W tegorocznym zestawieniu YouTube Rewind najpopularniejszymi filmikami niemuzycznymi wśród polskich użytkowników YouTube’a okazały się dwa klipy Abstrachuje TV: „Lata 90. vs dzisiaj” i „W świecie kawalerów”. Każdy z nich zanotował nieco ponad 4 mln obejrzeń. Co ciekawe, oba zostały zrealizowane we współpracy z reklamodawcami: pierwszy był związany z powrotem piwa EB na rynek, a partnerem drugiego była sieć telekomunikacyjna Play.

Kolejne trzy miejsca zajęły filmiki innych youtuberów: Stuu, Cyber Mariana i Sylwestra Wardęgi. Dwa pierwsze materiały obejrzano więcej razy niż sklasyfikowane wyżej klipy Abstrachuje TV, przy czym w rankingu YouTube Rewind wzięto pod uwagę tylko odtworzenia z Polski, a także liczbę udostępnień, komentarzy i pozytywnych ocen.
W drugiej części zestawienia znalazły się materiały innych twórców internetowych: klip reZigiusza, jeden z odcinków „Blok Ekipy”, a także spot z youtuberami z letniej kampanii Coca-Coli pod hasłem „#DajCalusa”. Ranking uzupełniają fragmenty programów Telewizji Polskiej: występ Kabaretu Skeczów Męczących i piosenka Krzysztofa Iwaneczko z „The Voice of Poland”.
Wśród teledysków muzycznych na YouTubie najpopularniejsze w Polsce w br. były „Love Me Like You Do” Ellie Goulding, „Naucz mnie” Sarsy, „Lean On” Major Lazer & DJ Snake. W czołowej dziesiątce są dwa klipy Gangu Albanii („Dla prawdziwych dam” i „Albański raj), a także innych polskich wykonawców: Natalii Nykiel i zespołu Enej. Ich statystyki są wielokrotnie wyższe niż filmików niemuzycznych - „Naucz mnie” zanotowało ponad 35 mln obejrzeń, „Albański raj” - 28 mln, a „Bądź duży” - 26 mln.

Na całym świecie najchętniej oglądanym filmikiem nie muzycznym na YouTubie okazał się „Watch Me (Whip/Nae Nae) #WatchMeDanceOn” z pokazem umiejętności tanecznych 4-letniej dziewczynki do piosenki w wykonaniu Silentó. Filmik obejrzano 116 mln razy.
W rankingu znalazło kilka klipów twórców internetowych, fragmentów telewizyjnych programów rozrywkowych (m.in. brytyjskiej edycji „Mam talent”, talk-show Jimmy’ego Fallona i Jimmy’ego Kimmela) oraz reklama gry „Clash of Clans”. Zanotowały one od ok. 30 mln do 80 mln wyświetleń.
Z kolei globalnym hitem muzycznym na YouTubie była piosenka „See You Again” w wykonaniu Wiza Khalify i Charliego Putha promująca film „Szybcy i wściekli 7”. Teledysk do niej obejrzano 1,2 mld razy, podczas gdy zajmujące kolejne miejsca klipy „Sugar” Maroon 5, „Love Me Like You Do” Ellie Goulding i „Lean On” Major Lazer & DJ Snake wyświetlano po 800-900 mln razy. Natomiast teledysk do nowej piosenki Adele „Hello” w niecałe półtora miesiąca zanotował prawie 650 mln obejrzeń.

Na kolejnych podstronach prezentujemy pełne listy najpopularniejszych klipów niemuzycznych i teledysków na YouTubie w 2015 r. - w Polsce i na całym świecie
Klipy niemuzyczne najpopularniejsze na YouTubie w 2015 r. wśród polskich internautów
1. Abstrachuje TV: Lata 90. vs dzisiaj

2. Abstrachuje TV: W świecie kawalerów

3. Stuu: Szkoła parodia
4. Cyber Marian: Brzydcy i wściekli - “Fast and Furious 7” parody

5. SA Wardęga: CarDog for Animals - W4rDoge
6. Kabaret Skeczów Męczących: Chrzciny - Świętokrzyska Gala Kabaretowa 2015
7. reZigiusz: OCULUS + HORROR + SIOSTRA = ZAWAŁ! PULS 179!
8. The Voice of Poland VI: Krzysztof Iwaneczko - „Nieznajomy” - Przesłuchania w ciemno
9. SPInkafilmstudio: Blok Ekipa (II), odcinek 49
10. Coca Cola: #DajCalusa z Coca-Cola! Maffashion, Masterczułek, JDabrowsky, MultiGameplayGuy, Ajgor
Teledyski najpopularniejsze na YouTubie w 2015 r. wśród polskich internautów
1. Ellie Goulding: Love Me Like You Do
2. Sarsa: Naucz Mnie
3. Major Lazer & DJ Snake: Lean On (feat. MO)
4. Gang Albanii: Albański raj
5. Wiz Khalifa: See You Again ft. Charlie Puth [Official Video] Furious 7 Soundtrack
6. Gang Albanii: Dla prawdziwych dam
7. Natalia Nykiel: Bądź Duży
8. Enej: Kamień z napisem LOVE (Official video)
9. Maroon 5: Sugar
10. Adele: Hello
Klipy niemuzyczne najpopularniejsze na YouTubie w 2015 r. na całym świecie
1. Silento: Watch Me (Whip/Nae Nae) #WatchMeDanceOn (116 mln obejrzeń)
2. Clash of Clans: Revenge (Official Super Bowl TV Commercial) (83 mln obejrzeń)
3. Crazy Plastic Ball PRANK!! (56 mln obejrzeń)
4. Love Has No Labels | Diversity & Inclusion | Ad Council (55 mln obejrzeń)
5. Lip Sync Battle with Will Ferrell, Kevin Hart and Jimmy Fallon (54 mln obejrzeń)
6. Justin Bieber Carpool Karaoke (43 mln obejrzeń)
7. 6ft Man in 6ft Giant Water Balloon: 4K – The Slow Mo Guys (40 mln obejrzeń)
8. Golden boy Calum Scott hits the right note | Audition Week 1 | Britain’s Got Talent 2015 (38 mln obejrzeń)
9. Dover Police DashCam Confessional (Shake it Off) (37 mln obejrzeń)
10. Mean Tweets - President Obama Edition (34 mln obejrzeń)
Teledyski najpopularniejsze na YouTubie w 2015 r. na całym świecie
1. Wiz Khalifa: See You Again ft. Charlie Puth [Official Video] Furious 7 Soundtrack (1 228 mln obejrzeń)
2. Maroon 5: Sugar (912 mln obejrzeń)
3. Ellie Goulding: Love Me Like You Do (Official Video) (847 mln obejrzeń)
4. Major Lazer & DJ Snake: Lean On (feat. MØ) (Official Music Video) (879 mln obejrzeń)
5. Taylor Swift: Bad Blood ft. Kendrick Lamar (660 mln obejrzeń)
6. David Guetta: Hey Mama (Official Video) ft Nicki Minaj, Bebe Rexha & Afrojack (505 mln obejrzeń)
7. Sia: Elastic Heart feat. Shia LaBeouf & Maddie Ziegler (Official Video) (469 mln obejrzeń)
8. Fifth Harmony: Worth It ft. Kid Ink (479 mln obejrzeń)
9. Adele: Hello (647 mln obejrzeń)
10. Silentó: Watch Me (Whip/Nae Nae) (Official) (462 mln obejrzeń)











