Akcja dla Alior Bank "Zbuduj z nami nowy bank!"

Alior Bank jest pierwszym od 30 lat tak dużym przedsięwzięciem weuropejskiej bankowości budowanym od podstaw. Celem akcji byłabudowa wizerunku banku przyjanego i otwartego na sugestieprzyszłych klientów oraz ich rejestracja i pozyskanie - case study.

Artegence
Artegence
Udostępnij artykuł:

Kampania "Zbuduj z nami nowy bank" dla Alior Banku powstała przywspółpracy agencji Artegence i Departamentu Mmarketingu i PR AliorBanku.

Kalendarium: Kampanie "Zbuduj z naminowy bank" - trwała od połowy sierpnia do ostatniegotygodnia 2008 roku.

Autorzy kampanii "Zbuduj z nami nowybank": team kreatywny agencji Artegence

Cele: postawione przed agencją były wyrażonezarówno jakościowo jak i ilościowo.Oczekiwano, że akcja:- zwróci uwagę potencjalnych klientów na nową instytucjęfinansową;- zbuduje wizerunek banku przyjaznego klientom i przejrzystego i tojeszcze przed jego startem;- zbierze sugestie i opinie internautów dotyczące oczekiwańwzględem oferty i sposobu obsługi w powstającym banku;- umożliwi wielokrotny kontakt potencjalnych klientów zmarką;- cel ilościowy został sformułowany za pomocą liczby zaangażowanychw konkurs uczestników na poziomie 20 tys. użytkowników.

Założenia kampanii:Alior Bank jest największym start-up'em w europejskiej bankowościod 30 lat. Przy planowaniu kampanii pre-launchowej punktem wyjściabyły następujące założenia:

  • jeśli bank jest gotów ponieść pewien koszt pozyskania klienta,to może określoną kwotę zapłacić bezpośrednio klientowi;
  • ludzie lubią dostawać nagrody - stąd pomysł, aby uczestnikomakcji przyznawać nagrody pieniężne za udzielanie odpowiedzi napytania banku;
  • klienci lubią personalizować swoje otoczenie, np. tapetę napulpicie lub wygląd swojej komórki; prawdopodobnie będą siępodobnie zachowywać również wobec swojego konta bankowego - stądpomysł na umożliwienie im wyboru 6 ostatnich cyfr takiegokonta.

Narzędzia wykorzystane w kampanii:Z tych założeń wyłoniła się spójna koncepcja akcji. Na stronieinternetowej konkursu, przygotowanej przez bank we współpracy zagencją Artegence, można było założyć wirtualne konto i podzielićsię swoimi opiniami i oczekiwaniami wobec powstającego banku. Każdyzarejestrowany użytkownik otrzymywał regularnie pytania, adodatkowo miał możliwość zgłoszenia dowolnych własnych sugestii.Klienci w istocie mieli także wpływ na numer swojego rachunkuosobistego - sześć cyfr numeru ich wirtualnego konta konkursowegostawało się ostatnimi sześcioma cyframi numeru ich rachunkuosobistego. Zastosowanie prostej obserwacji, że wszyscy lubimydostawać nagrody, okazało się niezwykle trafne - warunkiemotrzymania nagród za udzielanie odpowiedzi na pytania byłozałożenie konta osobistego w Alior Banku. Dodatkowo konkurs zostałwzbogacony o część rekomendacyjną - osoby, które zaprosiły swoichznajomych do udziału w konkursie, mogły wygrać setki atrakcyjnychnagród, m.in. samochód (VW Passat), nowoczesne laptopy iiPhone'y.

Efekty:Udało się zrealizować zarówno cele wizerunkowe jak i ilościowekampanii.

1. W wyniku przemyślanej kreacji oraz działań marketingowychudało się w krótkim czasie zbudować świadomość nowej marki - woparciu o działania wyłącznie w  Internecie, wsparte dobrze dobranąkomunikacją PR-ową.

W optymalnej pod względem kosztów akcji, przeprowadzonej winternecie, udało się zmobilizować do budowania banku ponad 93 tys.internautów. Duża część tych osób stała się klientami AliorBanku.

Przede wszystkim przekroczono, i to znacznie, planowanychpierwotnie na 20 tys. liczbę rejestracji. W dużej mierze to zasługaczęści rekomendacyjnej. Obliczamy, że pochodzi z niej około 30%wszystkich rejestracji. Program zrealizował też jedną niezwykleistotną z punktu widzenia pozycjonowania banku misję - stworzeniewokół banku aktywnej społeczności. Dzięki niej możliwe byłopozyskanie różnorodnych, wartościowych opinii od potencjalnychklientów, co pomogło bankowi kształtować ofertę z uwzględnieniemich potrzeb i oczekiwań.

2. Uczestnicy konkursu "Zbuduj z nami nowy bank!" poważniepotraktowali swoje zadanie i ochoczo formułowali opinie o tym, jakpowinien wyglądać nowoczesny i przyjazny klientowi bank.

  • Bardzo często powoływali się na rozwiązania konkurencji -idealny bank łączył dla nich kilka usług, oferowanych przezkonkurencyjne instytucje finansowe. Potencjalni klienci wskazywalizwłaszcza na potrzebę istnienia dwóch dobrze działających kanałówkomunikacji z bankiem: bezpośredniego w punktach obsługi orazpośredniego przez telefon bądź internet. Zwykle jeden z tychkanałów traktowany był przez dotychczas funkcjonujące banki pomacoszemu.
  • "Komunikacja to słowo klucz. Klienci chcą komunikacji z bankiemw każdy możliwy sposób: "mobile, internet, telefon, kontaktosobisty", wszystko "24h na dobę zawsze" i oczywiście"bezpieczeństwo przede wszystkim".
  • "Użytkownicy liczą na szybki i bezproblemowy dostęp do swoichkont, zwracają uwagę na ułatwienia dla osób starszych. Zaawansowaniużytkownicy chcieliby mieć dostęp do jak największej ilości funkcjiw internecie: "Najważniejsze aby przez internet można było zrobićpraktycznie wszystko, otworzyć rachunek pomocniczy, lokacyjny,założyć lokatę i zerwać ją itp. Fajnie byłoby przez internetnegocjować oprocentowanie lokaty. Chciałbym przez internet miećpodgląd całej swojej historii rachunku, kredytu itp. I żeby możnabyło sprawdzić i wydrukować potwierdzenie przelewu, również tegostarszego np. rok lub dwa lata wstecz."
  • "Wśród propozycji Klientów pojawiły się także konkretneoczekiwania wobec placówek bankowych. Dla wielu osób nie bezznaczenia jest "miły i przestronny wystrój", "miejsca siedzące"oraz "brak kolejek".
  • "Oprócz ogólnych uwag, dotyczących funkcjonowania banku,pojawiły się też konkretne uwagi na temat wysokości oprocentowaniakont i lokat, opłat za korzystanie z usług i kredytów. Wśród częstoniemożliwych do spełnienia oczekiwań pojawiały się równieżrealistyczne postulaty: "Co do sugestii.... bank powinien byćprzede wszystkim tani. Nie chodzi o to by nie pobierać prowizji iopłat w ogóle, ale o to by te opłaty, stopy kredytów, prowizje byłyuzależnione od np. stażu klienta i jego lojalności. Tak abym jakoklient Waszego banku odczuwał, że jeśli będę brał kredyty u Was,zakładał lokaty u Was, to otrzymam najlepszą ofertę na rynku....zwłaszcza wtedy kiedy jestem klientem rzetelnym."

Artegence
Autor artykułu:
Artegence
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"