Aflofarm dominuje w reklamie tv - w br. wydał dwa razy więcej niż P&G, Nestlé i Orange (TOP 10)

Aflofarm Farmacja Polska pozostaje w br. niekwestionowanym liderem wydatków reklamowych w telewizji. Zajmujące pod tym względem kolejne miejsca polskie oddziały Procter & Gamble, Nestlé i Orange wydały po ponad dwa razy mniej od niego.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Aflofarm dominuje w reklamie tv - w br. wydał dwa razy więcej niż P&G, Nestlé i Orange (TOP 10)
fot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do października br. Aflofarm cennikowo zainwestował w reklamę telewizyjną 883,3 mln zł - wynika z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Było to 35,6 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2013 roku.

Wydatki lidera były ponad dwukrotnie wyższe od tych, które na reklamę w telewizji przeznaczył drugi największy reklamodawca - koncern Procter & Gamble Polska. Ta firma zostawiła w stajach telewizyjnych 421,8 mln zł, 16 proc. więcej niż rok temu. Trzecie miejsce należy do Nestlé Polska. Ta firma zwiększyła swoje nakłady na reklamę tv o 22,1 proc. - do 417,5 mln zł.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/farmacja-i-handel-napedzaja-wzrosty-w-reklamie-tv-traci-wielka-czworka ##

Kolejne miejsca w rankingu największych reklamodawców telewizyjnych w br. należą do: Orange Polska - 415,4 mln zł wydatków. (brak porównania rok do roku, bo w ub.r. jeszcze osobno działały Grupa TP i PTK Centertel), USP Zdrowie - 321,0 mln zł (31,5 proc. więcej niż przed rokiem), Unilever Polska - 319,2 mln zł (spadek o 41 proc.), P4, operator sieci Play - 288,3 mln zł (wzrost o 16,1 proc.), Ferrero Polska - 283,5 mln zł (spadek o 10,7 proc.), PepsiCo Poland - 255,7 mln zł (spadek o 0,4 proc.), Polkomtel, operator Plusa - 244,3 mln zł (spadek o 16,4 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/reklama-tv-najwiecej-zarobil-polsat-tvn-w-dol-o-31-proc-w-gore-tvp-i-kanaly-tematyczne ##

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela