18,8 mld dolarów w 2020 r. na wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość

W latach 2019-2023 globalne nakłady na wirtualną rzeczywistość i rzeczywistość rozszerzoną będą rosły rocznie średnio o 77 proc. - prognozuje firma badawcza IDC.

km
km
Udostępnij artykuł:

W 2020 roku globalne wydatki na produkty i usługi VR/AR mają sięgnąć 18,8 miliarda dolarów, czyli o 78,5 proc. więcej w porównaniu z rokiem 2019, w którym analitycy IDC przewidują nakłady rzędu 10,5 miliarda dolarów. Prognozowane na lata 2019-2023 średnioroczne tempo wzrostu tych nakładów to 77 proc.

Największym źródłem nakładów w prognozowanym okresie będą sektory konsumenckie, z łącznym udziałem rosnącym z mniej niż 50 proc. w 2020 roku do 68,8 proc. w roku 2023. Branże konsumenckie z największymi przewidywanymi wydatkami w przyszłym roku to handel (1,5 mld USD) i produkcja dyskretna (1,4 mld USD).

W sumie w 15 branżach przewidywane średnioroczne tempo wzrostu nakładów na wirtualną rzeczywistość i rzeczywistość rozszerzoną przekracza poziom 100 proc. Liderem jest tutaj sektor papierów wartościowych i usług inwestycyjnych (+181,4 proc.), przed bankowością (+151,9 proc.).

Z kolei wydatki konsumentów na AR/VR mają być wyższe niż w przypadku jakiejkolwiek pojedynczej branży (7 mld USD w 2020 r.), ale jednocześnie mają one znacznie wolniej rosnąć (średnio o 39,5 proc. w latach 2019-2023).

grafika

W ujęciu geograficznym, najszybsze tempo wzrostu wydatków na VR/AR w latach 2019-2023 ma zostać osiągnięte w Europie Zachodniej (+104,2 proc.), a następnie w USA (+96,1 proc.).

Biorąc pod uwagę wielkość nakładów, w 2020 r. liderem mają być Chiny (5,8 mld USD), przed USA (5,1 mld USD), Europą Zachodnią (3,3 mld USD) i Japonią (1,8 mld USD).

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące