Średnia sprzedaż ogółem “Świata Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer), który w ub.r. ukazywał się od sierpnia do grudnia, wyniosła w tym okresie 164 710 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugie miejsce z pierwszego spadł dotychczasowy lider, czyli wydawany przez G+J Polska miesięcznik “Focus”. Mimo wejścia na rynek “Świata Wiedzy”, jego sprzedaż ogółem nie spadła jednak zbyt bardzo, bo tylko o 1,9 proc. do średniego wyniku na poziomie 103 675 egz.
Trzecia lokata przypadła “Focusowi Historia” (G+J Polska), który sprzedawał się w ub.r. w średniej liczbie 39 314 egz., notując wzrost o 9,8 proc. To jedyny tytuł, który zyskał w zestawieniu.
Największy spadek zanotował znajdujący się na miejscu szóstym i zarazem ostatnim “Świat Nauki” (Prószyński Media). Jej sprzedaż ogółem poszła w dół o 8,4 proc. do 17 041 egz.

W grudniu ub.r. liderem sprzedaży także był “Świat Wiedzy” z wynikiem na poziomie 156 816 egz. Drugie miejsce zajął “Focus”, którego sprzedaż ogółem wzrosła o 5,7 proc. do 80 323 egz. Trzecią pozycję zajął “Focus Historia” (36 416 egz., wzrost o 11,1 proc. - największy w zestawieniu). Najwięcej w rankingu stracił “Świat Nauki”, którego wynik zmalał o 15,6 proc. do 14 736 egz.
* - dane tylko za okres sierpień – grudzień 2011 roku











