Według nieoficjalnych źródeł Bloomberga właściciele Allegro ofertę dla inwestorów giełdowych przygotowują wspólnie z firmą Lazard. Proces jest na wstępnym etapie, debiut giełdowy Allegro może nastąpić po przerwie wakacyjnej. Nie podano, które rynki giełdowe są brane pod uwagę.
W depeszy Bloomberga stwierdzono, że Allegro może zostać wycenione na ok. 10 mld euro. Fundusze Permira i Mid Europa Partners chcą sprzedać część swoich udziałów firmy za ok. 2 mld euro.
Prezes Allegro Francois Nuyts o możliwy debiut giełdowy firmy był pytany na konferencji prasowej w połowie lutego br. Stwierdził wtedy, że decyzja w tym zakresie należy do właścicieli spółki.
Allegro przejęte za 3,25 mld dolarów, rok temu kupiło eBilet
Fundusze Permira i Mid Europa Partners a także Cinven (który według Bloomberga ma nie sprzedawać udziałów Allegro w ramach debiutu giełdowego) przejęły Allegro pod koniec 2016 roku, płacąc 3,25 mld dolarów. Przedtem przez 8 lat właścicielem firmy był fundusz Naspers, zapłacił za nią 950 mln funtów

Wiosną ub.r. Allegro przejęło firmę eBilet, za 80 proc. jej udziałów płacąc 88 mln zł. Z kolei jesienią 2018 roku wprowadziło usługę nielimitowanej liczby dostaw zakupów w modelu abonamentowym Allegro Smart. Od połowy marca do połowy czerwca w związku z epidemią koronawirusa można z niej było korzystać za darmo,
Z początkiem czerwca platforma wprowadziła dużą zmianę w zakresie prowizji - zaczęto ją naliczać przy każdej transakcji od ceny z uwzględnieniem kosztu dostawy.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/allegro-lokalnie-mootoryzacja-oferty-jakie-ceny-za-wystawienie-ogloszenia-koniec-z-handlem-alkoholem-opinie,7170520866023553a ##
Allegro to najpopularniejszy serwis e-commerce w Polsce. Według badania Gemius/PBI w maju zanotowało 18,38 mln realnych użytkowników, 1,76 mld odsłon oraz 16 minut i 33 sekundy średniego dobowego czasu korzystania przez odwiedzającego, a aplikacja mobilna Allegro - 4,83 mln użytkowników.

Na początku br. Allegro w rankingu mierzącej ruch internetowy firmy Similarweb znalazło się na dziesiątym miejscu wśród platform e-commerce z całego świata.
Allegro zarabia głównie na opłatach i prowizjach
Firma Allegro.pl w 2018 roku osiągnęła 1,75 mld zł przychodów, 621,5 mln zł zysku operacyjnego i 230,1 mln zł zysku netto. Na razie w elektronicznym KRS nie zamieszczono jej sprawozdania finansowego za ub.r.
Przychody Allegro z usług e-commerce w 2018 roku wyniosły 1,69 mld zł, wobec 1,31 mld zł rok wcześniej. Prawie w całości stanowiły je przychody opłaty transakcyjne od użytkowników (głównie za wystawianie ofert i prowizje od sprzedaży), przy czym w 2018 roku firma zanotowała też 6,19 mln zł z opłat subskrypcyjnych (m.in. za opcję Allegro Smart!).
Z kolei przychody z usług reklamowych (głównie ze sprzedaży powierzchni reklamowych na Allegro.pl) w 2018 roku wyniosły 133,75 mln zł, podczas gdy od lipca 2017 do końca 2017 roku było to 101,18 mln zł. Natomiast ujemny wpływ rabatów i programów lojalnościowych zmalał z 7,12 do 5,65 mln zł.











