Ad.Net nakazuje usuwanie statystyk firmy przejętej przez Polsat

Internetowa sieć reklamowa Ad.Net poleciła należącym do niejserwisów do usuwania aplikacji stat24, która po przejęciu przezzwiązaną z Polsatem spółkę Redefine zaczęła emitować reklamy.Przedstawiciele innych sieci uważają natomiast, że to działanie niestanowi dla nich poważnej konkurencji.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Internetowa sieć reklamowa Ad.Net przesłała do związanych z niąserwisów informację, w której zachęca je do usuwanie aplikacjistat24. Ten bezpłatny program statystyczny służący do monitoringustron został przejęty na początku listopada przez związaną zPolsatem spółkę Redefine, która postanowiła wykorzystać punktregulaminu pozwalający jej na emitowanie dla każdego internautydwóch reklam dziennie na wszystkich serwisach zawierających kod tejaplikacji. Taka możliwość istniała już co prawda wcześniej, ale niebyła wykorzystywana przez firmę Gemius, poprzedniego właścicielatego internetowego narzędzia statystycznego.

Obecnie Ad.Net zwróciła uwagę związanym z nią serwisom, żereklamy emitowane przez stat24 mogą pokrywać się z przekazaminadawanymi przez sieci mające wyłączność na obsługę reklamowąokreślonych stron. W konsekwencji w serwisie korzystającym z tejaplikacji jednocześnie mogą pojawiać się podobne lub identycznereklamy tej samej firmy lub marki. Na tej podstawie Ad.Netpoprosiła wydawców związanych z nią stron o usunięcie aplikacjistat24 i korzystanie z alternatywnych narzędzi statystycznych, np.Google Analytics lub gemiusTraffic.

Inne sieci reklamy internetowej nie uważają natomiast, żeprzejęta przez Redefine aplikacja stat24 stanowi dla nich poważnąkonkurencję. - Nie obawiam się, że należące do naszej sieci serwisybędą emitować reklamy z tego źródła, ponieważ związane są z namiumowami wyłącznościowymi - komentuje Rafał Szychowski, dyrektorzarządzający BizOn media. - Na pewno Redefine będzie konkurował zewszystkimi programami afiliacyjnymi oraz podmiotami typu Afilo iTradedoubler, ale nie z wertykalnymi sieciami - dodaje.

Natomiast Piotr Wrotek, special projects and marketing directorw IDMnet, przypomina, że jego sieć oferuje podobną usługę wwitrynach korzystających z narzędzia stat4u.pl. - Wybór aplikacjitego typu na polskim rynku jest duży, dlatego jesteśmy przekonani,że witryny skupione w naszej sieci same zrezygnują ze stat24 -dodaje. - Szczerze mówiąc, sam bym zorganizował sieć reklamową,gdybym wcześniej przejął spółkę, która oferuje darmowe statystykiużywane przez tysiące wydawców - podsumowuje Rafał Szychowski.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7