Średnia widownia trzech pierwszych odcinków jesiennej serii cyklu „Sensacje XX wielu”, pokazywanego na antenie National Geographic Channel w niedziele o godz. 21.00 (począwszy od 18 października br.), wyniosła 74 tys. osób. Przełożyło się to na 0,44 proc. udziału kodowanej stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 0,55 proc. w grupie komercyjnej 16-49. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtuanemedia.pl.
Dzień później (tj. w poniedziałki o godz. 20.25) dokument oglądać można w naziemnej Jedynce. Tam jego średnia oglądalność po trzech odcinkach wyniosła 1,33 mln widzów, co przełożyło się na odpowiednio 8,08 proc. i 6,62 proc. udziału.

Do tej pory najwięcej widzów w TVP1 zgromadził pierwszy odcinek produkcji - było to 1,40 mln oglądających (wyjątkowo był on pokazany o godz. 21.15, tuż po debacie Kopacz-Szydło, którą śledziło 5,20 mln widzów tej stacji).
Trzy topowe odcinki w TVP1
TVP1 w czasie emisji cyklu Bogusława Wołoszańskiego zajmuje trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Zdecydowanym liderem jest TVP2, nadająca w tym paśmie gł. „Barwy szczęścia” i „M jak miłość”, co daje jej aż 29,96 proc. udziału. Drugi jest Polsat (13,16 proc.; filmy fabularne), a tzw. „wielką czwórkę” zamyka TVN („Na Wspólnej” i „Ten moment”; 8 proc).Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej Jedynka jest czwarta, przegrywając również z TVN.
Oglądalność konkurencji w czasie emisji cyklu w TVP1
„Sensacje XX wieku” to koprodukcja Telewizji Polskiej i National Geographic Channel, którą oparto na materiałach archiwalnych TVP i fabularyzowanych inscenizacjach. Cykl jest realizowany we współpracy z redakcją filmu dokumentalnego TVP1 pod kierownictwem Andrzeja Fidyka (więcej na ten temat).Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w październiku br. udział TVP1 w rynku telewizyjnym wyniósł 12,29 proc.











