Przetarg KPRM dotyczy produkcji spotów telewizyjnych, internetowych, radiowych, sesji zdjęciowych oraz wystąpień przedstawicieli administracji państwowej na potrzeby działań informacyjnych przez nią realizowanych.
Do kancelarii wpłynęło 11 ofert. Złożyły je: Five Media, Trygon, VEV Production, CreativeHarder, Open Gate, Mufu, Graffiti Films, Studio filmowe M5, Fabryka Komunikacji Społecznej oraz konsorcja: Euvic Media i Artcore, Aplan Media i OV Production.
Produkcje te będą informować obywateli o działaniach rządu, w tym o realizowanych przez rząd programach rządowych.
Pozytywny przekaz
Spoty KPRM mają mieć pozytywny przekaz, wzbudzać pozytywne emocje, przykuwać uwagę, być autentyczne i naturalne, nowoczesne i dynamiczne, czytelne i przystępne w odbiorze. Z kolei zdjęcia wykonane podczas sesji zdjęciowych muszą być estetyczne: pokazujące osobę lub przedmioty w pozytywnym świetle i wywołujące pozytywne skojarzenia, przejrzyste i czytelne ujęcie tematu, w ramach którego powstaje sesja, charakteryzujące się dobrą kompozycją ujęć rozumianą jako zachowanie zasady trójpodziału, proporcjami, balansem kompozycji.

Każde jednorazowe zlecenie KPRM może obejmować produkcję: spotu telewizyjnego i internetowego o długości od 15 s. do 120 s., spotu radiowego, spotu internetowego, wystąpienia o długości do 20 min. oraz sesji fotograficznej do 15 zdjęć.
Budżet na zaplanowane działania wynosi 1,476 mln zł. Umowa z wybraną firmą zostanie zawarta na rok.











