Jako business director Alina Prawdzik będzie odpowiedzialna za działalność koncernu Meta na polskim rynku. - Jest to ważny czas dla naszej firmy, związany m.in. z pracą nad transformacją cyfrową naszych klientów i równolegle - z budową metawersum, dlatego tym bardziej cieszę się, że nasz zespół wzmocni osoba o tak dużej wiedzy i wieloletnim doświadczeniu jak Alina - komentuje Robert Bednarski, dyrektor koncernu Meta na region Europy Środkowo-Wschodniej.
- Nasi partnerzy w Polsce pokazali, szczególnie w okresie pandemii, jak szybko są w stanie wdrażać nowe technologie do rozwoju biznesu. Wierzę, że wspólnie z Aliną i naszym polskim zespołem będziemy współpracować z naszymi partnerami biznesowymi i wzmacniać konkurencyjność Polski i regionu CEE - dodaje Bednarski.

Poprzednio przez trzy lata Alina Prawdzik była członkinią rady dyrektorów banku Kaspi w Kazachstanie. Wcześniej pracowała w nim już w latach 2013-2016 jako doradca ds. e-commerce.
- Meta to firma, która dzięki swoim technologiom zmienia świat. Cieszę się, że będę uczestniczyła w tych zmianach jako business director Poland. A dodatkowo jestem zadowolona, że po latach pracy za granicą i dla klientów zagranicznych wracam do polskich korzeni i polskich klientów - komentuje Alina Prawdzik.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/meta-facebook-metawersum-mark-zuckerberg-metamates-co-to-jest,7170033942124673a ##
W latach 2019-2020 menedżerka była członkinią zarządu fińskiego SkenarioLabs. W latach 2017-2020 pracowała jako managing partner w Europie Środkowo-Wschodniej i szefowa inwestycji w branży proptech w innogy Innovation Hub, a w latach 2016-2017 jako doradczyni ds. strategii cyfrowych i e-commerce w Grupie Eurocash

Wcześniej przez niecały rok była dyrektor operacyjną Audioteki, przez siedem lat pracowała w eBayu (m.in. jako senior director i dyrektor generalna odpowiadała za ekspansję na nowe rynki w Europie, m.in. wprowadzała serwis do Rosji, Skandynawii i Portugalii) oraz przez 12 lat w dziale marketingu Procter & Gamble.
Facebook jest zdecydowanie najpopularniejszą platformą społecznościową w Polsce, a pozostałe platformy Mety są w czołówce tej kategorii. Według badania Mediapanel w styczniu br. Facebook zanotował 26,63 mln polskich użytkowników oraz 17 godzin i 34,5 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a Instagram - 16,02 mln użytkowników oraz 4 godziny i 51,5 minuty średniego czasu korzystania.
Z kolei w lutym br. aplikacja mobilna Messengera miała 22,23 mln użytkowników oraz 5 godzin i prawie 5 minut przeciętnego czasu spędzonego przez internautę, a WhatsApp - 15,47 mln użytkowników oraz 2 godziny i 15 minut średniego czasu korzystania.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tino-krause-szef-meta-europa-srodkowa,7170022737483905a ##
W 2020 roku spółka Facebook Poland, zajmująca się przede wszystkim realizacją usług marketingowych i wspierających sprzedaż koncernu Meta, osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 31,8 proc. do 101,44 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę z 13,62 do 21,33 mln zł. Zatrudnienie w firmie zwiększyło się o 23 osoby.
Globalnie w czwartym kwartale ub.r. koncern Meta zanotował wyniki nieco niższe od oczekiwań: wzrost wpływów o 20 proc. do 33,67 mld dolarów i spadek zysku netto (z 11,22 do 10,28 mln zł). Liczba internautów codziennie odwiedzających Facebooka zmalała kwartał do kwartału pierwszy raz od debiutu giełdowego firmy. W lutym br. z rady dyrektorów firmy po 17 latach odszedł znany inwestor Peter Thiel.











