Usługa Smart!, działająca od siedmiu lat, obejmuje nielimitowane darmowe dostawy i zwroty zakupów z Allegro. Warunkiem jest, żeby za jednym razem kupić od jednego sprzedawcy produkty za minimum 45 zł (przy dostawach do automatów paczkowych i punktów odbioru) lub przynajmniej 65 zł (przy doręczeniach przez kurierów).
Obecnie usługa kosztuje 14,99 zł w wariancie na miesiąc i 59,90 zł na 12 miesięcy. W marcu br. wycofano tańszą opcję rocznej subskrypcji dla studentów.
6 mln Polaków na rok ze Smartem!
Allegro właśnie pochwaliło się, że Smart! dalej zyskuje użytkowników w Polsce. Na koniec czerwca 2025 roku z 12-miesięcnego wariantu usługi korzystało ponad 6 mln subskrybentów, a w ciągu roku ich liczba poszła w górę dwucyfrowo.

Rok wcześniej ponad 6 mln płacących użytkowników miały oba warianty subskrypcji Smarta! Wówczas Allegro podkreślało, że w drugim kwartale ub.r. nastąpił najsilniejszy wzrost od ponad czterech lat.
Natomiast teraz firma podaje, że jej coroczny festiwal promocji Smart! Week, trwający dwa tygodnie w maju, przyniósł rekordowe obroty na platformie oraz prawie 400 tys. nowych lub powracających użytkowników Smarta! w Polsce, Czechach i na Słowacji.
W ostatnich latach Allegro, po przejęciu grupy Mall i WE|DO, pojawiło się ze swoją platformą na kilku rynkach zagranicznych: w maju 2023 roku w Czechach, wiosną ub.r. na Słowacji, a jesienią na Węgrzech.
Tam Allegro oferuje szersze opcje bezpłatnego testowania Smarta! Nie podaje na razie, ilu subskrybentów ma usługa, natomiast zaznacza, że stanowią coraz większą liczbę jej wszystkich użytkowników. Tych ostatnich na koniec czerwca było ponad milion, o 61 proc. więcej niż przed rokiem.

Smart! bez streamingu
Oprócz nielimitowanych dostaw zakupów użytkownicy Smarta! mogą korzystać z innych usług. Od początku był to dostęp do dodatkowych ofert, m.in. zniżek, na platformie eBilet należącej do grupy Allegro.
Obecnie dostępne są zniżki także do Flixbusa, Multikina, Legimi, Maczfit i Onet Premium. Z początkiem września Allegro podjęło taką współpracę z platformą Wolt: subskrybenci Smarta! po realizacji trzech zamówień mogą na niej korzystać z darmowych dostaw przez rok.
– Oczywiście rozmawiamy z kolejnymi partnerami, żeby jeszcze powiększać atrakcyjność tego programu i w kolejnych miesiącach będziemy informowali rynek i użytkowników o dołączeniu nowych funkcjonalności, usług, bonusów – zapowiedział prezes Allegro Marcin Kuśmierz na wideokonferencji podsumowującej wyniki finansowe spółki w drugim kwartale br.

Nie odniósł się natomiast konkretnie do pytania, czy Smart! planuje wejść na obszar analogicznej usługi Amazona i zaoferować subskrybentom dostęp do którejś z platform streamingowych z filmami, serialami i sportem.
Subskrybenci Smarta! wydają dużo więcej
– Smart! to program, którego rozwój nigdy się nie zakończy. Takie jest jego DNA. Będziemy go rozwijali w tym kierunku, żeby nie tylko był porównywalny z innymi programami lojalnościowymi, lecz także był najatrakcyjniejszy pod kątem wartości – dodał Kuśmierz.
A co jest korzyścią dla Allegro ze Smarta! W Polsce użytkownicy usługi w ciągu minionych czterech kwartałów wydali na platformie 4,5 razy więcej niż pozostali kupujący.
W drugim kwartale 2025 roku wartość sprzedaży brutto (GMV) na Allegro w Polsce sięgnęła 16,53 mld zł, o 9,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Na platformie sprzedano 356,4 mln produktów (11,4 proc. więcej niż przed rokiem), a liczba aktywnych kupujących wzrosła rok do roku o 2 proc. do 15,2 mln.

Kwartalne przychody całej grupy Allegro wyniosły 2,97 mld zł, o 10,2 proc. więcej niż przed rokiem. Przy wzroście kosztów operacyjnych o 8,1 proc. zysk firmy na poziomie skorygowanej EBITDA zwiększył się o 20,1 proc. do 916,1 mln zł, na operacyjnym – o 22 proc. do 602,7 mln, a w ujęciu netto – o 11,1 proc. do 385,7 mln.











