Meta rozczarowała: mniej z reklam, rekordowa strata VR i metawersum

W zeszłym kwartale przychody Meta Platforms zmalały o 4 proc. do 27,71 mld dolarów, a zysk netto poszedł w dół z 9,19 do 4,39 mld dolarów. Pion obejmujący gogle do VR i metawersum zanotował rekordowe 3,67 mld dolarów straty.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Wpływy reklamowe Meta Platforms, do którego należą platformy Facebook, Messenger, WhatsApp i Instagram, zmniejszyły się rok do roku z 28,28 do 27,24 mld dolarów, a pozostałe przychody z tych platform wzrosły ze 176 do 192 mln dolarów.

Co prawda liczba wyświetleń reklam na platformach firmy zwiększyła się o 17 proc., ale średnia cena reklamy zmalała o 18 proc.

Mniej z reklam w Europie

I kwotowo, i procentowo przychody reklamowe koncernu najmocniej zmalały w Europie - z 6,82 do 5,71 mld dolarów. W USA i Kanadzie nastąpił spadek z 13,09 do 12,77 mld dolarów, natomiast w Azji i regionie Pacyfiku - wzrost z 5,4 do 5,72 mld dolarów, a w Afryce, Ameryce Południowej i Środkowej - z 2,96 do 3,05 mld dolarów.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/facebook-placi-wydawcom-za-newsy,7169752496305793a ##

Średni przychodów od użytkownika Facebooka zmalał z 10 do 9,41 dolarów. W USA i Kanadzie ten wskaźnik wyniósł 49,13 dolarów (wobec 52,34 dolara rok wcześniej), a w Europie zmalał z 16,5 do 14,23 dolarów. Natomiast w Azji i regionie Pacyfiku nastąpił wzrost z 4,3 do 4,42 dolarów, a w Afryce, Ameryce Południowej i Środkowej - z 3,14 do 3,21 dolarów.

Bez niekorzystnych dla koncernu zmian kursów walut (umocnienia się dolara wobec wielu walut lokalnych) przychody w zeszłym kwartale byłyby o 1,79 mld dolarów wyższe.

Szef koncernu Mark Zuckerberg na konferencji z analitykami przyznał, że firma mierzy się z kilkoma wyzwaniami: niestabilną makroekonomią, rosnącą konkurencją, spadek dynamiki reklamowej i zwiększające się koszty długoterminowych inwestycji.

grafika

Codziennie prawie 3 mld użytkowników

Platformy koncernu co miesiąc odwiedzało w zeszłym kwartale 3,71 mld internautów, o 0,13 mld więcej niż przed rokiem. Natomiast liczba codziennych użytkowników zwiększyła się z 2,81 do 2,93 mld.

grafika

Z Faceooka przynajmniej raz w miesiącu korzystało 2,96 mld internautów, wobec 2,91 mld rok wcześniej. Wzrost nastąpił w każdym z czterech głównych regionów działalności koncernu.

Natomiast liczba internautów codziennie aktywnych na tej platformie zwiększyła się z 1,93 do 1,98 mld, przy czym w Europie nastąpił spadek z 308 do 303 mln, a w USA i Kanadzie niewielki wzrost - ze 196 do 197. Statystykę poprawiły wzrosty w Azji i regionie Pacyfiku (z 805 do 845) oraz Afryce, Ameryce Południowej i Środkowej (z 633 do 638).

grafika

Mocno w dół przychody z VR i metawersum

Zysk operacyjny koncernu z platform społecznościowych zmniejszył się z 13,05 do 9,34 mld dolarów. Natomiast jego całkowitą rentowność dużo mocniej obciążył pion Reality Labs obejmujący sprzęt do wirtualnej rzeczywistości (na czele z goglami Oculus) i metawersum, na które firma mocno stawia od roku (zmieniła wtedy nazwę z Facebooka na Meta Platforms).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/metawersum-od-facebooka-nie-spelnia-celow-coraz-mniej-uzytkownikow,7169755030116481a ##

Przychody pionu Reality Labs zmalały z 558 do 285 mln dolarów, a strata operacyjna pogłębiła się z 2,63 do 3,67 mld dolarów, osiągając rekordowo wysoki poziom.

grafika

Na koniec września Meta Platforms miał 87 314 pracowników, po wzroście o 28 proc. w ciągu roku. Koncern dysponował 41,78 mld dolarów na rachunkach i w papierach wartościowych, z drugiej strony jego zadłużenie długoterminowe wynosiło 9,92 mld dolarów.

Kwartalny zysk koncernu ma poziomie operacyjnym zmniejszył się z 10,42 do 5,66 mld dolarów, a na poziomie netto - z 9,19 do 4,39 mld dolarów. Zysk netto na akcję wyniósł 1,64 dolarów, wobec oczekiwań analityków na poziomie 1,89 dolarów.

W pierwszych trzech kwartałach firma przy minimalnym wzroście wpływów (z 84,26 do 84,44 mld dolarów) zanotowała spadek zysku operacyjnego z 34,17 do 22,54 mld dolarów i zysku netto z 29,08 do 18,55 mld dolarów.

grafika

Kurs ponad 10 proc. w dół

Na wyniki i przedstawione wraz z nimi prognozy finansowe Meta Platforms negatywnie zareagowali inwestorzy giełdowi - w handlu posesyjnym akcje koncernu taniały o ponad 13 proc. W czwartek przed startem sesji spadek sięgał już 23 proc.

Kurs na koniec środowej sesji wynosił 129,82 dolarów, od początku stycznia br. zmalał o 61 proc.

grafika

Meta Platforms prognozuje, że w czwartym kwartale 2022 roku jej przychody wyniosą między 30 a 32,5 mld dolarów. Analitycy spodziewali się, że przychody w tym okresie wyniosą 32,2 mld dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online