Allegro będzie dostarczać więcej zakupów. Ma nową umowę z DPD

Spółka Allegro podpisała nową, 4,5-letnią umowę z firmą logistyczną DPD. Współpraca obejmuje dostawy zakupów z platformy w ramach usługi Allegro Delivery.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Allegro będzie dostarczać więcej zakupów. Ma nową umowę z DPD
Fot. materiały prasowe Allegro

Na mocy nowej umowy DPD będzie dostarczać zakupy z Allegro do swoich własnych automatów paczkowych i punktów odbioru, do takich automatów i punktów należących do Allegro oraz, w ramach dostaw kurierskich, pod adresy kupujących.

Wszystkie opcje dostaw będą oferowane w ramach usługi Allegro Delivery.

Umowę zawarto do końca kwietnia 2030 roku z 6-miesięcznym okresem wypowiedzenia. Przy czym wypowiedzenie można będzie złożyć dopiero po 24 miesiącach od jej podpisania.

– DPD zobowiązany jest do utrzymania określonego poziomu wydajności i poziomu usług przez okres obowiązywania umowy, inwestując w dalszy rozwój sieci automatów paczkowych (APM) i punktów odbioru i nadania (PUDO) w Polsce w zakresie niezbędnym do umożliwienia realizacji usług, na podstawie prognoz wolumenu od Allegro. Umowa nie nakłada na Allegro obowiązku zapewnienia określonego wolumenu przesyłek – opisano w komunikacie giełdowym Allegro.

Zaznaczono, że w ramach umowy podstawowy cennik usług DPD, uzależniony od wolumenu nadawanych przesyłek, nie zmieni się do końca marca 2026 roku. Potem zaś stawki będą podwyższane co 12 miesięcy, na podstawie wzoru uwzględniającego wskaźniki inflacji i wzrost przeciętnych wynagrodzeń w sektorze przedsiębiorstw.

W ramach umowy strony zobowiązały się także do "dalszej współpracy w zakresie rozwoju nowych usług i identyfikowania synergii operacyjnych, jak również do świadczenia wzajemnych usług marketingowych". Jedną z takich usług jest umieszczanie logo Allegro na automatach paczkowych DPD. Firmy współpracują ze sobą od pięciu lat.

Allegro kontra InPost

DPD to kolejna zewnętrzna firma realizująca dostawy w ramach Allegro Delivery. W marcu br. podobną współpracę rozpoczęto z DHL.

W ostatnim okresie Allegro mocniej promowało własne metody dostaw zakupów, kosztem m.in. tych oferowanych przez InPost. Na początku czerwca informowaliśmy, że działaniom firmy przygląda się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Prezentując niedawno swoje wyniki finansowe, InPost podał, że wskutek tego mechanizmu w drugim kwartale br. liczba zrealizowanych przez firmę dostaw zmalała o niecałe 2 proc. Spółka zażądała od Allegro zapłaty 98,7 mln zł odszkodowania za naruszenie zapisów umowy, a gdy to nie nastąpiło, skierowała sprawę do sądu arbitrażowego.

Ponad 5 tys. automatów Allegro

Firma od kilku lat rozwija sieć własnych automatów paczkowych. Na koniec marca br. miała ich ponad 5 tys. w Polsce i prawie 700 w Czechach.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?