Sprzedaż ogółem ukazującego się od sierpnia 2011 roku “Świata Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w listopadzie ub.r. wyniosła 191 853 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Tytuł ten od ukazania się niezmiennie jest liderem sprzedaży w segmencie, a jego listopadowy wynik sprzedażowy był rekordowy.
Na drugie miejsce z pierwszego spadł dotychczasowy lider, czyli wydawany przez G+J Polska miesięcznik “Focus”, którego sprzedaż ogółem wzrosła jednak o 2,4 proc. do 105 932 egz.
Trzecia lokata przypadła “Focusowi Historia” (G+J Polska), który sprzedał się w listopadzie ub.r. w liczbie 37 287 egz., notując wzrost o 2,5 proc.
Największy wzrost zanotowała znajdująca się na miejscu czwartym “Wiedza i Życie” (Prószyński Media). Jej sprzedaż ogółem poszła do góry o 3,1 proc. do 32 901 egz. Najbardziej na minusie listopad ub.r. zakończył natomiast “21. Wiek” (Amconex) Wynik tego miesięcznika, plasującego się na pozycji piątej, zmalał o 9,3 proc. do 25 857 egz.

Od października ub.r. na rynku jest też kolejny tytuł popularnonaukowy G+J Polska - miesięcznik “Sekrety Nauki” o lżejszym charakterze tak jak “Świat Wiedzy” (więcej na ten temat). Nie został on jednak na razie zgłoszony do ZKDP, a wydawca nie ujawnia danych o wysokości jego sprzedaży.
Porównując dane z listopada ub.r. do danych z października ub.r. widać, że największy wzrost sprzedaży ogółem, wynoszący 28,9 proc., zanotował “Świat Nauki” (Prószyński Media), zaś najwięcej stracił miesięcznik “Focus Historia” (16,2 proc.).











