Kanał na polskim rynku zadebiutował 19 kwietnia 2002 roku. Zajął miejsce telewizji Super1, która z powodu złych wyników i mało efektywnego zarządzania zakończyła działalność. Oparty na włoskim kapitale i należący do Polcast Television (Polonia1, Super1) Tele5 miał różnić się od pozostałych projektów firmy. Stacja w 2002 roku otrzymała od Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji koncesję na nadawanie.
Założeniem twórców kanału było stworzenie pogodnej telewizji o charakterze europejskim. Ramówkę zdominowały produkcje filmowe i programowe pochodzące ze Starego Kontynentu. Stacja zakupiła projekty między innymi od BBC i TF1.
Kanał inwestował także we własne formaty. Widzowie mogli śledzić: ”Bilet na podróż”, Dzień z Gwiazdą” prowadzony przez Monikę Luft, „Słoneczny konwój Tele5”, „DJ Tour”, „Contener.pl”, „Twarzą w twarz”, „Prosto z mostu”, ”Werdykt”. Obecne były także programy informacyjne („Inforama”) i publicystyczne („10 minut”, Tomasza Wołka).

Prezes Tele5, Andrzej Muras założył, że kanał w ciągu trzech lat działalności osiągnie udział w rynku na poziomie około 5%. Rzeczywistość okazała się jednak dla władz stacji mniej korzystna. Słabsze od zakładanych wyniki zmusiły nadawcę do redukcji premier i wprowadzenia do ramówki amerykańskich seriali. Obecnie, po pięciu latach działalności kanał notuje wyniki poniżej 0,5% udziału w rynku.
Stacja zamierza jednak rozwijać się i zapowiada ofensywę programową. Zmianom mają służyć podjęte w ostatnim czasie decyzje personalne. Dyrektora programowego Lilianę Pechal zastąpił Piotr Borys – pracujący dotychczas w Telewizji Polskiej, najpierw w TVP3, a później w Biurze Programowym. W ciągu kilku miesięcy w ramówce pojawią się nowe formaty, nadawca zamierza też zakupić kolejne seriale i filmy. Pierwszy z nich niepokazywany do tej pory polskim widzom, 16-odcinkowy komediowy kanadyjski serial „Punk G”, zadebiutuje już 12 maja. Warto dodać, że od marca codzienny, plotkarski magazyn ”Lub czasopisma” prowadzi znana z reality show TVN Agnieszka Frykowska.

Istotne wydają się także techniczne zapowiedzi Piątki. Stacja podjęła decyzję o zakupie specjalistycznego oprogramowania wspomagającego zarządzanie telewizją oraz zamierza zainwestować w cyfrowy emisyjny sprzęt nadawczy. Nowym priorytetem jest osiągnięcie udziału na poziomie 1%.
Już jutro widzom zaprezentowana zostanie nowa oprawa, w internecie pojawi się zmieniona strona Tele5.











