Agora spodziewa się wzrostu rynku reklamowego o 6-7 proc. w 2011 r.

Wartość polskiego rynku reklamowego w 2011 r. może wzrosnąć o 6-7 proc. w 2011 r., wynika z szacunków przedstawionych przez Agorę. Spółka oszacowała, że wartość polskiego rynku reklamowego w 2010 r. wyniosła 7,7 mld zł, co oznacza wzrost o 4,5 proc..

masz / rr / isb / zr / ep / ert
masz / rr / isb / zr / ep / ert
Udostępnij artykuł:

Agora spodziewa się, że w 2011 roku liderem wzrostów na rynku reklamowym pozostanie segment internetu. Jego potencjalny wzrost jest szacowany na 13-15 proc. wobec 23-proc. wzrostu w 2010 r. Wartość reklamy telewizyjnego ma wzrosnąć o 6-8 proc. wobec 7-proc. wzrostu w 2010 r. Reklama kinowa ma rosnąć o 11-13 proc. wobec 8 proc. w 2010 r.

Agora zakłada, że zwiększy się też wartość reklamy outdoorowej (5-6 proc.), która w 2010 r. spadła o 0,5 proc.. Wzrośnie też wartość reklamy radiowej 3-5 proc. wobec 3,5-proc. wzrostu w zeszłym roku. W 2010 r. wartość reklamach w magazynach spadła o 6 proc. - na 2011 r, założono wynik w zakresie 0-2 proc..

Według spółki, nadal spadać będzie wartość reklamy w dziennikach. Tempo tego spadku ma spaść do 3-5 proc. wobec 10,5 proc. spadku w 2010 r.

Agora podała, że w samym IV kw. ub.r. wartość rynku wzrosła o 4,4 proc., po 7,5-proc. wzroście zanotowanym w III kw. W ciągu trzech ostatnich miesięcy roku rosła wartość rynku reklamowego we wszystkich segmentach z wyjątkiem dzienników, magazynów i kina.

masz / rr / isb / zr / ep / ert
Autor artykułu:
masz / rr / isb / zr / ep / ert
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"