Bohaterką bożonarodzeniowej kampanii Allegro jest dziewczynka, której postaci z bujnej wyobraźni starają się pomóc z poradzeniem sobie z rozstaniem rodziców. Gdy jej tata zauważa, jak trudna jest dla córki jego nieobecność, postanawia jej to zrekompensować, w czym przydają się zakupy na Allegro.
– W naszej tegorocznej kampanii łączymy kreatywność z technologicznym duchem Allegro. Rysunkowe postaci tworzone przez główną bohaterkę ożywiliśmy na ekranie dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Zależało nam jednak, by AI wspierała, a nie zastępowała kreatywność człowieka – zaznacza w komunikacie Karolina Sytnyk, menedżerka ds. brand marketingu Allegro.
– Na potrzeby spotu stworzyliśmy więc dziesiątki autorskich szkiców postaci, które reprezentują bogactwo dziecięcej wyobraźni i emocji, i to właśnie one stały się podstawą animacji – dodaje.

Akcja reklamowa obejmuje telewizję, kina oraz internet (m.in. social media) w Polsce, Czechach i na Słowacji. Oprócz reklam zaplanowano działania, w których polskie gwiazdy (Natalia Kukulska, Borys Szyc, Fukaj, OKI, Zalia, Jarosław Bieniuk) pojawią się ze swoimi córkami lub rodzicami.
Odbędzie się również cykl rodzinnych wydarzeń "Stworzeni do bycia razem". W Multikinach w wybranych miastach powstaną strefy Allegro, gdzie przez cztery tygodnie grudnia odwiedzający będą mogli stworzyć wspólnie z rodziną koszulki z postaciami ze świątecznej reklamy. Relacje będzie można obejrzeć m.in. na profilach społecznościowych Klaudii Halejcio i Jaspera.
Koncepcję kreatywną, scenariusz oraz strategię kampanii przygotowała agencja DDB Warszawa. Za produkcję spotu odpowiadało Moon Films, za reżyserię Sune Sorensen, za postprodukcję Platige Image, a za udźwiękowienie Juice Studio.

Działania eventowe w ramach projektu "Stworzeni do bycia razem" przygotowała agencja Plej, a komunikację internetową i jej koncept kreatywny – Levelz Agency. Za planowanie i zakup mediów odpowiadają Starcom oraz wewnętrzny dział Allegro, zaś za współpracę z gwiazdami – Liquidthread.
Allegro co roku przygotowuje na Boże Narodzenie spot wizerunkowy. Ten sprzed roku pokazywał, jak mieszańcy osiedla pomagający ochronić stróżówkę, w której pracuje staruszka.











