Na liście powodów zwrotów zakupów w kategoriach odzieżowych i obuwniczych na Allegro pojawiły się cztery nowe: towar jest za duży, towar jest za mały, towar nie spełnia oczekiwań oraz towar zamówiony do przymierzenia.
To przyczyny, które sprzedający mogą wskazywać przy wypełnianiu formularza zwrotu. Obowiązują w kategoriach z odzieżą i obuwie działających w ramach trzech głównych sekcji Allegro: Moda, Dziecko oraz Sport i turystyka.
Więcej przyczyn zwrotów z Allegro
Allegro w komunikacie dla sprzedawców zapowiada, że w najbliższych miesiącach wprowadzone zostaną "nowe, bardziej szczegółowe powody zwrotu także dla innych typów produktów z pozostałych kategorii".

Zapewnia, że dzięki temu sprzedawcy będą otrzymywać precyzyjne informacje o przyczynach zwrotów, co ułatwi lepiej dopasowywać oferty. Efektem ma być spadek liczby zwrotów.
"Gdy wprowadzisz zmiany w ofercie na podstawie informacji od kupujących, na przykład poprawisz opisy produktów czy rozmiarówkę masz szansę zmniejszyć liczbę zwrotów" – wskazano w komunikacie.
Zgodnie z przepisami przy zakupach internetowych można, bez wskazywania przyczyn, zwracać produkty w ciągu 14 dni od dostarczenia.
Według badania Mediapanel we wrześniu 2025 roku Allegro odwiedziło 19,02 mln polskich internautów, a każdy spędził tam średnio godzinę, 34 minuty i 8 sekund. W drugim kwartale br. na platformie w naszym kraju aktywnych było 15,2 mln sprzedawców, o 2 proc. więcej niż przed rokiem.

Kwartalne przychody całej grupy Allegro wyniosły 2,97 mld zł, o 10,2 proc. więcej niż przed rokiem. Przy wzroście kosztów operacyjnych o 8,1 proc. zysk firmy na poziomie skorygowanej EBITDA zwiększył się o 20,1 proc. do 916,1 mln zł, na operacyjnym – o 22 proc. do 602,7 mln, a w ujęciu netto – o 11,1 proc. do 385,7 mln.










