Agencja Ogilvy zwiększyła wpływy do 23 mln zł i miała 1,68 mln zł zysku

Agencja reklamowa Ogilvy zwiększyła wpływy sprzedażowe w 2018 roku o 1,87 mln zł, do 23,02 mln zł. Spółce udało się odrobić stratę netto z 2017 roku w wysokości 2,14 mln zł i zamknąć ub.r. zyskiem w kwocie 1,68 mln zł.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:

Przychody ze sprzedaży agencji Ogilvy pochodziły w 2018 roku - podobnie jak rok wcześniej -  w całości z działalności prowadzonej w Polsce. 22,23 mln zł - z usług reklamowych, a 788,14 tys. zł z usług pozostałych. W 2017 roku było to odpowiednio 21,15 mln zł i 243,9 zł.

Wraz ze wzrostem wpływów,w górę poszły też koszty działalności operacyjnej w omawianym okresie: z 21,24 mln zł w 2017 roku do 22,19 mln zł w 2018 roku. Wydatki na usługi obce wynosiły w ub.r. 15,52 mln zł (wobec 15,41 mln zł rok wcześniej). Na wynagrodzenia firma przeznaczyła 5,22 mln zł wobec 4,57 mln zł rok wcześniej.

Średnie zatrudnienie w Ogilvy wyniosło 44 osoby. Najwięcej, bo 16 osób to pracownicy działu obsługi klienta. W dziale strategii pracowały 3 osoby, w administracji 6, w finansach – 8, w produkcji -2, a w kreacji – 8.

grafika

Zysk ze sprzedaży wyniósł na koniec 2018 roku 827,6 tys. zł (wobec 89,1 tys. zł straty w 2017 roku).

Agencja wypracowała zysk z działalności operacyjnej w kwocie 2,06 mln  zł (wobec 2,13 mln zł straty rok wcześniej). Zysk brutto na koniec 2018 roku wynosił 2,1 mln zł, a zysk netto – 1,68 mln zł. W 2017 roku agencja miała stratę brutto w wysokości 2,16 mln zł, strata netto wyniosła 2,14 mln zł.

Wzrosły zobowiązania finansowe spółki - z 6,24 mln zł w 2017 roku do 6,6 mln zł w 2018 roku. Obejmowały one m.in. pożyczki i kredyty w wysokości 1,45 mln zł (3,15 mln zł rok wcześniej) oraz zobowiązania handlowe w kwocie 1,66 mln zł (2,91 mln zł rok wcześniej).

W ostatnich dniach do grona klientów agencji Ogilvy dołączył serwis Allegro - agencja po wygranym przetargu będzie obsługiwać tę firmę kompleksowo do końca przyszłego roku.

Na początku maja br. agencja na poziomie europejskim wygrała przetarg firmy Mattel na obsługę w regionie EMEA.

Z informacji udostępnionych w rocznym sprawozdaniu w KRS wynika, że w ub.r. doszło do połączenia kilku spółek powiązanych ze spółka Ogilvy. Nastąpiło to poprzez przeniesienie całego majątku spółek Redworks, Ogilvy PR oraz Soho Square na spółkę Ogilvy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji