Dane Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w lipcu br. cennikowe wpływy reklamowe wszystkich stacji radiowych bez autopromocji były o 31,4 proc. większe niż rok wcześniej. Z uwzględnieniem autopromocji ten wzrost wyniósł 33,7 proc., bo same wydatki na autopromocję zwiększyły się o 85,6 proc.
>>> Gazety z reklam w lipcu : „GW”, „Rz” i „Fakt” w dół, „Echo Miasta” i „SE” w górę >>> „Gala” i „Świat Kobiety” reklamowo mocno w górę, „Polityka” ostro w dół
Ponad połowę przychodów reklamowych wszystkich rozgłośni zgarniają RMF FM (Grupa RMF) i Radio ZET (Eurozet). Pierwsza z tych stacji w lipcu zarobiła z reklam o 47,7 proc. więcej niż rok wcześniej, a druga - o 6,5 proc. więcej.
Z kolei wpływy reklamowe I Programu Polskiego Radia były aż o 114,7 proc. większe niż w lipcu ub.r., a III Programu Polskiego Radia - o 110,9 proc. większe. Eska Rock (Grupa Radiowa Time) zarobiła na reklamach 89,9 proc. więcej niż rok wcześniej, a TOK FM (Agora) - 56,4 proc. więcej.

Mniejsze od średniej dla całego segmentu wzrosty przychodów reklamowych zanotowały Eska Warszawa (Grupa Radiowa Time) - 27 proc., Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) - 19 proc., oraz Eska Poznań (Grupa Radiowa Time) - 6,7 proc. Natomiast Eska Wrocław (Grupa Radiowa Time) zarobiła z reklam 7,7 proc. mniej niż rok wcześniej.











