonał 10 odsłon. Najwięcej, po ponad 9,5 odsłon, zanotowały Wyborcza.pl i Wroclaw.gazeta.pl.

Zdecydowanie najpopularniejsze są serwisy Wyborcza.pl i Wyborcza.biz. Pierwszy w marcu miał 2,51 mln użytkowników i 37,84 mln odsłon, a drugi - 1,66 mln użytkowników i 19,56 mln odsłon. W pierwszym przeciętny internauta spędził 18:28 minuty, a w drugim - 16:16 minuty.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w marcu 2014 roku

TOP10 serwisów „Gazety Wyborczej” w marcu 2014 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

liczba odsłon na użytkownika

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

Wyborcza.pl

2 511 800

37 838 658

9,68

00:18:28

11,65%

Wyborcza.biz

1 664 318

19 561 105

7,90

00:16:16

7,72%

Gazeta.pl - Warszawa

778 908

8 463 319

7,84

00:11:29

3,61%

Gazeta.pl - Trójmiasto

576 286

4 537 023

5,79

00:09:09

2,67%

Gazeta.pl - Poznań

488 390

3 531 223

5,49

00:07:56

2,27%

Gazeta.pl - Wrocław

447 831

5 543 123

9,74

00:11:26

2,08%

Gazeta.pl - Katowice

437 984

4 755 888

8,62

00:10:29

2,03%

Gazeta.pl - Lublin

383 536

3 303 366

6,84

00:08:55

1,78%

Gazeta.pl - Kraków

375 933

3 541 490

7,10

00:10:00

1,74%

wysokieobcasy.pl

332 400

1 784 337

3,63

00:06:26

1,54%


W skali roku Wyborcza.pl i Wyborcza.biz. osiągnęły nawet wzrosty liczby użytkowników. Pierwszy zyskał 227,9 tys. użytkowników (10 proc. w górę), a drugi - 156,2 tys. (10,4 proc. w górę). Na Wyborcza.pl wykonano o 513,4 tys. odsłon mniej niż przed rokiem (1,3 proc. w dół), a na Wyborcza.biz - o 1,64 mln więcej (9,2 proc. w górę). Z obu serwisów internauci korzystali zdecydowanie krócej niż w marcu ub.r. - na Wyborcza.pl czas przypadający na przeciętnego użytkownika zmalał o jedną trzecią, a na Wyborcza.biz - o jedną piątą.

>>> Paweł Wujec: paywall obniżył odwiedzalność o 3-4 proc., duże rozczarowanie ze współpracy z NK.pl

Spadki liczby użytkowników, odsłon i czasu przypadającego na użytkownika zanotowały natomiast pozostałe strony „Gazety Wyborczej” z czołowej dziesiątki - serwisy wydań regionalnych „GW” i witryna „Wysokich Obcasów”. Zdecydowanie najwięcej stracił serwis Wroclaw.gazeta.pl - miał o 200 tys. użytkowników i 3,58 mln odsłon (to 30,9 i 39,3 proc. w dół), a średni czas zmalał o jedną trzecią.

Ogółem dziesięć najpopularniejszych stron „GW” zanotowało w marcu br. 8 mln użytkowników (bez uwzględnienia współodwiedzalności), czyli zaledwie o 10,5 tys. mniej niż rok wcześniej. Natomiast liczba odsłon zmalała o 14,81 mln (13,8 proc. w dół), do 92,86 mln, a czas przypadający na przeciętnego użytkownika - średnio o 32,8 proc.

TOP10 serwisów „Gazety Wyborczej” rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

marzec 2014

marzec 2013

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

Wyborcza.pl

2 511 800

37 838 658

00:18:28

2 283 917

38 352 104

00:27:49

Wyborcza.biz

1 664 318

19 561 105

00:16:16

1 508 069

17 919 072

00:20:12

Gazeta.pl - Warszawa

778 908

8 463 319

00:11:29

841 486

12 014 876

00:18:34

Gazeta.pl - Trójmiasto

576 286

4 537 023

00:09:09

584 905

6 357 470

00:14:05

Gazeta.pl - Poznań

488 390

3 531 223

00:07:56

535 746

6 051 651

00:14:23

Gazeta.pl - Wrocław

447 831

5 543 123

00:11:26

647 859

9 128 700

00:16:57

Gazeta.pl - Katowice

437 984

4 755 888

00:10:29

523 202

5 905 527

00:12:59

Gazeta.pl - Lublin

383 536

3 303 366

00:08:55

359 608

4 196 174

00:12:06

Gazeta.pl - Kraków

375 933

3 541 490

00:10:00

412 522

4 846 012

00:14:36

wysokieobcasy.pl

332 400

1 784 337

00:06:26

310 545

2 895 134

00:12:47

Na drugiej podstronie porównanie wyników z marca z danymi ze stycznia i lutego br.

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Przez paywall czołowe serwisy „Gazety Wyborczej” w dół o ponad 10 proc.

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Szechterowski
Tusku, musisz....
odpowiedź
User
Pytek
Mi się tam już nawet za darmo nie chce zaglądać. Jak można było kwitnącą firmę doprowadzić do takiego stanu? Kiedy zacznie doceniać się profesjonalnych dziennikarzy dostarczających ciekawe teksty, za które się im godnie zapłaci, a nie znowu będzie próbować oszukać, obciąć honorarium lub ukraść pomysł? Kiedy wywali się z redakcji kolegów, którzy nic zawodowo nie zrobili poza doprowadzeniem Wyborczej do sprzedaży na poziom Super Ekspresu?
odpowiedź
User
A17
To oni powinni płacić tym, którzy zechcą czytać ten chłam
odpowiedź