Meta wykorzysta rozmowy z AI do personalizacji reklam

Meta od grudnia 2025 r. zacznie analizować interakcje użytkowników ze swoimi botamin AI, by na ich podstawie personalizować reklamy na Facebooku, Instagramie, Threads i WhatsApp. To element szerszej strategii rozwoju firmy, która stawia na sztuczną inteligencję.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Meta wykorzysta rozmowy z AI do personalizacji reklam
Meta ma duże plany w związku z AI

Meta poinformowała, że już wkrótce zacznie wykorzystywać rozmowy użytkowników z Meta AI do budowania ich profilu danych. Koncern chce w ten sposób jeszcze bardziej precyzyjnie targetować reklamy oraz treściach wyświetlanych na platformach takich jak Facebook, Instagram, Threads czy WhatsApp.

Nowe zasady personalizacji reklam w Meta. Jakie dane sprawdzi?

W najnowszym komunikacie Mety czytamy:

"Wkrótce zaczniemy wykorzystywać interakcje z AI w Meta do personalizowania treści i reklam, które widzisz, w tym postów i rolek. O tej zmianie poinformujemy użytkowników za pomocą powiadomień i e-maili, na kilka tygodni przed wejściem w życie, czyli 16 grudnia 2025 r."

Ograniczenia w wykorzystaniu wrażliwych tematów

Meta zapewnia, że nie będzie wykorzystywać do targetowania reklam rozmów dotyczących religii, orientacji seksualnej, poglądów politycznych, zdrowia, pochodzenia rasowego lub etnicznego oraz przekonań filozoficznych. Te tematy uznawane są za wrażliwe i wyłączone z analizy na potrzeby reklam.

Pozostałe rozmowy, w tym te dotyczące codziennych zainteresowań czy zakupów, będą jednak stanowić cenne źródło wiedzy dla systemów Meta. Dotyczy to także korzystania z generatora obrazów AI – treści tworzone w ten sposób również mogą wpłynąć na wyświetlane reklamy.

Meta zarabia coraz więcej

Meta odnotowuje rekordowe przychody, przekraczając prognozy analityków przez dwanaście kolejnych kwartałów. W drugim kwartale 2025 roku firma osiągnęła 47,52 mld dolarów przychodu, a zysk na akcję wyniósł 7,14 dolara. Głównym źródłem dochodów pozostają reklamy, na których Meta zarobiła w wymienionym okresie 46,56 mld dolarów.

Bigtech intensywnie inwestuje w sztuczną inteligencję, wdrażając narzędzia do automatyzacji i personalizacji reklam. Rozwiązania takie jak AI Sandbox i Meta Advantage pozwalają reklamodawcom szybciej tworzyć i optymalizować kampanie, zwiększając efektywność i konwersje.

Firma planuje pełną automatyzację procesu tworzenia reklam do 2026 roku, co może ograniczyć rolę tradycyjnych agencji. Nowe narzędzia AI umożliwią markom samodzielne generowanie reklam, targetowanie i zarządzanie budżetami bez pośredników.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"