Cennikowe wydatki na reklamy telewizyjne w lutym br. wyniosły 1,076 mld zł, o 82,1 mln zł więcej niż rok wcześniej. Oznacza to wzrost o 8,3 proc. - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
W styczniu br. cennikowe budżety telewizyjne były o 9 proc. wyższe niż w styczniu ub.r. (zobacz szczegóły), natomiast w całym 2013 roku faktyczne wydatki, według estymacji Starlinka, zmalały o 3,5 proc., ale w czwartym kwartale już wzrosły, po raz pierwszy od 2,5 roku (więcej na ten temat). Pytani przez Wirtualnemedia.pl w styczniu analitycy z największych domów mediowych prognozowali, że w całym bieżącym roku te wydatki zwiększą się realnie o 1-2 proc. (przeczytaj więcej).
Wśród czołowych stacji jedyną, która w lutym cennikowo zarobiła z reklam znacznie mniej niż rok wcześniej, był TVN. Jego wpływy zmalały z 218,3 mln zł do 170 mln zł, czyli o 22,1 proc. A ponieważ Polsat zanotował nieznaczny wzrost - z 200,9 mln zł do 203,9 mln zł - awansował na pozycję lidera.

Zwiększyły się również przychody głównych kanałów Telewizji Polskiej. TVP1 zarobiła o 8,9 mln zł więcej niż przed rokiem, a TVP2 o 3 mln zł więcej (to o 7,7 i 2,9 proc. w górę). Wpływy Discovery Channel wzrosły o 811 tys. zł (2,7 proc. w górę), a TV Puls - o 2,3 mln zł (10 proc. w górę).
Przychody AXN zwiększyły się w skali roku minimalnie, o 0,5 proc. Natomiast TV4 zanotowało spadek o 3,6 proc. - z 25,95 mln zł do 25 mln zł.
Zdecydowanie największe wzrosty osiągnęły TVN7 i TVN24. Wpływy pierwszej stacji podskoczyły o 69,5 proc. - z 17,1 mln zł do 29 mln zł, czyli o 11,9 mln zł. Druga zarobiła o 8,9 mln zł więcej niż przed rokiem (to 43,5 proc. w górę).











