„The Voice of Poland 8” zyskało widzów. TVP2 liderem w grupie komercyjnej

Ósmą edycję „The Voice of Poland” oglądało średnio 2,09 mln osób. W porównaniu do siódmej serii widownia show wzrosła o 70 tys. osób. TVP2 w czasie emisji programu była wiceliderem rynku w 4+ i liderem w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 11,50 mln zł.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Kolejną edycję „The Voice of Poland” na antenie TVP2 oglądać można było w soboty o godz. 20.05, w okresie od 2 września do 26 listopada br. (program jednak nie był pokazany 16 września, ale za to stacja pokazała dodatkowe dwa odcinki w niedzielę, 24 września).

Średnia widownia ósmej edycji muzycznego widowiska wyniosła 2,09 mln osób, co przełożyło się na 14,35 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 15,29 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 14,65 proc. w grupie 16-59. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/6-35-mln-widzow-odcinka-m-jak-milosc-w-ktorym-umarl-lucjan-mostowiak ##

Największą widownię, wynoszącą 2,57 mln oglądających, program zgromadził 30 września.

grafika

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-pierwsza-randka-sezon-2 ##

TVP2 w czasie nadawania ósmej edycji „The Voice of Poland” była wiceliderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął TVN z udziałem na poziomie 15,51 proc., emitujący wówczas gł. „Mam talent” i filmy fabularne. Trzecia była TVP1 („Komisarz Alex” i filmy; 8,52 proc.), a czwarty - Polsat (m.in. filmy; 8,05 proc.).

Również wśród widzów w grupie 16-59 Dwójka była wiceliderem rynku. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 stacja zajęła miejsce pierwsze.

grafika

Wpływy z reklam wyemitowanych przy ósmej serii programu wyniosły 11,50 mln zł. Dla porównania, nadawany rok temu siódmy sezon show z reklam przyniósł 10,48 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Z analizy wyników oglądalności poszczególnych serii „The Voice of Poland” wynika że ich widownia zawsze oscylowała wokół 2 mln widzów (wahała się pomiędzy 1,93 mln, a 2,27 mln widzów). Oznacza to, że muzyczne show Dwójki utrzymuje stałą widownię na przestrzeni lat, mimo że niemal każdy program z tzw. „wielkiej czwórki” w ostatnich latach zanotował duże spadki oglądalności ze względu na postępującą fragmentyzację rynku telewizyjnego. Na przykład średni udział samej TVP2 w pierwszym półroczu 2011 roku w 4+ wynosił 13,86 proc., a w pierwszym półroczu 2017 roku było to już 7,84 proc.

Warto również dodać fakt, że średnia widownia właśnie zakończonej edycji show byłaby wyższa, gdyby nie wyemitowano dwóch dodatkowych odcinków wyjątkowo w niedzielę, 24 września br. (pierwszy z nich miał 1,45 mln widzów, a drugi - 1,61 mln). Za tę decyzję odpowiedzialni byli wicedyrektor TVP2 Tomasz Mazur i wicedyrektor biura programowego TVP Marcin Stefaniak, którzy nie skonsultowali tego pomysłu ze swoimi przełożonymi. W konsekwencji zostali oni odsunięci od dotychczasowych obowiązków. - Telewizja tak jak każda korporacja jest profesjonalnie zarządzana, kiedy nagradza za sukcesy, a karze za błędy - mówił nam wówczas Jacek Kurski, prezes TVP.

grafika

Jak już informowaliśmy, Telewizja Polska jest zadowolona z jakości i oglądalności talent-show „The Voice of Poland”. Nadawca jest zainteresowany kontynuacją muzycznego widowiska, ale ostateczna decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła.

Zwycięzcą 8. edycji „The Voice of Poland” została Marta Gałuszewska.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/premiera-the-voice-kids-tvp-wideo-zwiastun-jury-zasady ##

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów