22 proc. mniej z reklam TVN, mocno w górę TVN7 i TVN24 (TOP10)

W lutym br. cennikowe wydatki na reklamy w telewizji były o 8,3 proc. wyższe niż rok wcześniej. Wśród czołowych kanałów spadki wpływów reklamowych zanotowały tylko TVN i TV4, za to duże wzrosty osiągnęły TVN7 i TVN24.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Cennikowe wydatki na reklamy telewizyjne w lutym br. wyniosły 1,076 mld zł, o 82,1 mln zł więcej niż rok wcześniej. Oznacza to wzrost o 8,3 proc. - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

W styczniu br. cennikowe budżety telewizyjne były o 9 proc. wyższe niż w styczniu ub.r. (zobacz szczegóły), natomiast w całym 2013 roku faktyczne wydatki, według estymacji Starlinka, zmalały o 3,5 proc., ale w czwartym kwartale już wzrosły, po raz pierwszy od 2,5 roku (więcej na ten temat). Pytani przez Wirtualnemedia.pl w styczniu analitycy z największych domów mediowych prognozowali, że w całym bieżącym roku te wydatki zwiększą się realnie o 1-2 proc. (przeczytaj więcej).

Wśród czołowych stacji jedyną, która w lutym cennikowo zarobiła z reklam znacznie mniej niż rok wcześniej, był TVN. Jego wpływy zmalały z 218,3 mln zł do 170 mln zł, czyli o 22,1 proc. A ponieważ Polsat zanotował nieznaczny wzrost - z 200,9 mln zł do 203,9 mln zł - awansował na pozycję lidera.

Zwiększyły się również przychody głównych kanałów Telewizji Polskiej. TVP1 zarobiła o 8,9 mln zł więcej niż przed rokiem, a TVP2 o 3 mln zł więcej (to o 7,7 i 2,9 proc. w górę). Wpływy Discovery Channel wzrosły o 811 tys. zł (2,7 proc. w górę), a TV Puls - o 2,3 mln zł (10 proc. w górę).

Przychody AXN zwiększyły się w skali roku minimalnie, o 0,5 proc. Natomiast TV4 zanotowało spadek o 3,6 proc. - z 25,95 mln zł do 25 mln zł.

Zdecydowanie największe wzrosty osiągnęły TVN7 i TVN24. Wpływy pierwszej stacji podskoczyły o 69,5 proc. - z 17,1 mln zł do 29 mln zł, czyli o 11,9 mln zł. Druga zarobiła o 8,9 mln zł więcej niż przed rokiem (to 43,5 proc. w górę).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele