56 proc. młodych Polaków blokuje reklamy w internecie. Bo są irytujące i jest ich za dużo

56 proc. Polaków, którzy nie ukończyli 35 roku życia blokuje reklamy w internecie. Odsetek ogółu blokujących wśród polskich internautów to 38 proc. - najwyższy spośród wszystkich badanych państw. Głównym powodem blokowania reklam jest przesyt ich ilością oraz to, że są irytujące - wynika z raportu Digital News Report 2016 Instytutu Reutersa.

pl
pl
Udostępnij artykuł:

Polska jest liderem pod względem blokowania reklam w internecie. 38 proc. polskich internautów korzysta z adblocków. Na podium znaleźli się jeszcze Grecy z wynikiem 36 proc. oraz Turcy - 31 proc. W przypadku Irlandii i Francji odsetek blokujących wynosi 30 proc. Najniższy wynik odnotowano w Japonii - tam tylko 10 proc. internautów korzysta z adblocków.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/szef-iab-blokowanie-reklam-to-nie-wojna-tylko-przebudzenie-branzy-robiacej-zle-reklamy ##

grafika

Najczęściej reklamy blokują ludzie młodzi, którzy są najbardziej zainteresowani poszukiwaniem informacji i najbardziej angażują się w interakcje z treściami newsowymi. Aż 60 proc. polskich internautów między 18 a 24 rokiem życia korzysta z adblocków. W starszych grupach wiekowych ten odsetek spada, aby w grupie 55+ osiągnąć poziom 25 proc.

grafika

Według raportu Digital News Report 2016 Instytutu Reutersa blokowanie reklam jest zjawiskiem dotyczącym przede wszystkim treści, z którymi mamy kontakt na desktopie. Jak wynika z przedstawionych danych, zaledwie 8 proc. ogółu przebadanych internautów korzysta z adblocków na swoich urządzeniach mobilnych.

Stoi to w sprzeczności z ostatnim raportem firmy PageFair, która zajmuje się badaniem zjawiska blokowania reklam w internecie. Według ich szacunków użytkowników adblocków na mobile’u jest ponad dwa razy więcej niż blokujących na komputerach - 419 mln. Rozbieżności mogą wynikać z faktu, że jedynym rynkiem azjatyckim przebadanym przez  Instytutu Reutersa jest Japonia, podczas gdy najwięcej blokujących reklamy na mobile’u, według PageFair, jest w Chinach (159 mln), Indiach (122 mln), Indonezji (38 mln) i Pakistanie (10 mln).

grafika

Z ankiety przeprowadzonej przez Instytut Reutersa wynika, że głównym powodem, który sprawia, że Polacy blokują reklamy w internecie jest przesyt treściami reklamowymi oraz irytacja użytkowników. Na taki powodów wskazało 65 proc. badanych polskich internatów. 43 proc. badanych z Polski uznało, że reklamy naruszają ich prywatność, a 40 proc. wskazało, że dzięki blokowaniu reklam mogą szybciej przeglądać treści w internecie.

- Polacy, w mojej ocenie, blokują reklamy z dwóch powodów. Po pierwsze, reklamy w polskiej sieci są zbyt agresywne i wobec tego chyba nikt nie ma wątpliwości. Po drugie, polscy internauci stosunkowo często korzystają z serwisów w nielegalny sposób udostępniających materiały wideo, gdzie reklamy są jeszcze bardziej agresywne i jest ich jeszcze więcej niż na stronach wydawców, co napędza wzrost użytkowników oprogramowania blokującego reklamy - zauważa w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Vadim Makarenko, współautor raportu i dziennikarz „Gazety Wyborczej”.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rok-2016-to-rok-wojny-z-blokowaniem-reklam-w-internecie-wydawcy-moga-stracic-78-mld-dol ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele