Aflofarm przestał reklamować się w stacjach Grupy RMF i ZPR Media

Firma farmaceutyczna Aflofarm, która jest największym reklamodawcą w tradycyjnych media zmieniła w I kwartale br. strategię inwestowania w reklamę radiową. Przestała reklamować się w stacjach należących do Grupy RMF i ZPR Media, a znacząco zwiększyła wydatki reklamowe w rozgłośniach Polskiego Radia oraz Grupy Radiowej Agory.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Aflofarm przestał reklamować się w stacjach Grupy RMF i ZPR Media

Z danych Kantar Media wynika, że Aflofarm w I kwartale br. wydał na reklamę w tradycyjnych mediach (cennikowo, bez rabatów) nieco ponad 658 mln zł (wobec 545,7 mln zł).

342,7 mln zł firma przeznaczyła w omawianym okresie na reklamę w telewizji (wobec 263,1 mln zł rok wcześniej). Znacząco zwiększyła wydatki w magazynach - z 2,3 mln zł w I kwartale 2021 roku do 37,8 mln zł w I kwartale br.

Aflofarm zmniejszył natomiast wydatki reklamowe w radiu - z 280,2 mln zł przed rokiem do 277,5 mln zł obecnie.

Firma w omawianym okresie zmieniła strategię inwestowania w reklamę w poszczególnych rozgłośniach radiowych. Przestała reklamować się w stacjach należących do Grupy RMF (RMF FM, RMF Maxxx, RMF Classic) - emitowała w nich reklamy jedynie w styczniu br. W kolejnych miesiącach - już nie. W okresie od stycznia do marca br. nie reklamowała się w ogóle w stacjach należących do ZPR Media (m.in. sieć Radia Eska) - przed rokiem wydała tam 21,8 mln zł. Wydatki reklamowe w rozgłośniach Eurozetu obniżyła rok do roku o ok. 6 proc., do 69,5 mln zł.

Ponad 170 proc. więcej na reklamę w Polskim Radiu

W pierwszych trzech miesiącach tego roku - w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. - Aflofarm znacząco zwiększył wydatki w stacjach z Grupy Radiowej Agory (m.in. Tok FM, Złote Przeboje) oraz w rozgłośniach Polskiego Radia.

Na reklamę w stacjach Agory firma wydał 108,4 mln zł, czyli ponad 60 proc. więcej niż rok wcześniej, a w promocję na antenach Polskiego Radia przeznaczyła 69,9 mln zł , czyli ponad 170 proc. więcej niż przed rokiem.

Zapytaliśmy prezesa Aflofarmu Jacka Furmana o to, czym podyktowana jest zmiana alokacji budżetów reklamowych w radiu widoczna w tym roku. Nie uzyskaliśmy jednak odpowiedzi.

Warto w tym miejscu zaznaczyć, że za planowanie i zakup czasu reklamowego w stacjach radiowych odpowiada bezpośrednio dział marketingu Aflofarmu, bez wsparcia zewnętrznej agencji mediowej.

Jeden z ekspertów od rynku reklamy radiowej anonimowo wyjaśnił w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że wstrzymanie emisji reklam w jednych rozgłośniach, a zwiększenie liczby emisji w innych wynika z tego, że w przypadku tych pierwszych nie udało się farmaceutycznej spółce wynegocjować odpowiedniego dla niej poziomu cen reklam, czyli de facto zaakceptować podwyżek stawek za emisję spotów. - Brak przede wszystkim stacji z Grupy RMF powoduje, że komunikacja reklamowa Aflofarmu w mediach jest niepełna. Firma ma o tyle szczęście, że częściowo te luki może "łatać" w telewizji, w której są jeszcze pewne "luzy" - zdradza nasz rozmówca.

Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF odmówił komentarza na temat współpracy z Aflofarmem. - Nie komentujemy relacji z naszymi klientami. Zależy nam na porozumieniu, gdy jest to dobre dla każdej ze stron. Wierzymy, że ostatecznie znajdziemy porozumienie - powiedział jedynie Tomasz Ramza.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"