Dostawy i reklamy napędzają Allegro. Podwojony zysk

Grupa Allegro w zeszłym kwartale wypracowała wzrost przychodów o 10,7 proc., przy czym te z reklam podskoczyły o ponad 30 proc., a z usług logistycznych podwoiły się. O ponad 100 proc. wzrósł też zysk netto firmy.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Dostawy i reklamy napędzają Allegro. Podwojony zysk
Fot. materiały prasowe Allegro

W trzecim kwartale 2025 roku przychody grupy kapitałowej Allegro sięgnęły 2,88 mld zł, o 10,7 proc. więcej niż przed rokiem. Stanowiące zdecydowaną większość wpływy z platformy marketplace wzrosły o 14,7 proc. do 2,14 mld zł, zaś te z działającego tam własnego e-sklepu firmy zmalały o 40,1 proc. do 213,4 mln.

Wartość brutto sprzedaży (GMV) w tym sklepie poszła w dół o 39,6 proc. do 253,9 mln zł, natomiast ta generowana przez zewnętrznych sprzedawców zwiększyła się o 11,2 proc. do 16,71 mld.

– Prawie połowa kupujących online w Polsce rozpoczyna zakupy na marketplace’ach, czyli o 11 pkt proc. więcej niż w 2022 r. Co jeszcze bardziej satysfakcjonujące, siedem na dziesięć z tych osób zaczyna od Allegro. Nasze wyniki za trzeci kwartał potwierdzają, że zespół Allegro wie, jak skutecznie na to zainteresowanie konsumentów i konsumentek odpowiadać i że nie mamy sobie równych jeśli chodzi o zwiększanie sprzedaży dla naszych sprzedających – podkreśla w komunikacie Marcin Kuśmierz, prezes Allegro.

Dwa razy więcej z dostaw

Z kolei kwartalne przychody reklamowe grupy Allegro poszły w górę o 30,8 proc. do 344,1 mln zł, a te z usług logistycznych – o 103,8 proc. do 107,4 mln. Firma podała, że zarządza obecnie ponad 36 proc. dostaw zakupów ze swojej platformy, czyli o 2,4 pkt proc. więcej niż w drugim kwartale br.

– Trzeci kwartał przyniósł znakomite postępy we wszystkich obszarach działalności grupy Allegro. W Polsce wzrost GMV przyspieszył do 10,4 proc., a przychody wzrosły nawet dwukrotnie szybciej niż GMV dzięki wsparciu działalności reklamowej, Allegro Pay czy logistyki. Dalszy wzrost udziału zarządzanych przez Allegro dostaw, do 36 proc. w trzecim kwartale, pomaga kontrolować koszty i wspiera marże w Polsce – komentuje dyrektor finansowy Jon Eastick.

Wynik grupy Allegro
Wynik grupy Allegro © Licencjodawca

21 mln kupujących na Allegro

Kwartalne koszty operacyjne firmy zwiększyły się r/r o 7,8 proc. do 2,1 mld zł, z czego te dotyczące dostaw – o 28,2 proc. do 873 mln. Natomiast wydatki marketingowe zwiększyły się o 11,1 proc. do 448,3 mln zł, a na pracowników – o 12,4 proc. do 348,3 mln.

Liczba aktywnych kupujących na platformach Allegro wzrosła o 2,9 proc. do 21,1 mln, średnie wydatki przypadające na każdego – 4,8 proc. do 3 231 zł, zaś liczba kupionych produktów – o 11,8 proc. do 364,7 mln.

– Kończymy rok z pełnym wachlarzem innowacji, wprowadzamy nowe produkty i nawiązujemy nowatorskie partnerstwa korzystne dla wszystkich stron. Co więcej, właśnie rozpoczęliśmy testy przełomowego Asystenta AI, który z pewnością zrewolucjonizuje sposób wyszukiwania na Allegro – podkreśla Marcin Kuśmierz.

Wynik grupy Allegro
Wynik grupy Allegro © Licencjodawca

W górę zysk

Zysk EBITDA grupy Allegro zwiększył się r/r z 674,7 do 843,1 mln zł, z czego w Polsce – z 837,1 do 972,9 mln, natomiast na rynkach zagranicznych strata zmalała ze 162,1 do 129,5 mln. Na poziomie operacyjnym zysk poszedł w górę z 407,4 do 589,4 mln, a w ujęciu netto – ze 193,1 do 396,2 mln.

– W segmencie międzynarodowym wzrost GMV na nowych platformach Allegro wyniósł aż 56 proc., a strata zmniejszyła się o 23 proc. rok do roku. Wszystko to pomogło grupie wygenerować 24 proc. wzrost skorygowanego zysku EBITDA i odpowiednio przygotowało Allegro do intensywnej rywalizacji o udział w GMV w szczycie sezonu zakupowego, który jest już tuż za rogiem – opisuje Jon Eastick.

– Chcemy osiągnąć wzrost przychodów i rentowności zgodny z naszymi rocznymi celami nawet pomimo lekko niższych niż oczekiwane trendów sprzedaży jak dotąd w czwartym kwartale – dodaje.

Wynik grupy Allegro
Wynik grupy Allegro © Licencjodawca

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały