SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Z roku na rok coraz dłużej oglądamy telewizję (raport oglądalności za 2014 rok)

W 2014 roku statyczny Polak spędził przez telewizorem 4 godziny i 20 minut. Średni czas oglądania telewizji z roku na rok się wydłuża. Raport oglądalności stacji i programów telewizyjnych za 2014 rok.

Dane telemetryczne pokazują, że w 2014 roku Polacy spędzali przed telewizorem średnio 4 godziny, 20 minut i 1 sekundę dziennie. W porównaniu do poprzednich lat ten czas się wydłużył - o 13 minut więcej niż w 2013 roku, 17 minut i 2 sekundy więcej, niż w 2012 roku oraz 18 minut i 18 sekund więcej, niż w 2011 roku - wynika z danych telemetrycznych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Średni dobowy czas spędzony przed telewizorem

Rok

ATV

2011

04:02:01

2012

04:03:17

2013

04:07:19

2014

04:20:19

Pozycję lidera rynku telewizyjnego w zeszłym roku udało się utrzymać Jedynce. Jej udział spadł jednak o 6,76 proc. do 12,27 proc. Na drugim miejscu ponownie znalazł się Polsat, którego udział w 2014 roku zmalał o 3,43 proc. - najmniej w tzw. wielkiej czwórce. Jego wynik uplasował się na poziomie 11,84 proc. Ostatnie miejsce na podium zajął TVN z udziałem wynoszącym 11,68 proc. po spadku o 6,78 proc.

Największy spadek wśród głównych kanałów zanotowała Dwójka, będąca bez zmian na pozycji czwartej. Jej wynik zmalał o 8,73 proc. i wyniósł 9,41 proc.

Łączny udział tzw. wielkiej czwórki wyniósł 45,20 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 48,26 proc. (więcej na ten temat).

W 2014 roku największą widownię zgromadził pokazywany 15 lutego na antenie TVP1 konkurs skoków narciarskich, w którym Kamil Stoch zdobył drugi złoty medal olimpijski. Oglądało go 10,44 mln osób, co przełożyło się na 59,29 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów.

Drugie miejsce zajął finałowy mecz Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Brazylii, w którym Niemcy pokonali Argentynę. Został on pokazany 13 lipca, a obejrzało go 10,06 mln osób przy udziale w rynku wynoszącym 63,43 proc.

Na podium znalazła się jeszcze ceremonia kwiatowa po konkursie olimpijskim skoków narciarskich z widownią na poziomie 9,50 mln osób (50,81 proc. udziału; emisja 9 lutego; zobacz te dane).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach w 2014 roku wyniosły łącznie 21,90 mld zł, co oznacza wzrost w porównaniu do 2013 roku o 2,29 proc.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 3,19 mld zł, odnotował w zeszłym roku Polsat, awansujący z miejsca drugiego. Jego przychody były jednak o 2,59 proc. niższe niż rok wcześniej.

Z pierwszej na drugą lokatę spadł TVN, którego wpływy zmalały o 33,54 proc. do 2,64 mld zł. Kolejne miejsce zajęły: TVP1 (1,89 mld zł; spadek o 1,07 proc.) i TVP2 (1,58 mld zł; wzrost o 0,95 proc.).

W zeszłym roku najwięcej na reklamę w telewizji - 1,03 mld zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 34,11 proc. Drugie miejsce należało do koncernu spożywczego Nestle (537 mln zł; wzrost o 22,82 proc.), a na podium znalazł się jeszcze Orange (532 mln zł; zobacz szczegóły).

ATV - dobowy czas oglądania telewizji przypadający na statystycznego Polaka

Dołącz do dyskusji: Z roku na rok coraz dłużej oglądamy telewizję (raport oglądalności za 2014 rok)

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Inna
Oglądamy dłużej, a jednocześnie główni nadawcy tracą widzów. To co oglądamy? Jakaś analiza?
odpowiedź
User
Obserwator
A wszyscy mówią, że telewizja umiera. Tracą główne kanały, a zyskują tematyczne
odpowiedź
User
norbo
Traca glowne stacje wiec zrobily rozbior AtMediow.
odpowiedź