Aflofarm z miliardowym budżetem reklamowym. W górę Kino Świat, USP i Play - w dół Unilever (TOP 10)

Niezmiennie największym reklamodawcą w mediach jest Aflofarm Farmacja Polska, którego cennikowe wydatki od stycznia do października br. wyniosły ponad miliard zł - dwukrotnie więcej od zajmujących kolejne pozycje firm Kino Świat, Orange Polska i Procter & Gamble Polska.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Aflofarm z miliardowym budżetem reklamowym. W górę Kino Świat, USP i Play - w dół Unilever (TOP 10)
fot. Shutterstock.com

Z danych cennikowych Kantar Media wynika, że w okresie od stycznia do października br. cennikowe wydatki reklamowe (bez uwzględnienia internetu) wyniosły nieco ponad 23 mld zł, o 3,8 proc. więcej niż rok wcześniej.

Zdecydowanym liderem wśród reklamodawców od dłuższego czasu pozostaje Aflofarm Farmacja Polska. Ta polska firma farmaceutyczna wydała w omawianym okresie na reklamy swoich produktów 1,042 mld zł, o 29,8 proc. więcej niż przed rokiem.

Drugi największy reklamodawca mediowy tego roku - dystrybutor filmowy Kino Świat - zainwestował w reklamy o połowę mniej od Aflofarmu - 521,2 mln zł. Było to aż o 302,2 proc. więcej niż rok wcześniej.

Trzecią lokatę wśród największych tegorocznych reklamodawców zajmuje Orange Polska z wydatkami w wysokości 484,3 mln zł (o 43,6 proc. więcej niż rok wcześniej, kiedy spółka działała jeszcze osobno z Grupą TP).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/aflofarm-dominuje-w-reklamie-tv-w-br-wydal-dwa-razy-wiecej-niz-p-g-nestle-i-orange-top-10 ##

Kolejne miejsca w zestawieniu zajmują: Procter & Gamble Polska - z cennikowymi wydatkami reklamowymi wynoszącymi 410,6 mln zł (wzrost o 9,9 proc. w skali roku), Lidl Polska - z 367,6 mln zł (wzrost o 24,3 proc.), USP Zdrowie - 331,4 mln zł (w górę o 45,2 proc.), Ferrero Polska - 293,5 mln zł (spadek o 0,1 proc.), P4 - 293,2 mln zł (wzrost o 32,8 proc.), Unilever Polska - 272,8 mln zł (spadek o 38,3 proc.) oraz L’Oreal Polska - 263 mln zł (spadek o 14,3 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polska-reklama-2-6-proc-w-gore-zyskuja-telewizja-internet-i-radio-traci-prasa ##

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"