23 mld zł wydano na reklamy telewizyjne w 2015 roku. Liderem Aflofarm

Łączne wydatki cennikowo na reklamę telewizyjną w 2015 roku były o 5,25 proc. wyższe, niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
23 mld zł wydano na reklamy telewizyjne w 2015 roku. Liderem Aflofarm
fot. Shutterstock.com

W 2015 roku łączne wydatki cennikowe brutto na reklamę telewizyjną wyniosły 23,06 mld zł, co oznacza wzrost w porównaniu do 2014 roku o 5,25 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.Dane te uwzględniają jednak bardzo duże rabaty, po ich uwzględnieniu można szacować, że rynek reklamy TV w 2015 roku wyniósł na pewno ponad  3,7 mld zł. Jak podała agencja SMG, po trzech pierwszych kwartałach ub.r. na reklamę w telewizji wydano 2,79 mld zł.Mniejszy wzrost rynku niż ten zaprezentowany przez Nielsena wynika z prognoz domów mediowych.  ZenithOptimedia Group wskazuje, że rynek reklamy telewizyjnej w ubiegłym roku poszedł do góry o 2,6 proc. Z kolei Universal McCann oszacował wzrost rynku reklamy TV na 2 proc.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 3,43 mld zł, odnotował w zeszłym roku Polsat. Jego przychody były o 7,76 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 6,75 proc. do 2,81 mld zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (1,37 mld zł; spadek o 27,46 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (1,08 mld zł; w dół o 31,57 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 575,60 mln zł i wzrostem o 53,47 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp1-liderem-rynku-tv-w-2015-roku-polsat-wygral-w-16-49-udzial-wielkiej-czworki-spadl-ponizej-45-proc ##

Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskała Stopklatka TV - było to 81,36 proc. do 371,06 mln zł.

Najwięcej na reklamę w telewizji w 2015 roku (dane cennikowe) - 1,47 mld zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 43,38 proc. Kolejne miejsca zajęły: Nestle (546,75 mln zł; do góry o 1,75 proc.) i Unilever (500,16 mln zł; do góry o 45,98 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rynek-reklamowy-podsumowanie-2015-roku-i-prognozy-na-2016-wedlug-domow-mediowych ##

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele