453 mln zł na polską e-reklamę. Wzrost o 22 proc.

W III kwartale ub.r. wartość polskiej reklamy internetowej wyniosła 453 mln zł - wynika z opublikowanego właśnie badania IAB AdEx. To o 22,1 proc. więcej niż rok wcześniej.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W III kwartale 2011 roku z najpopularniejszych typów reklamy w polskim internecie największe wzrosty wartości w skali roku zanotowały ogłoszenia i SEM, a największy spadek - reklama behawioralna.

grafika

Natomiast wśród sektorów gospodarczych najbardziej swoje wydatki e-reklamowe zwiększyły branże handlowa i zajmująca się czasem wolnym. Za to sporo mniej niż rok wcześniej na marketing w sieci przeznaczyły podmioty z sektora edukacyjnego, a minimalnie mniej - firmy motoryzacyjne, telekomunikacyjne oraz z branży komputerów i sprzętu RTV.

grafika

- Na uwagę zasługuje przede wszystkim fakt, że handel i czas wolny zastąpiły motoryzację i telekomunikację odpowiednio na drugim i trzecim miejscu jeśli chodzi o wielkość wydatków poszczególnych branż. Bardzo duże wzrosty wydatków zanotował także sektor farmaceutyczny - komentuje Piotr Kowalczyk, prezes IAB Polska. - Wszystkie te branży dotychczas reklamowały się głównie w mediach tradycyjnych, a obecnie bardzo wyraźnie widać, że również one zaczynają przesuwać swoje budżety marketingowe do internetu - zauważa.

grafika

Dane na zlecenie IAB Polska opracował PwC na podstawie ankiet zebranych od 18 października ub.r. do 14 lutego br. od 29 czołowych wydawców i brokerów reklamy internetowej, do czego dodano szacunkowe dane dla Google. Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno przychody uczestników badania uzyskane z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej, jak i prowizje agencji z tego tytułu (tzw. kick-backi). Wydatki ujęte w badaniu mogą mieć zarówno charakter gotówkowy, jak i barterowy.

grafika
grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji