542,6 mld dolarów na reklamy w 2016 r., po wzroście o 5,7 proc.

Firma eMarketer zrewidowała w dół swoją prognozę dotyczącą globalnych nakładów na reklamę. W najbliższych latach tempo wzrostu ma oscylować wokół poziomu 5-6 proc.

km
km
Udostępnij artykuł:
542,6 mld dolarów na reklamy w 2016 r., po wzroście o 5,7 proc.
fot. Shutterstock.com

W 2016 roku wydatki na reklamę na całym świecie mają wzrosnąć o 5,7 proc., do 542,55 miliarda dolarów. Najnowsza prognoza eMarketera jest niższa od poprzedniej, ale i tak zakłada szybsze tempo wzrostu niż osiągnięte w roku 2015 (+5 proc.).

Do wzrostu w roku bieżącym najbardziej przyczynić się mają dwa wydarzenia: wybory prezydenckie w USA oraz letnie igrzyska olimpijskie w Rio de Janeiro.

grafika

W 2020 roku w skali globalnej na reklamę ma zostać przeznaczonych 674,24 miliarda dolarów. Do tego czasu co roku cały rynek ma rosnąć mniej więcej o 5-6 proc. Sytuacja będzie natomiast mocno zróżnicowana w zależności od regionu.

Pozycję numer 1 ma utrzymać Ameryka Północna, z 5-proc. wzrostem reklamowych wydatków w 2016 r., do 202,38 miliarda dolarów, stanowiących 37,3 proc. całości. Drugi ma być region Azji i Pacyfiku (171,51 mld USD - 31,6 proc. udziału).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"