AI zagrozi twórcom internetowym? Najpopularniejszy youtuber: przerażające czasy

Najpopularniejszy youtuber na świecie MrBeast wyraził obawy dotyczące wpływu sztucznej inteligencji na twórców internetowych. Sam niedawno zaliczył niepowodzenie z narzędziem AI do miniatur na YouTube.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
AI zagrozi twórcom internetowym? Najpopularniejszy youtuber: przerażające czasy
MrBeast, fot. youtube / The Diary Of A CEO

MrBeast na platformie X zwrócił uwagę, że narzędzia sztucznej inteligencji generują treści wideo coraz wyższej jakości, wyglądające jak standardowo kręcone filmy. – Zastanawiam się, jaki wpływ będzie to miało na YouTube’a i na miliony twórców, którzy obecnie zarabiają na życie, tworząc treści – stwierdził.

Przerażające czasy – podkreślił.

W czerwcu 2025 roku MrBeast wprowadził oparte na AI narzędzie do generowania miniaturek dla filmów na YouTube. Szybko wycofał się z tego pomysłu po fali krytyki. Zamiast tego zachęcał do zatrudniania ludzkich artystów.

"Zależy mi na społeczności YouTube’a bardziej, niż ktokolwiek z was może sobie wyobrazić. Bardzo mnie smuci, gdy robię coś, co denerwuje członków społeczności" – podkreślił.

Jak już informowaliśmy, tydzień temu OpenAI, właściciel Chata GPT, ogłosił start platformy Sora, w której treści w całości generowane przez sztuczną inteligencję, w oparciu o wizerunek użytkowników. Ma to być konkurencja dla TikToka.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Piratują transmisje i w Polsce mają się świetnie. Apel do Komisji Europejskiej [TYLKO U NAS]

Piratują transmisje i w Polsce mają się świetnie. Apel do Komisji Europejskiej [TYLKO U NAS]

Wirtualna Polska wystrzeliła w turystyce. Spadek reklamowy

Wirtualna Polska wystrzeliła w turystyce. Spadek reklamowy

TVP odpowiada na zarzuty ws. filmu "Wśród sąsiadów". "Misja nadawcy publicznego"

TVP odpowiada na zarzuty ws. filmu "Wśród sąsiadów". "Misja nadawcy publicznego"

Music Box Group uruchomi jeszcze więcej kanałów muzycznych

Music Box Group uruchomi jeszcze więcej kanałów muzycznych

TikTok jako pełnoprawny kanał marketingowy: kiedy kreatywność spotyka biznes
Materiał reklamowy

TikTok jako pełnoprawny kanał marketingowy: kiedy kreatywność spotyka biznes

Tyle samorząd zapłaci TVP za "Sylwestra z Dwójką"

Tyle samorząd zapłaci TVP za "Sylwestra z Dwójką"