Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Wtorek 2 Kwietnia 2024
 
 
 
Polsat przejmie prawa piłkarskie po Viaplay? "Od tego zależy przyszłość kanałów premium stacji"
 
Polsat traci kolejne prawa do transmisji piłkarskich: od jesieni nie będzie już pokazywał Pucharu Polski, Fortuna 1 Ligi i Ligi Mistrzów. Czy powalczy o prawa do Ligi Europy i Ligi Konferencji Europy, które dziś należą do Viaplay? - Od tego zależy przyszłość kanałów premium tej telewizji - uważa dziennikarz Kacper Sosnowski.  więcej
 
 
Dorota Wysocka-Schnepf odchodzi z "Gazety Wyborczej". Będzie częściej w TVP
 
Z początkiem kwietnia Dorota Wysocka-Schnepf żegna się z "Gazetą Wyborczą" (Agora), w której pracowała od 2016 roku - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Rozstaję się z wielkim żalem i ogromną wdzięcznością za osiem wspólnych lat - mówi nam dziennikarka, która dołączy do grona prowadzących rozmowy w TVP Info nadawane po programie informacyjnym "19.30"  więcej
 
 
Nowe unijne wytyczne ws. reklam politycznych w internecie
 
Na ostatniej prostej obecnej kadencji Parlamentu Europejskiego przyjęto wiążące wytyczne dotyczące reklamy politycznej w sieci. To odpowiedź Unii Europejskiej między innymi na rosnącą na kontynencie falę dezinformacji w związku ze zbliżającymi się wyborami do europarlamentu. - To pierwszy raz, kiedy poruszone są szczegółowo takie kwestie jak deep-fake polityczny, demonetyzacja dezinformacji czy dalsze definiowanie granic reklamy politycznej w internecie - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Jakub Szymik, ekspert fundacji CEE Digital Democracy Watch.  więcej
 
 
Nowy kanał trafi do polskich sieci kablowych i platform cyfrowych
 
Firma Pasjatv odpowiada za dystrybucję kanału CTV9 w sieciach kablowych - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Ma on poszerzyć zasięg po zmianie nazwy na ViDoc TV. - Trwają rozmowy z największymi operatorami - zapewnia Leszek Kułak, prezes Red Carpet TV, nadawcy nowej stacji. więcej
 
 
Reklamy w Trójce tańsze o 60 proc. "Sensowny, a zarazem konieczny ruch"
 
Z początkiem kwietnia reklamy w radiowej Trójce tanieją o 60 proc. W ten sposób, poprzez obniżenie kosztów dotarcia, publiczny nadawca chcę pozyskać nowych klientów. - To jedyny sensowny, a zarazem konieczny ruch, jaki w obecnej sytuacji można zrobić - chcąc na nowo wprowadzić radiową Trójkę do gry - komentuje Marek Jaszczur, prezes Media SWOT. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Spółki Hofmana wycofały sprawy przeciwko Harłukowiczowi i ,,Wyborczej" więcej
 
Jacek Kurski kontratakuje: winni bezprawnej dewastacji TVP poniosą surowe konsekwencje więcej
 
List emerytowanego dziennikarza do Roberta Mazurka (felieton) więcej
 
Nadawca RMF FM odpowiada na tekst o zachowaniach Balawajdera. Bez polemiki więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Dokumentalista News TVN24 (umowa na zastępstwo) TVN Warner Bros. Discovery
DYREKTOR Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) Polska Organizacja Turystyczna
Specjalista / Specjalistka ds. sprzedaży reklam online Morizon-Gratka
Dziennikarz IBERION
WYDAWCA serwisu Świat Gwiazd IBERION
dziennikarz /prezenter TVP
Grafik / Graficzka Ringier Axel Springer
Koordynator PR Grupa Kino Polska
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 2 000 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 47 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Polsat przejmie prawa piłkarskie po Viaplay? "Od tego zależy przyszłość kanałów premium stacji"

Polsat traci kolejne prawa do transmisji piłkarskich: od jesieni nie będzie już pokazywał Pucharu Polski, Fortuna 1 Ligi i Ligi Mistrzów. Czy powalczy o prawa do Ligi Europy i Ligi Konferencji Europy, które dziś należą do Viaplay? - Od tego zależy przyszłość kanałów premium tej telewizji - uważa dziennikarz Kacper Sosnowski.  więcej

Dorota Wysocka-Schnepf odchodzi z "Gazety Wyborczej". Będzie częściej w TVP

Z początkiem kwietnia Dorota Wysocka-Schnepf żegna się z "Gazetą Wyborczą" (Agora), w której pracowała od 2016 roku - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Rozstaję się z wielkim żalem i ogromną wdzięcznością za osiem wspólnych lat - mówi nam dziennikarka, która dołączy do grona prowadzących rozmowy w TVP Info nadawane po programie informacyjnym "19.30"  więcej

Nowy kanał trafi do polskich sieci kablowych i platform cyfrowych

Firma Pasjatv odpowiada za dystrybucję kanału CTV9 w sieciach kablowych - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Ma on poszerzyć zasięg po zmianie nazwy na ViDoc TV. - Trwają rozmowy z największymi operatorami - zapewnia Leszek Kułak, prezes Red Carpet TV, nadawcy nowej stacji. więcej

Odchodzi kolejna gwiazda starego TVP Info. ,,Opuściłam tego Titanica"

Z końcem marca z Telewizją Polską pożegnała się Monika Borkowska, do grudnia ub.r. reporterka ,,Wiadomości" oraz prowadząca programy publicystyczne w TVP Info. więcej

Nowy program muzyczny TVP2 ma tylko 350 tys. widzów. Hitem odcinek z Kayah

Średnio 346 tys. widzów oglądało emitowane na antenie TVP2 koncerty z cyklu ,,Muzyka na dobry wieczór" - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. Największą widownię zgromadził występ Kayah, najmniejszą - Feel. więcej

Wysyp nowości w kanale Polsatu dla mężczyzn

Poza ,,Złomiarzami" w kwietniu br. w Polsat Play pojawią się trzy inne nowości. Będą to programy dokumentalne ,,Tajemnice fortyfikacji", ,,Pancerni" oraz ,,Podglądacze przyrody".  więcej

Kanał sportowy wyłączany przez operatorów na prośbę publicznej telewizji

Kanał CT Sport należący do czeskiej telewizji publicznej jest wycofywany przez kolejnych operatorów na Słowacji na prośbę nadawcy z Pragi.  więcej

Serial ,,Udar" z Jackiem Poniedziałkiem czeka na premierę. Co zrobi Viaplay?

Po ,,Morderczyniach" na premierę czeka kolejny serial fabularny Viaplay, czyli ,,Udar" z Jackiem Poniedziałkiem w roli głównej. Platforma informuje, że w kontekście serialu prowadzi rozmowy z różnymi podmiotami. więcej

Platforma cyfrowa wprowadza przystawkę na kolejny rynek

Firma Sky rozszerza działalność przystawki Sky Stream na kolejne rynki. W tym roku ma zostać uruchomiona także w Niemczech, a w przyszłym w Austrii.  więcej

Nie żyje wieloletnia wydawczyni w TVP

W wieku 58 lat zmarła Agata Szostkowska-Stanisławska, dziennikarka i wydawczyni przez ponad trzech dekad związana z Telewizją Polską. Ostatnio była w zespole TVP World. więcej

840 tys. widzów serialu ,,Będziemy mieszkać razem" w TVP1

Średnio 838 tys. osób gromadzi przed telewizorami serial ,,Będziemy mieszkać razem" emitowany w TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Nowy serial z Emmą Stone uderzy wam do głów. Fenomen cringe comedy

Najgłośniejszy (wśród niszowych) amerykański serial 2023 roku dotarł do Polski z opóźnieniem, ale gdy pojawił się w ofercie SkyShowtime zachwycił widzów doceniających komedię eksperymentalną. ,,The Curse" jest produkcją tak wielopłaszczyznową, odklejoną od wszystkiego, co znane w telewizji i streamingu, że nie sposób przyporządkować jej tylko do jednej ramy interpretacyjnej. więcej

Sony po sprzedaży AXN uruchomi w Europie bezpłatne kanały

Firma Sony Pictures Entertainment, która sprzedała m.in. w Polsce kanały AXN, zapowiedziała uruchomienie w Europie paczki Sony One. 54 kanały w lokalnych językach będą oferowane w modelu FAST, czyli za darmo i z reklamami. Trafią do różnych usług streamingowych.  więcej

Mała widownia nowego programu Marka Sierockiego w TVP2

Średnio 175 tys. widzów oglądało emitowane na antenie TVP2 pierwsze trzy odcinki programu Marka Sierockiego ,,To jest grane!"- wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Dlaczego Dagmara Kaźmierska jest fenomenem show-biznesu? ,,Kobieta-paradoks"

Wszystko, co robi wzbudza ogromne zainteresowanie. Dagmara Kaźmierska zyskała sławę w programie ,,Królowe życia". Potem dostała własny reality-show ,,Dagmara szuka męża". Teraz przyciąga widzów do ,,Tańca z Gwiazdami". Chociaż ma za sobą mroczną kryminalną przeszłość, to cieszy się dużą sympatią fanów. - Ma siebie dystans, jakiego brakuje polskim gwiazdom - ocenia Karol Nowakowski, szef serwisu Swiatgwiazd.pl.  więcej

Telewizja linearna nadal wygrywa ze streamingiem

Mieszkańcy Wielkiej Brytanii nie rezygnują z oglądania tradycyjnej telewizji. Z badania firmy badawczej GWI wynika, że 64 proc. czasu przed ekranem poświęcają na linearne kanały, a 36 proc. na serwisy streamingowe. więcej

1,12 mln widzów ogląda ,,Milionerów" w TVN

Po trzech tygodniach emisji ,,Milionerów" w wiosennej ramówce TVN ogląda średnio 1,12 mln osób, o 216 tys. widzów mniej niż rok temu - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Darmowy serwis streamingowy zapowiada ekspansję międzynarodową

Nowy serwis streamingowy TF1+ wkrótce będzie dostępny poza Francją. Francuski nadawca prywatny TF1 w pierwszej kolejności zamierza wprowadzić usługę do Belgii i Luksemburga. W kolejnych miesiącach spodziewany jest debiut platformy w Szwajcarii.  więcej

Kanał telewizyjny o luksusowym życiu wkrótce w Polsce

Wkrótce do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji trafi wniosek o koncesję satelitarną dla kanału Dolce Vita TV. Za projektem stoi m.in. Zbigniew Adamkiewicz, były szef Agencji Produkcji Telewizyjnej i Filmowej Telewizji Polskiej. W ostatnim czasie pracował także nad kanałem WakacjeTv.  więcej

Silny wzrost usług OTT kosztem sieci kablowych i platform cyfrowych

Przychody z usług OTT z kanałami telewizyjnymi, filmami i serialami wzrosną w Europie Zachodniej o 55 proc. w ciągu najbliższych sześciu lat - wynika z prognozy Digital TV Research. Stanie się to koszem sieci kablowych i platform cyfrowych, które stracą do 2029 roku prawie 9 mln abonentów. więcej

,,Matrix" od 25 lat. Jubileusz kultowego filmu

Kultowy film ,,Matrix"- w reżyserii Larry i Andy Wachowskich, z Keanu Reevesem w roli głównej, wszedł do emisji w amerykańskich kinach dokładnie 25 lat temu. - ,,Matrix" to film ciągle aktualny. Być może nawet bardziej aktualny, niż w czasach, gdy wchodził na ekrany - uważa krytyk filmowy Błażej Hrapkowicz. więcej

Jubileusz ,,Piłkarskiego pokera". Zaorski: chciałem pokazać, jak gnije system

31 marca 1989 r. odbyła się premiera filmu ,,Piłkarski poker" w reżyserii Janusza Zaorskiego, w Januszem Gajosem w roli głównej. - Pod pretekstem piłki nożnej chciałem pokazać, jak gnije otaczający nas system. I tak nie było w filmie grubych numerów, bo widownia mogłaby nie uwierzyć. "Piłkarski poker" tkwił we mnie od dawna - powiedział PAP Janusz Zaorski. więcej

Martyna Wojciechowska znów ruszyła na krańce świata. Kręci też dokumenty

Trwają prace nad 15., jubileuszową edycją programu TVN ,,Kobieta na krańcu świata", w którym Martyna Wojciechowska odwiedza najodleglejsze zakątki globu. - Już teraz wiemy, że zebrane materiały pozwolą na realizację również filmów dokumentalnych  - zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Martyna Wojciechowska.  więcej

Oto pięć seriali, które możesz nadrobić w święta

W ostatnich miesiącach na platformach streamingowych zadebiutowały wyjątkowo dobre polskie i zagraniczne seriale. Na świąteczny weekend stworzyliśmy listę propozycji krótkich form, które można obejrzeć zaledwie w kilka dni. Wśród nich znajdzie się coś dla fanów tajemnicy i ludowych wierzeń, a także komediodramaty, produkcje kostiumowe oraz międzygatunkowe hybrydy. więcej

Sieci kablowe i platformy cyfrowe stracą miliony abonentów

Sieci kablowe i platformy cyfrowe stracą 9 mln abonentów - pokazuje raport Digital TV Research. - Płatna telewizja satelitarna będzie największym przegranym, ponieważ większość platform cyfrowych nie oferuje usługi szerokopasmowego internetu - ocenia ekspert.  więcej

Nie ma Wielkanocy bez ,,Znachora". Gdzie można obejrzeć film w święta?

W ubiegłym roku na Netfliksie zadebiutowała nowa adaptacja powieści Tadeusza Dołęgi-Mostowicza, którą cały czas można oglądać na platformie. Jednak w czasie świąt Wielkiej Nocy, to ,,Znachor" w reżyserii Jerzego Hoffmana króluje w rodzimych stacjach telewizyjnych i nie inaczej będzie tym razem. Gdzie i o której zobaczymy ulubiony melodramat Polaków? więcej

TVN24 liderem, TVP Info mocno w dół. TV Republika i wPolsce.pl z ogromnymi wzrostami

Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w lutym br. było TVN24. Największymi wzrostami pochwalić się mogły prawicowe stacje Telewizja Republika i Telewizja wPolsce.pl. Z kolei najwięcej straciło TVP Info, które od końca grudnia ub.r. nadaje w nowej odsłonie po tygodniowej przerwie w emisji - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Nowy kanał testuje w naziemnej telewizji cyfrowej

Plansza zapowiadająca start nowego rozrywkowego kanału Warner TV trafiła na MUX-23 w Czechach. Stacja Warner Bros. Discovery rozpocznie nadawanie 2 kwietnia. Będzie dostępna w naziemnej telewizji cyfrowej w części Polski. więcej

Serial ,,Czterdziestolatek" ma 50 lat

50 lat temu, w marcu 1974 roku, zaczęły się zdęcia do serialu ,,Czterdziestolatek" w reżyserii Jerzego Gruzy. Tytułową rolę zagrał Andrzej Kopiczyński. - W PRL uznawano komedię za gorszy gatunek. Dlatego część krytyków pisała o serialu źle. A przecież trudniej rozśmieszyć widza niż go wzruszyć - powiedziała dr Mirella Olczyk-Kurkowska, odtwórczyni roli Jagody Karwowskiej w ,,Czterdziestolatku", obecnie wykładowczyni UW. więcej

Były prowadzący ,,Dzień dobry TVN" dołączy do TVP

Andrzej Sołtysik zostanie jednym ze współprowadzących nowego porannego programu na antenie TVP3 Warszawa. Szef stacji Jakub Sito potwierdza tę informację.   więcej

Oblicza Karola Paciorka

W polskim świecie influencerów, znalezienie twórców prowadzących dwa ambitne projekty z równym zaangażowaniem skierowanymi do różnych grup docelowych, jest rzadkością. Jednak, w tej otchłani internetowych treści, gdzie często zalewają nas materiały o niskim poziomie merytorycznym, istnieją twórcy wyróżniający się kreatywnością i wszechstronnością, przynoszący świeże spojrzenie i inspirację dla swoich odbiorców w świecie mediów społecznościowych. materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Reklamy w Trójce tańsze o 60 proc. "Sensowny, a zarazem konieczny ruch"

Z początkiem kwietnia reklamy w radiowej Trójce tanieją o 60 proc. W ten sposób, poprzez obniżenie kosztów dotarcia, publiczny nadawca chcę pozyskać nowych klientów. - To jedyny sensowny, a zarazem konieczny ruch, jaki w obecnej sytuacji można zrobić - chcąc na nowo wprowadzić radiową Trójkę do gry - komentuje Marek Jaszczur, prezes Media SWOT. więcej

 
Nowe radio w Lublinie zaczęło przekaz testowy. "Potrwa kilka tygodni"

W Lublinie ruszyła testowa emisja Radia 92,9. - Testy urządzeń potrwają kilka tygodni - mówi Wirtualnemedia.pl Marcin Marzec z firmy DABCOM.  więcej

 
Nowy reporter w Radiu TOK FM

Marcin Starzec dołącza do zespołu redakcyjnego Radia TOK FM (Grupa Eurozet). Będzie reporterem w Rzeszowie, gdzie dotychczas stacja nie miała swojego dziennikarza. więcej

 
Nowa osoba w zarządzie Radia 357. Przechodzi z ,,Dziennika Gazety Prawnej"

Na początku maja do zarządu internetowego Radia 357 dołączy Aneta Kowalska, poprzednio związana z Grupą Infor. Będzie odpowiadała m.in. za sprzedaż i marketing. więcej

 
Nadawca Radia ZET dał Agorze 30 mln zł zysku

Eurozet przez 10 miesięcy po przejęciu kontrolnego pakietu jego udziałów przez Agorę osiągnął 214 mln zł przychodów i prawie 30 mln zł zysku netto. Cały segment radiowy Agory zanotował w ub.r. 307 mln zł wpływów i 49 mln zł zysku operacyjnego. więcej

 
Zmiany w Trójce także przed południem. Grochal wcześniej niż Michniewicz

W nowej ramówce radiowej Trójki poranny cykl wywiadów z politykami, prowadzony przez Renatę Grochal, będzie zatytułowany ,,Bez uników". Natomiast pasmo przedpołudniowe nazwano ,,Dobrego dnia!" - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Nowa ramówka Trójki. Będą Kuźniar, Afrojax i Młynarski

W nowej ramówce radiowej Trójki autorskie audycje w niedziele będą prowadzić m.in. Jarosław Kuźniar, Michał Hoffman (znany też jako Afrojax), Jan Emil Młynarski, Paweł Sztarbowski i Bartek Wąsik - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Szef Radia 357 uspokaja patronów. Po powrocie kolejnej osoby do Trójki

W ostatnich tygodniach kilka osób z zespołu internetowego Radia 357 postanowiło wrócić do radiowej Trójki. - Radio 357 to gra zespołowa. Mamy kontrolę nad tym, co się dzieje na boisku. Jesteśmy przygotowani, by dobrze reagować na rozwój wydarzeń - zapewnił patronów stacji jej szef Paweł Sołtys. więcej

 
Kolejna osoba wraca z Radia 357 do Trójki

Z internetowym Radiem 357 żegna się Agnieszka Obszańska, wraca do Programu III Polskiego Radia. - Podjęłam decyzję o zmianie i wsparciu Trójki w jej odbudowie - stwierdziła. więcej

 
Były szef muzyczny Radia ZET i Jedynki wrócił do Polskiego Radia

Dziennikarz muzyczny Zbigniew Zegler wrócił do Polskiego Radia. - Zajmuje się muzyką w Polskim Radiu Kierowców - informuje Wirtualnemedia.pl Monika Kuś, rzeczniczka prasowa Polskiego Radia. więcej

 
Nie żyje dziennikarz sportowy Radia Kielce. Miał 54 lata

Zmarł Marek Cender, przez wiele lat dziennikarz redakcji sportowej Radia Kielce. Miał 54 lata, z rozgłośnią był związany przez ponad trzy dekady. więcej

 
Skuteczne pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case study

Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO. Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500 fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Nowe unijne wytyczne ws. reklam politycznych w internecie

Na ostatniej prostej obecnej kadencji Parlamentu Europejskiego przyjęto wiążące wytyczne dotyczące reklamy politycznej w sieci. To odpowiedź Unii Europejskiej między innymi na rosnącą na kontynencie falę dezinformacji w związku ze zbliżającymi się wyborami do europarlamentu. - To pierwszy raz, kiedy poruszone są szczegółowo takie kwestie jak deep-fake polityczny, demonetyzacja dezinformacji czy dalsze definiowanie granic reklamy politycznej w internecie - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Jakub Szymik, ekspert fundacji CEE Digital Democracy Watch.  więcej

Reklamy w Trójce tańsze o 60 proc. "Sensowny, a zarazem konieczny ruch"

Z początkiem kwietnia reklamy w radiowej Trójce tanieją o 60 proc. W ten sposób, poprzez obniżenie kosztów dotarcia, publiczny nadawca chcę pozyskać nowych klientów. - To jedyny sensowny, a zarazem konieczny ruch, jaki w obecnej sytuacji można zrobić - chcąc na nowo wprowadzić radiową Trójkę do gry - komentuje Marek Jaszczur, prezes Media SWOT. więcej

Kancelaria premiera szuka producenta spotów reklamowych

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów rozpoczęła przetarg na produkcję spotów telewizyjnych, radiowych orazinternetowych na potrzeby działań informacyjnych realizowanych przez kancelarię premiera - dowiedziały się Wirtualnemedia.pl. Budżet to 1,23 mln zł.  więcej

W Wielką Sobotę sklepy czynne krócej. Do której?

W Wielką Sobotę większość sklepów spożywczych będzie czynna do godz. 13.00. Niektóre placówki będę czynne dłużej - maksymalnie do 14.00. W przypadku sieci franczyzowych o czasie pracy decydować będą indywidualnie franczyzobiorcy.  więcej

Biedronka przegrała w sądzie. Zapłaci miliony za błędne oznaczanie, skąd są warzywa i owoce

Sąd Apelacyjny podtrzymał decyzję prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o nałożeniu kary na właściciela sieci sklepów Biedronka za błędne oznaczanie krajów pochodzenia warzyw i owoców. Jeronimo Martins Polska ma zapłacić ponad 60 mln zł. więcej

VeloBank zmienia właściciela. Transakcja za ponad miliard zł

Spółka zależna od Cerberus Capital Management podpisała przedwstępną umowę nabycia 100 proc akcji VeloBanku, utworzonego po przymusowej restrukturyzacji Getin Noble Banku. Cerberus zaoferował łączną kwotę inwestycji w wysokości 1,075 mld zł - podał Bankowy Fundusz Gwarancyjny. więcej

Amerykańskie indeksy giełdowe

Co rynek, to indeks giełdowy, a nawet i kilka. Kiedy jednak mowa o tych najważniejszych, to uwaga kieruje się w stronę rynku amerykańskiego. To właśnie na indeksy z Wall Street patrzy praktycznie cały świat i to one są w centrum uwagi inwestorów, a często są także wyznacznikiem dla innych giełdowych wskaźników. Rozwój rynków finansowych sprawił zaś, że dostęp do nich wcale nie jest tak trudny, jak mogłoby się wydawać. materiał reklamowywięcej

 
 
 
PRASA
 
Dorota Wysocka-Schnepf odchodzi z "Gazety Wyborczej". Będzie częściej w TVP

Z początkiem kwietnia Dorota Wysocka-Schnepf żegna się z "Gazetą Wyborczą" (Agora), w której pracowała od 2016 roku - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Rozstaję się z wielkim żalem i ogromną wdzięcznością za osiem wspólnych lat - mówi nam dziennikarka, która dołączy do grona prowadzących rozmowy w TVP Info nadawane po programie informacyjnym "19.30"  więcej

Gazeta.pl i ,,Gazeta Wyborcza" już w osobnych spółkach. Agora je dokapitalizowała

Agora wniosła odpowiednie zorganizowane części przedsiębiorstwa do spółek, które przejmują wydawanie ,,Gazety Wyborczej", grupy Gazeta.pl oraz książek i płyt, a także zarządzanie nieruchomościami. Ponadto podwyższono kapitał każdej z nich. więcej

Kolejne odejście z Agory

Jakub Sawa, dyrektor ds. wzrostu (director of growth) w Agorze, po ponad czterech latach rozstaje się z firmą. Stwierdził, że chce ,,rozwijać się zawodowo poza jej strukturami". więcej

The Independent będzie zarządzać znanym serwisem

Brytyjska grupa The Independent przejmie kontrolę nad znaną grupą medialną BuzzFeed UK.  więcej

,,Gazeta Wyborcza" już nie zyskuje cyfrowych prenumerat. ,,Fetyszem nie jest dzisiaj sama liczba subskrybentów"

Na koniec ub.r. ,,Gazeta Wyborcza" (Agora) mogła pochwalić się 303,3 tys. płatnych subskrypcji cyfrowych. To o ok. 400 mniej niż rok wcześniej. Spółka podkreśla jednak, że to wynik ,,świadomej polityki" polegającej na zwiększeniu monetyzacji już posiadanych subskrybentów. - Dzisiaj celem wydawców nie jest sama liczba subskrybentów, a przychód jaki osiągają z modelu subskrypcyjnego - komentuje Paweł Nowacki. więcej

W Agorze przez rok ubyło ponad 100 pracowników. 10 proc. mniej na pensje w ,,Gazecie Wyborczej"

Na koniec 2023 roku zatrudnienie w grupie Agora wynosiło 2 581 etatów, bez uwzględnienia przejęcia Eurozetu zmalało o 122 etaty. Po poprzednich zwolnieniach grupowych zmalały całoroczne wydatki pracownicze w segmencie prasy, a w czwartym kwartale ub.r. także w pionie internetowym. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Celebryci a memy. ,,Są coraz bardziej kuriozalni, przerysowani, freakowaci"

Memy są wszędzie, nie da się przed nimi uciec. O tym, na czym polega memosfera, kto tworzy w Polsce memy i czy ta działalność ma swoją ciemną stronę, rozmawiamy z prof. UAM, Magdaleną Kamińską, autorką książki ,,Memosfera. Wprowadzenie do cyberkulturoznawstwa", badaczką i twórczynią memów. więcej

Ile zarobił zarząd Wirtualnej Polski? Najwięcej dla prezesa

Czwórka członków zarządu Wirtualnej Polski Holding w ub.r. zarobiła łącznie 9,4 mln zł, o ponad 2 mln zł więcej niż rok wcześniej. więcej

Binge watching - czy jest nam potrzebny?

Netflix zrewolucjonizował oglądanie seriali, gdy zdecydował się udostępniać na platformie wszystkie odcinki w dniu premiery danej produkcji. Zaczęło się w 2013 roku od ,,House of Cards" i trwa do dzisiaj, mimo że pojawia się coraz więcej głosów krytyki tego rodzaju dystrybucji treści. więcej

Instagram z większą przewagą nad TikTokiem, X bez miliona polskich użytkowników

Wśród czołowych platform społecznościowych na najdłużej polskich internautów przyciąga TikTok, ale pod względem liczby użytkowników zwiększyła się jego strata do Instagrama. Na X ubyło milion internautów, za to spory wzrost osiągnął Snapchat. więcej

Platforma X traci użytkowników. Wina Muska? ,,To jest dramat"

Od czasu przejęcia Twittera (obecnie X) przez Elona Muska, platforma straciła w USA 23 proc. użytkowników jej aplikacji. - Jest wielce prawdopodobne, że dokona żywota jako platforma dostarczająca dane do uczenia algorytmów AI - ocenia Artur Kurasiński. więcej

Podcasterzy pieniędzy od Spotify nie dostają wcale. Kiedy platforma płaci muzykom?

Szefa Spotify w Polsce pytamy o to czego zabrakło w raporcie "Loud & Clear" i o to jak serwis streamingowy inwestuje w artystów. - Na początku 2024 roku wprowadziliśmy nową zasadę, zgodnie z którą utwory muszą posiadać co najmniej 1 tys. odtworzeń w ciągu ostatnich 12 miesięcy, by generować tantiemy - mówi Wirtualnemedia.pl Mateusz Smółka, music team lead na polski rynek w Spotify. - Wspieramy autorów podcastów, pomagając im zarabiać na swoich treściach w sposób, który dla nich jest najbardziej odpowiedni.  więcej

Zmarł tiktoker Szalony Karol. Opisywał życie z zastawką serca

Nie żyje Karol Pęciak - autor profilu tiktokowego Szalony Karol. Zmarł w wieku 28 lat. więcej

Czesi zdemaskowali prokremlowski portal. Pada nazwisko Polaka

Czeski rząd ujawnił, że europejscy politycy mieli otrzymywać setki tysięcy euro od Rosji, w ramach operacji wywierania wpływu na opinię publiczną w sześciu krajach, w tym w Polsce. W centrum sprawy znajduje się portal informacyjny Voice of Europe, propagujący prokremlowski przekaz. W tym medium wywiadu udzielił niegdyś Dominik Tarczyński z PiS.  więcej

Eobuwie, czyli modowe zakupy w zasięgu jednego kliknięcia

Trudno dziś znaleźć osobę, która choć raz w życiu nie kupiłaby czegoś w sklepie internetowym. Zakupy online cieszą się ogromną popularnością w różnych grupach wiekowych, pozwalając nabyć to, co potrzebne bez wychodzenia z domu. Poszukując modnych butów oraz dodatków odzieżowych, warto zapoznać się z ofertą sklepu internetowego Eobuwie. Co w niej znajdziemy? materiał reklamowywięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
70 proc. Polaków pości w Wielki Piątek. Jeszcze więcej święci pokarm

65 proc. badanych traktuje Wielkanoc jak święta rodzinne, a dla 39 proc. jest to przeżycie religijne - wynika z sondażu CBOS. Zachowanie postu w Wielki Piątek deklaruje 72 proc. respondentów, w większości domów Polacy dzielą się też świątecznym jajkiem (89 proc.) i święcą pokarm (86 proc.). więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Nowe unijne wytyczne ws. reklam politycznych w internecie

Na ostatniej prostej obecnej kadencji Parlamentu Europejskiego przyjęto wiążące wytyczne dotyczące reklamy politycznej w sieci. To odpowiedź Unii Europejskiej między innymi na rosnącą na kontynencie falę dezinformacji w związku ze zbliżającymi się wyborami do europarlamentu. - To pierwszy raz, kiedy poruszone są szczegółowo takie kwestie jak deep-fake polityczny, demonetyzacja dezinformacji czy dalsze definiowanie granic reklamy politycznej w internecie - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Jakub Szymik, ekspert fundacji CEE Digital Democracy Watch.  więcej

Dziennikarze przechodzą do PR. Bilet w jedną stronę?

Po przejściu dziennikarki Karoliny Hytrek-Prosieckiej do departamentu komunikacji w Ministerstwie Aktywów Państwowych na platformie X rozgorzała dyskusja nad tym, czy taka zmiana, nie dyskwalifikuje dziennikarza z uprawiania w przyszłości zawodu. - Jeśli ktoś zdecyduje się na przejście, to jest "one way ticket", nie powinien już do dziennikarstwa wracać -- mówi medioznawca prof. Adam Szynol. - Uzależnienie się - w pewnym stopniu - od polityki może też być pewną dyskwalifikacją w agencji. Klientami są przecież nie tylko prywatne firmy, ale także rozmaite instytucje państwowe - zaznacza Katarzyna Życińska prezeska Związku Firm Public Relations. więcej

Rafał Trzaskowski usunął wielkanocny spot. ,,Przez całe Święta nie będę siedział rozparty za stołem"

Prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski krótko po publikacji usunął spot, w którym składał życzenia Wielkanocne. - O jednym zapewniam - na pewno przez całe Święta nie będę siedział rozparty za stołem - skomentował. więcej

Spółka Sławomira Mentzena zakończyła sprzedaż akcji. ,,Rekordowa oferta"

Kancelaria prawna Mentzen, należąca do fundacji rodzinnej jednego z liderów Konfederacji Sławomira Mentzena, w ramach oferty publicznej sprzedała 35 proc. swoich akcji za 12,6 mln zł. Sławomir Mentzen podkreśla, że popyt był ponad dwa razy wyższy. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Instagram z większą przewagą nad TikTokiem, X bez miliona polskich użytkowników
Czesi zdemaskowali prokremlowski portal. Pada nazwisko Polaka
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj