"1670" w tej kategorii bije na głowę konkurencję. "Rodzinka.pl" i "Edukacja XD" daleko w tyle

Według analizy Instytutu Monitorowania Mediów (IMM), w ciągu trzech dni od debiutu produkcja Netflixa "1670" wygenerowała większe zaangażowanie niż dziewięć innych premier seriali z tego roku.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
"1670" w tej kategorii bije na głowę konkurencję. "Rodzinka.pl" i "Edukacja XD" daleko w tyle
Materiały prasowe

Instytut Monitorowania Mediów (IMM) przygotował autorskie zestawienie popularności polskich seriali, oparte na aktywności widzów w mediach społecznościowych. Na tym tle premierowy drugi sezon "1670" wyraźnie wybił się ponad konkurencję, generując rekordowe zaangażowanie internautów.

Raport pokazuje, że drugi sezon "1670" angażuje internautów prawie 4 razy bardziej niż "Rodzinka.pl" Telewizji Polskiej. Daleko w tyle pozostają inne serialowe propozycje nadawców i platform VOD - "Aniela", "Kibic" (oba tytuły Netflixa), "Pati", "Scheda" czy "Edukacja XD".

Instytut Monitorowania Mediów
Instytut Monitorowania Mediów © IMM

"1670" potwierdził swoją pozycję jednego z najważniejszych polskich seriali komediowych ostatnich lat. Skala zaangażowania w pierwszych dniach po premierze nowego sezonu jest bezprecedensowa – mówi Tomasz Lubiniecki, kierownik działu raportów medialnych Instytutu Monitorowania Mediów.

Widzimy nie tylko ogromną liczbę reakcji, komentarzy i udostępnień, ale także niezwykle szeroki wachlarz treści tworzonych przez użytkowników: od memów, przez nagrania cosplayowe i recenzje, aż po poważniejsze dyskusje o polskiej historii i tożsamości kulturowej

dodaje Lubiniecki.

Według IMM to TikTok jest dziś główną areną rozmów o premierach seriali. Aż 58 proc. całego zaangażowania (komentarzy, reakcji i udostępnień) dotyczącego dziesięciu najpopularniejszych tytułów w 2025 roku pochodzi właśnie z tej platformy.

Krótkie formaty wideo, memy i szybkie reakcje użytkowników sprawiają, że TikTok stał się naturalnym miejscem do dzielenia się emocjami po premierze serialu - czytamy w raporcie IMM. Na drugim miejscu znalazł się Instagram (20 proc.), a na trzecim Facebook (12 proc.).

– Współczesny widz nie ogranicza się już do biernej konsumpcji treści. Coraz chętniej reaguje i komentuje premiery seriali w mediach społecznościowych, dzieląc się emocjami w czasie rzeczywistym. TikTok stał się w tym procesie głównym miejscem rozmów o popkulturze – mówi Tomasz Lubieniecki z IMM.

Analizę przeprowadzono na podstawie zaangażowania (reakcje, komentarze, udostępnienia) odbiorców w social mediach w dniu premiery serialu oraz dwóch następujących po nim dobach.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ministerialna kontrola w Związku Artystów Scen Polskich. Sprawdzi wydatki

Ministerialna kontrola w Związku Artystów Scen Polskich. Sprawdzi wydatki

Związkowcy w polskich mediach łączą siły. Chcą udziału w zyskach dla pracowników

Związkowcy w polskich mediach łączą siły. Chcą udziału w zyskach dla pracowników

Ruszyła kolejna edycja programu "Inżynierowie Przyszłości". "Dmuchamy wiatr w wasze żagle"

Ruszyła kolejna edycja programu "Inżynierowie Przyszłości". "Dmuchamy wiatr w wasze żagle"

Duża awaria internetu. Nie działały m.in. Canal+, Goniec oraz X

Duża awaria internetu. Nie działały m.in. Canal+, Goniec oraz X

Agnieszka Ferenc-Stępkowska o tym, jak WP for Publishers pomaga wydawcom zarabiać więcej
Materiał reklamowy

Agnieszka Ferenc-Stępkowska o tym, jak WP for Publishers pomaga wydawcom zarabiać więcej

Wirtualnemedia.pl i Pracuj.pl łączą siły. Jeszcze łatwiejsze szukanie pracy w branży mediów, marketingu i PR

Wirtualnemedia.pl i Pracuj.pl łączą siły. Jeszcze łatwiejsze szukanie pracy w branży mediów, marketingu i PR