Zmiany w zwrotach z Allegro. Podano nowe przyczyny

Allegro opublikowało nowe przyczyny, które można wskazywać przy zwrocie kupionej na platformie odzieży i obuwia. Lista powodów zostanie rozszerzona także w innych kategoriach.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Zmiany w zwrotach z Allegro. Podano nowe przyczyny
Fot. materiały prasowe Allegro

Na liście powodów zwrotów zakupów w kategoriach odzieżowych i obuwniczych na Allegro pojawiły się cztery nowe: towar jest za duży, towar jest za mały, towar nie spełnia oczekiwań oraz towar zamówiony do przymierzenia.

To przyczyny, które sprzedający mogą wskazywać przy wypełnianiu formularza zwrotu. Obowiązują w kategoriach z odzieżą i obuwie działających w ramach trzech głównych sekcji Allegro: Moda, Dziecko oraz Sport i turystyka.

Więcej przyczyn zwrotów z Allegro

Allegro w komunikacie dla sprzedawców zapowiada, że w najbliższych miesiącach wprowadzone zostaną "nowe, bardziej szczegółowe powody zwrotu także dla innych typów produktów z pozostałych kategorii".

Zapewnia, że dzięki temu sprzedawcy będą otrzymywać precyzyjne informacje o przyczynach zwrotów, co ułatwi lepiej dopasowywać oferty. Efektem ma być spadek liczby zwrotów.

"Gdy wprowadzisz zmiany w ofercie na podstawie informacji od kupujących, na przykład poprawisz opisy produktów czy rozmiarówkę masz szansę zmniejszyć liczbę zwrotów" – wskazano w komunikacie.

Zgodnie z przepisami przy zakupach internetowych można, bez wskazywania przyczyn, zwracać produkty w ciągu 14 dni od dostarczenia.

Według badania Mediapanel we wrześniu 2025 roku Allegro odwiedziło 19,02 mln polskich internautów, a każdy spędził tam średnio godzinę, 34 minuty i 8 sekund. W drugim kwartale br. na platformie w naszym kraju aktywnych było 15,2 mln sprzedawców, o 2 proc. więcej niż przed rokiem.

Kwartalne przychody całej grupy Allegro wyniosły 2,97 mld zł, o 10,2 proc. więcej niż przed rokiem. Przy wzroście kosztów operacyjnych o 8,1 proc. zysk firmy na poziomie skorygowanej EBITDA zwiększył się o 20,1 proc. do 916,1 mln zł, na operacyjnym – o 22 proc. do 602,7 mln, a w ujęciu netto – o 11,1 proc. do 385,7 mln.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa