Agencja Prodigious: wpływy spadły o 4,6 proc., ponad połowa od Saatchi&Saatchi IS

W ub.r. agencja produkcyjna Prodigious, należąca do Publicis Groupe,zanotowała spadek przychodów o 4,6 proc. do 15,65 mln zł oraz zysku netto z 2,41 mln zł do 511,7 tys. zł. Ponad połowę przychodów zapewniła firmie agencja reklamowa Saatchi&Saatchi IS.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Agencja Prodigious po wznowieniu działalności w 2015 roku świadczy usługi produkcyjne dla innych firm z koncernu Publicis Groupe. Zajmuje się m.in. postprodukcją, niskobudżetowymi projektami producenckimi, usługami internetowymi i DTP. W sprawozdaniu złożonym w KRS zaznaczyła, że na przełomie ub. i br. poszerzyła kompetencje o usługi studia dźwiękowego i korekcji kolorystycznej.

Prodigious w ub.r. realizowała usługi wyłącznie w ramach Publicis Group. Przychody spółki od agencji reklamowej Saatchi&Saatchi IS wyniosły 8,52 mln zł, od Leo Burnettt - 1,37 mln zł, od Publicis Lion - 1,05 mln zł, od agencji Publicis - 815,6 tys. zł, a od MMS Communication Belgium - 808,1 tys. zł.

- W 2019 spółka umacniała swoje kompetencje w zakresie usług digitalowych i post-produkcyjnych jak również produkcji tzw. low-cost polegających na przygotowywaniu reklam nie wymagających ogromnych nakładów organizacyjnych i kosztowych - podsumowała w sprawozdaniu.

grafika

Więcej pracowników, 30 proc. kosztów w ramach Publicis Groupe

Koszty operacyjne Prodigious wyniosły w ub.r. 14,9 mln zł, o 11,4 proc. więcej niż rok wcześniej (13,37 mln zł). Wydatki na usługi obce poszły w górę z 8,05 do 9,69 mln zł, na wynagrodzenia - z 2,98 do 3,33 mln zł, a ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 438,6 do 518,1 tys. zł. W ub.r. firma zatrudniała średnio 29 osób, o cztery więcej niż rok wcześniej.

Natomiast nakłady na zużycie materiałów i energii zmalały z 1,81 do 1,07 mln zł.

Spółka przeznaczył 4,45 mln zł na zakupy od innych podmiotów z Publicis Groupe. 2,03 mln zł wydała u Saatchi&Saatchi IS, 1 mln zł u Publicis, a 990,9 tys. zł u MSL Group.

grafika

Niższy zysk wskutek rozwoju kompetencji

Mocno zmalały wyniki rentowności Prodigious. Zysk sprzedażowy poszedł w dół z 3,02 mln zł do 742,6 tys. zł, zysk operacyjny - z 3,03 mln zł do 758,4 tys. zł, a zysk netto - z 2,41 mln zł do 511,7 tys. zł (spółka zapłaciła w ub.r. 134,5 tys. zł podatku dochodowego, wobec 570,7 tys. zł rok wcześniej).

W sprawozdaniu firma wyjaśniła, że jej zysk zmalał „z uwagi na wysokie nakłady na rozwój dodatkowych kompetencji”.

- Systematycznie wzrasta popyt na digitalowe usługi reklamowe oraz na usługi z zakresu produkcyjnego i postprodukcyjnego. Istotnym zagrożeniem dla spółki jest duża rywalizacja wśród pracodawców na rynku pracy i związana z tym trudność w rekrutacji odpowiednio wykwalifikowanych pracowników - dodano.

Właścicielem Prodigious jest agencja Leo Burnett. Cały zeszłoroczny zysk spółki otrzymała w formie dywidendy.

grafika

Jakie są wyniki innych polskich firm z Publicis Groupe?

W ub.r. agencja reklamowa Publicis Poland zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 26,2 proc. do 33,16 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 4,78 do 1,12 mln zł. - Rok 2019 przebiegał pod znakiem renegocjacji istniejących kontraktów oraz pewnego spowolnienia działań klientów ze względu ogromną aktywność rok wcześniej - opisała firma w sprawozdaniu. Należąca do niej spółka Publicis Lion miała 14,72 wpływów i 224 tys. zł zysku.

W przypadku agencji reklamowej Leo Burnett Warszawa przychody sprzedażowe zmniejszyły się o 21,7 proc. do 21,85 mln zł, a zysk operacyjny z 1,69 do 1,47 mln zł. Natomiast zysk netto firmy poszedł w górę z 30,23 do 39,1 mln zł, głównie dzięki dywidendom od Starcomu i SMG Poland.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"